Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه اقدامات انجام شده در زمینه برخورد و مقابله با فساد را عادلانه و منصفانه دانست و گفت: مردم به حول قوه الهی هوشیارند و دستگاه قضایی هم به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه در چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه که صبح امروز سه شنبه در تهران برگزار شد با قدردانی از اقدامات سازنده سازمان اطلاعات سپاه در حوزه‌های گوناگون کشور، نقش این سازمان در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی‌های لازم، پیشگیری‌های لازم و برخورد متناسب سه امر بسیار مهمی است که در اقدام اطلاعاتی باید مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حفظ نظام در شرایط کنونی اوجب واجبات است، افزود: حضور فعال سازمان اطلاعات سپاه در میدان حفظ انقلاب اسلامی یک حضور مهم و کلیدی است به گونه‌ای که این سازمان با همکاری سایر نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی دیگر توانسته نقش و جایگاه مهمی در پاسداری از انقلاب اسلامی ایفا نماید.

رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت دشمنی‌ها و تهدیدات و آسیب‌های موجود گفت: دشمن در 40 سال گذشته تلاش کرد همواره از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی جلوگیری کند، ولی علی رغم این تلاش‌ها در قالب جنگ تحمیلی، تحریم، توطئه و اشکال مختلف، نظام جمهوری اسلامی هم تثبیت شد و هم به پیش رفت.

رئیس قوه قضائیه در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سندی که واقعیت‌ها و راهبردهای آتی در آن به دقت مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبرمعظم انقلاب بسیار واقع بینانه تدوین و خط سیر آینده به بهترین شکل ممکن در آن ترسیم شده است.

رئیسی اقدامات انجام شده در زمینه برخورد و مقابله با فساد را عادلانه و منصفانه دانست و گفت: مردم به حول قوه الهی هوشیارند و دستگاه قضایی هم به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین بر لزوم رسیدگی عادلانه به پرونده‌های فساد تاکید کرد و گفت: امروز هر آنچه موضوع و پرونده فساد در ذهن مردم شکل گرفته باید منصفانه رسیدگی و امیدی که در دل مردم ایجاد شده باید حفظ شود.

رئیسی در پایان سخنان خود با اشاره به راهبرد مقاومت در برهه کنونی گفت: این راهبرد، باعث اقتدار نظام و باعث غرور ملی شده است که باید همچنان در این مسیر بود و گام برداشت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیسی قوه قضاییه مبارزه با فساد عقب نشینی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای مصدق [معاون اول سابق قوه قضاییه] در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

بیشتر بخوانید: صحبت‌های اژه‌ای در رابطه با عفاف و حجاب

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول جدید دستگاه قضا بیان کرد: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان کرد: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار کرد: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌ خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تأکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه طی سخنانی گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق دهد تا بتوانم در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه، در جهت بسط و گسترش عدالت، منشأ اثر باشم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام مصدق طی دو سال و نیم گذشته در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه گفت: ما باید از تجارب حجت‌الاسلام مصدق به نحو احسن استفاده کنیم.

خلیلی افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که در طول دوران مسئولیت خود، نه تنها از ارتباط با خداوند متعال غافل نشویم بلکه دائماً این ارتباط را افزایش دهیم.

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت: اگر ما امروز از تحول در دستگاه قضا سخن می‌گوییم و می‌خواهیم به نقطه مطلوب در قوه قضاییه برسیم، باید ابتدا به این حقیقت بیرونی که می‌خواهیم تحول را به معنای واقعی کلمه در دستگاه قضایی اجرا کنیم، باور داشته باشیم‌.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که همه ما دست به دست هم دهیم و تمام توان، ظرفیت، همبستگی، دلبستگی و انسجام خود را برای رسیدن به تحول و تعالی در دستگاه قضا و اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضاییه به کار بگیریم.

خلیلی با بیان اینکه مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است را نمی‌توان به‌تنهایی طی کرد، گفت: امروز زمان کوتاه است و ضرورت دارد که همه ما با مشارکت جمعی، تمام تلاش خود را صرف کنیم تا به هدف بزرگ تحول و تعالی در دستگاه قضایی نائل شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228349 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • چرا رئیسی مسئولیت کار‌های خود و دولتش را قبول نمی‌کند؟
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟