Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@01:06:42 GMT

نوبخت: ایران در سال 2020 از رکود خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۵۵۶۸

نوبخت: ایران در سال 2020 از رکود خارج می‌شود

معاون رئیس جمهور گفت: صندوق بین‌اللملی پول اعلام کرده که ایران در 2020 از رکود خارج شده و رونق به ایران باز می‌گردد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت شامگاه امروز در حاشیه سفر به کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث 3 هزار واحد مسکونی در کردستان کلنگ‌زنی شد که ظرف یک سال آینده این واحدها به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد احداث شده و به محرومین تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مدیریت این است که در کمبود منابع با تخصیص بهینه بتوانیم به اولویت‌ها بپردازیم و این کاری ایت که در دولت انجام گرفته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: در زمینه هزینه‌های جاری و پرداخت‌ها هرچند باید خیلی بیشتر از این به کارکنان دولت پرداخت می‌شد، اما حقوق معوق نداریم.

نوبخت تصریح کرد: با وجود تمام تحریم‌ها، پرداخت‌ها 20 درصد افزایش داشته و در زمینه پرداخت وجه خرید تضمینی گندم، پاداش و تشویقی‌ها هم هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار کرد:‌ در سه ماهه اول امسال 29 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌هتی عمرانی تخصیص یافت و به دستگاه‌های مختلف تزریق شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اولویت‌بندی مدیریتی انتظار مقام معظم رهبری و ملت از دولت است و ما هم تلاش کرده‌ایم با اولویت‌بندی منابع محدود، کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی اذعان داشت: توطئه و تحریم‌های دشمنان مانع رشد ایران نمی‌شود، چون حق هستیم خدا ما را در برابر دشمنان عهدشکن یاری می‌دهد و با یاری خدا دشمن را مایوس خواهیم کرد.

نوبخت تصریح کرد:‌ اگر روزی می‌گفتند آمریکا علاقه‌ای به مذاکره با ایران ندارد، امروز دشمنان التماس می‌کنند که با آنها وارد مذاکره شویم و این به واسطه قدرت کشور ماست.

وی همچنین گفت: کشور ایران امروز بسیار محکم و مستحکم در برابر تمام توطئه‌های دشمنان ایستاده و افراد صاحب‌نظر در امریکا و سایر نقاط دنیا معتقد هستند که در میدان تحریم‌ها، امریکا شکست خورده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: صندوق بین‌اللملی پول اعلام کرده که ایران در 2020 از رکود خارج شده و رونق به ایران باز می‌گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ایران رونق رکود اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، داو‌د منظور‌ در سفر به دامغان ‌درباره آخرین وضعیت قانون بودجه 1403 اظهار داشت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه 2 مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود 27 اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد و کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند، افزود: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه 1403 که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

منظور درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری تصریح کرد: افتخار همه ما در دولت این است که به بهتر شدن وضعیت معیشت همکاران در دولت و به طور ویژه همه هموطنان کمک کنیم. در ارتباط با حقوق و دستمزد علاوه بر این‌که 20 درصد افزایش در نظر گرفتیم، سایر پرداخت‌ها مانند عائله‌مندی، رفاهیات، پرداخت‌های جانبی و اضافه‌کار نیز رشد خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود، خاطرنشان کرد:  این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: همانطور که پارسال تلاش کردیم تورم را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، امسال هم تلاش و برنامه دولت این است که بتوانیم کاهش بیشتری در نرخ تورم داشته باشیم و رضایت مردم را بیشتر تامین کنیم.

معاون رییس‌جمهور از تخصیص 230 هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان خبر داد و با بیان اینکه پرداخت‌های بازنشستگان پارسال به طور کامل انجام شد و مطالباتی برای این قشر ایجاد نشد، گفت: فقط پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان مانده که معمولا هم این پاداش در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳