Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سالانه ۲۸۰ هزار تن محصولات باغی در این استان تولید می شود.

"الیاس تاج الدینی" امروز سه شنبه، ۲۱ آبان ماه در بازدید از غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: حدود ۴۰ درصد از گوشت مرغ مصرفی استان در خارج از استان تامین می شود بنابراین مشکلاتی برای تنظیم بازار وجود دارد اما سعی کردیم بازار را با قیمتی متعادل تنظیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: استان در بحث کشاورزی، مکانیزاسیون، استفاده از بذور اصلاح شده، باغداری، پرورش ماهی و شیلات، دامداری و...قبل از انقلاب رو به صفر بود اما اکنون تولیدات استان بسیار خوب و با کیفیت است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: بالغ بر ۳۹ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که بالغ بر ۲۹هزار هکتار باغات بارور با تولیدات بسیار خوب و بالا که ۲۸۰هزار تولیدات دارند.
تاج الدینی ادامه داد: تولید سیب در استان امسال، بالغ بر ۱۲۰هزار تن است که نسبت به سال گذشته ۳۰تا ۴۰ هزار تن بیشتر شده است.
وی بیان کرد: سیب درختی درجه یک متاسفانه از طرف دولت خرید تضمینی نداشته اما خرید سیب درجه سه با قیمت ۸۰۰ تومان در نقاطی از استان و خارج از استان و تعاون روستایی انجام شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: خدمات پس از فروش، ذخیره و فراوری و بسته بندی در سال های گذشته باوجود زحمات همکاران، مغفول ماند.
تاج الدینی افزود: از سال گذشته تا کنون ذخیره سردخانه استان را از حدود ۸ تا ۹ هزار تن تقریبا دوبرابر کرده ایم و به ۱۸هزار تن رساندیم که حدود ۱۵ هزار تن نیز تا پایان امسال به ذخیره ها اضافه خواهد شد و امیدواریم بالغ بر حداقل ۳۰هزار تن به ظرفیت سردخانه های استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه صنایع فرآوری و بسته بندی نیز مغفول مانده و در حال پیگیری هستیم، تصریح کرد: نزدیک ۵ واحد بسته بندی میوه خشک با پوشش ۵۳۰۰تن در دوماه اخیر در استان به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تولیدات استان به اسم استان‌های دیگر از استان صادر می شد اما در حال حاضر متقاضیان و سرمایه گذارانی را پای کار آورده و کار صدور مجوزات در آینده نزدیک به اتمام می رسد.
تاج الدینی اظهار کرد: آبیاری نوین در سطح استان نزدیک به ۳۴هزار هکتار مجهز شده و وضعیت استان از متوسط کشوری بالاتر است و استان جزو سه یا چهار استان اول کشور در این موضوع است.
وی ادامه داد: حدود ۱۰هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل شده است و در صدد افزایش این میزان هستیم که با این روش از لحاظ صرفه جویی در آب، راندمان، عملکرد و کیفیت بالا می رود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: گسترش و توسعه آبیاری تحت فشار، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، توسعه گیاهان دارویی به صورت تجاری، جایگزین کردن باغات مدرن و جدید با نهال‌های جدید و تجاری با باغات سنتی، استفاده از بذور اصلاح شده، رعایت تاریخ کاشت و تناوب زراعی از جمله برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان است.
تاج الدینی افزود: در ۳تا ۴ سال اخیر کل تولیدات کشاورزی استان در بخش‌های مختلف به حدود ۹۵۰هزار تن رسیده در حالی که طی سال‌های گذشته ۵۵۰ تا ۶۰۰هزار تن بوده است.
وی تاکید کرد: کل اراضی شیب دار استان را می توان به باغات تبدیل کرد اما یکسری محدویت وجود دارد به عنوان مثال ورود به چهار عرصه جنگل، اراضی جنگلی، مرتع و بیشه زار برای کشاورزی ممنوع و غیرقانونی است.
به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از مصرف گوشت مرغ استان از سایر استان‌ها تامین می شود بنابراین مشکلاتی برای تنظیم بازار وجود دارد اما سعی کردیم بازار استان را با قیمتی متعادل تنظیم کنیم.
تاج الدینی ادامه داد: حدود ۲۳ واحد طرح مرغداری راکد در استان داشتیم که برخی از آنها متروکه شده بودند و مجوزشان را باطل کردیم و مشخصاتشان را به بانک ها فرستادیم تا در صورت توان تسهیلات در گردش به آن ها تعلق بگیرد و راه اندازی شوند که تاکنون سه واحد را راه انداخته و به چرخه تولید بازگرداندیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد كشاورزي گوشت مرغ آبياري كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند