Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:50:27 GMT

چگونه از شر اگزما خلاص شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۵۵۳۶

چگونه از شر اگزما خلاص شویم؟

مجله مهر: التهابات پوستی از شایع‌ترین اتفاقاتی است که برای پوست انسان رخ می‌دهد. آنها میتوانند سطحی یا دردناک باشند. بسیاری از آنها با کرم های ساده مرطوب کننده بهبود پیدا میکنند و بسیاری دیگر از آنها فرد را مجبور میکند یک دوره درمان چند ماهه را بگذراند. اگزما نوعی التهاب پوستی است. این التهاب که با نام «درماتیت آتوپیک» (Atopic dermatitis)   هم از آن یاد می‌شود، می‌تواند منجر به خشکی، سوزش، قرمزی، خارش یا حتی تاول زدن پوست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند اغلب سبک زندگی آنها به شکلی است که ممکن است علائم اگزمای پوست را شدیدتر کند. با این حال اگر فکر میکنید که هر راهی را برای از بین بردن اگزما انجام داده اید، ناامید نشوید با انجام چند راه حل ساده میتوانید سرسختانه ترین اگزماها را شکست داده و آرامش را به پوست خود بازگردانید.

از عطر و صابون‌های تحریک آمیز فرار کنید
همه افراد مبتلا به اگزما متوسط تا شدید مجموعه‌ای از محرک های خاص خود را دارند ، اما برخی از مهمترین دلیل این تحریکات پوستی به دلیل استفاده از عطر و صابون هایی هستند که می توانند روی پوست اثرگذار باشند و همچنین لباس‌های زخیم و ملافه‌ها.  برخی از آلرژن‌ها، گرد و غبار یا حیوانات خانگی نیز می توانند باعث ایجاد این التهابات یا بدتر شدن آن شوند.  آنهایی که گمان می‌کنید پوست شما را تحریک می‌کند، یادداشت کنید تا بتوانید محصولات دیگری را جایگزین کنید.

التهابات را نخارانید
وقتی اگزما دارید ، خراشیدن التهابات می تواند اوضاع را بدتر کند. این می‌تواند باعث خونریزی شود و حتی می تواند منجر به عفونت یا زخم شود، همچنین باعث ایجاد لکه های چرمی از پوست می‌شود. اگر وسوسه شدید التهابات را بخارانید ، حتماً ناخن‌های خود را مرتب و کوتاه نگه دارید.

در استفاده از کرم زیاده روی نکنید
کرم ها به شما کمک می‌کند تا رطوبت پوست را حفظ کنید. اما اگر مدتی است که از همان محصول استفاده می کنید ، ممکن است پوست شما را تحریک کند. در این صورت کرم خود را با مشورت پزشک تغییر دهید.

 قبل از صحبت با پزشک از روش های درمانی جایگزین استفاده نکنید.

ممکن است برخی از افراد داروهای جایگزین و گیاهی را در درمان اگزما خود مفید بدانند ، اما هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا این روشهای درمانی مؤثر است یا خیر وجود دارد. اگر به فکر استفاده از یک درمان تکمیلی هستید ، در مورد استفاده از آن بی خطر بودن با پزشک خود مشورت کنید. حتماً سایر روشهای اگزما را طبق تجویز پزشک خود ادامه دهید.

 با آب بسیار داغ دوش نگیرید

هنگامی که مبتلا به اگزما هستید و برای درمان آن در تلاشید ، رطوبت دوست پوست شما است. آب بسیار گرم می تواند پوست را خشک کند و علائم شما را بدتر کند. حتما دوش یا حمام را بر روی آب ولرم تنظیم کنید. پوست را با یک حوله نرم خشک کنید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 آفتاب نگیرید

نور طبیعی خورشید می تواند برای اگزما مفید باشد، اما نور بیش از حد خورشید و همچنین عرق کردن می‌تواند پوست را تحریک کرده و اگزما را در شما بدتر کند.

 استرس نداشته باشید

استرس می تواند باعث شود تا اگزما در شما وخیم تر شود ، بنابراین حتما به مواقع پر تنش از محیط فاصله گرفته و کمی استراحت کنید.

 خواب آرامی داشته باشید

خوابیدن برای بسیاری از افراد مبتلا به اگزما هستند می‌تواند استرس‌زا باشد. هنگامی که بدن و ذهن شما کند می شود ، ممکن است بیشتر از هر زمان دیگه خارش پوستتان را احسان کنید. قبل از خواب یک فعالیت آرامش بخش مانند گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود را امتحان کنید تا به شما در فراموش کردن خارش‌ها کمک کند.

کد خبر 4770435 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: اگزما پوست بیماری پوستی صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه اینفوگرافیک مطبوعات ایران ایالات متحده آمریکا صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی باکس آفیس زلزله فیلم سینمایی یوم الله 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟

حجت‌الاسلام والمسلین سیدعلی قاضی عسکر -تولیت آستان عبدالعظیم الحسنی(ع)-  با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام در مورد اینکه چه کار کنیم تا در این دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم، می‌گوید: یکی از دعاهایی که مردم به آن توجه دارند این است که خدایا به ما خیر دنیا و آخرت عطا کن. پیامبر اکرم(ص) در همین راستا روایتی دارند گه در آن میفرمایند چند چیز است که اگر انسان به آن عمل‌کند به خیر دنیا و آخرت دست پیدا خواهیم کرد.

رسول گرامی اسلام می‌فرمایند «اگر خداوند چهار خصلت را به کسی بدهد خیر دنیا و آخرت را به دست خواهد آورد». اول اینکه خدا به انسان توفیق بدهد که دنبال گناه و معصیت نرود، به تعبیر امروزی‌ها فلان واکسن را باید زد که مریض نشد، تقوا هم به مثابه واکسن انسان را از گناه واکسینه می‌کند. تقوا خیلی برکات دارد، خدا در قرآن می‌گوید انسان باتقوا می‌تواند مسیر درست و غلط را بشناسد.

دومین خصلت داشتن اخلاق نیکو است، به شکلی که انسان در تمام طول زندگی خود بتواند با مهربانی زندگی کند، بداخلاقی نکردن با مردم و درگیر نشدن با دیگران یا همسایه‌آزاری نکردن و مردم آزاری نکردن از مصادیق اخلاق خوب است. پیامبر(ص) همیشه در برخورد با مردم‌ تبسم‌ می‌کردند، امروز جامعه ما بسیار به اخلاق خوب نیاز  دارد، گاها بداخلاقی در جامعه ما به درگیری و قتل می‌انجامد، پس باید بگیریم با مردم‌ و خانواده مهربان باشیم.

سوم‌ین خصلت مربوط به صبوری است، همه‌ی مردم که انسان آگاه نیستن، برخی جهالت دارند و باید در برخورد با آنها صبوری کرد. پیامبر اکرم(ص) در بسیاری از موارد با رفتار ناشایست مردم روبه‌رو بود اما از خدا گلایه یا حتی نفرین نمی‌کرد، بلکه می‌گفت خدایا این انسان‌های جاهل‌ را به‌ راه راست‌ هدایت‌ کنید.

آخرین خصلت داشتن همسر خوب است که انسان را در زندگی یاری دهد و این موضوع بسیار مهم است. روزی فردی به سراغ پیامبر(ص) آمد و گفت «ای رسول خدا همسر من هرگاه من از خانه می‌خواهم بیرون بروم‌ مرا همراهی می‌کند و به خدا می‌سپارد و هرگاه به منزل بازمی‌گردم به استقبال من می‌آید و مرا در همه موضوعات همراهی می‌کند. رسول خدا(ص) به آن مرد تاکید کرد این‌ همسر تو کارگزار خداست و باید قدر او را بدانید». امروز جدای از زنان؛ مردان هم باید همسران خود را همراهی کنند تا یک زندگی شیرین داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • خولین آلوارز: سیتی این فصل هم دبل می‌کند
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • یوسفی: می‌خواهیم قهرمان جام حذفی شویم
  • چگونه طلبه شویم؟
  • فیلم/ نظر اوسمار درباره جمله نمی‌گذارند ما قهرمان شویم!
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند