Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش مامور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ترور ابوالعطا، اتهامات وزیر جنگ اسبق رژیم اشغالگر به نتانیاهو و وحشت نیروی هوایی رژیم از پیامدهای این ترور از جمله خبرهای مربوط به رژیم صهیونیستی است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز سه شنبه، بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) که مامور تشکیل دولت جدید این رژیم شده است و گابی اشکنازی از ژنرالهای صهیونیست را فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دیدار نتانیاهو با گانتس و اشکنازی در مقر وزارت جنگ اسرائیل و با این هدف بررسی حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه صورت گرفته است.

اولین واکنش گانتس به ترور شهید ابوالعطا

بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید)و مامور تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی به اقدام تروریستی ارتش این رژیم در به شهادت رساندن بهاء ابوالعطا فرمانده گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی واکنش نشان داد.

گانتس که رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، با حمایت از این جنایت تروریستی گفت ترور ابوالعطا، تصمیم درستی بود که در سطح سیاسی و نظامی اسرائیل گرفته شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود که ارتش اسرائیل با همکاری دستگاه شاباک(سرویس امنیت داخلی)، ساختمانی را در نوار غزه هدف قرار داد که بهاء ابوالعطا مطرح ترین فرمانده جهاد اسلامی در آن حضور داشت.

واکنش آویگدور لیبرمن به ترور ابوالعطا

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ   اسبق رژیم صهیونیستی به ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی واکنش نشان داد و با حمایت از این اقدام جنایتکارانه گفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قبلا با عملیات ترور بهاء ابوالعطا فرمانده بزرگ جنبش جهاد اسلامی مخالف بود.

لیبرمن که با سایت عبری والاه گفت و گو می کرد، افزود : من یک سال پیش توضیح داده بودم که نیاز به ترور این فرد خرابکار(اشاره به فرمانده شهید جهاد اسلامی) است، کسی که یک سال پیش مانع این کار شده و از نفوذ خود برای جلوگیری از ترور ابوالعطا استفاده کرده بود، فقط شخص نخست وزیر(نتانیاهو) بود نه فرد دیگر.

وی ادامه داد یک سال پیش گفته بود که زمان ترور فرا رسیده اما نخست وزیر در آن زمان به شدت با این کار(ترور ابوالعطا) مخالفت کرده بود.

 لیبرمن از ارائه دلایلی که نتانیاهو طی سال گذشته با عملیات ترور مخالفت می کرد، خودداری کرد و با انتقاد از عملکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه اظهار داشت بدون یک طرح سازمان یافته و منظم نیازی به عملیات گسترده در نوار غزه نیست، من معتقدم که تنها فردی هستم که طرح منظم و سازمان یافته ای درباره آنچه باید انجام داد، در اختیار دارم تا این عملیات، آخرین عملیات باشد.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی بار دیگر اتهامات خود علیه نتانیاهو را تکرار کرد و گفت نتانیاهو سیاست های تسلیم در برابر نوار غزه را در پیش گرفته است، من معتقدم که بازدارندگی اسرائیل در معرض ضربه سخت قرار گرفته است که تاثیر منفی بر زمینه های دیگر می گذارد.

وحشت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از عواقب ترور ابوالعطا

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از وحشت رژیم صهیونیستی از عواقب ترور بهاء ابوالعطا فرمانده بزرگ جنبش جهاد اسلامی و تنش آفرینی ضد  نوار غزه خبر داد.

این رسانه در مطلبی نوشت نیروی هوایی اسرائیل از پیامدهای ترور بهاء ابوالعطا فرمانده بزرگ جنبش جهاد اسلامی و تنش آفرینی علیه نوار غزه وحشت دارد.

این رسانه افزود اسرائیل احتمال لغو برگزاری رزمایش بین المللی هوایی با عنوان پرچم آبی را بررسی می کند که این روزها در پایگاه عوفدا در جنوب اسرائیل(مناطق اشغالی) در حال برگزاری است.

هاآرتص افزود لغو این رزمایش به سبب دشوار بودن انجام پروازها در منطقه جنوبی و به سبب آمادگی نیروی هوایی برای تشدید حملات و نگرانی برای نیروهای خارجی شرکت کننده در آن بررسی  خواهد شد.

این رسانه رژیم صهیونیستی ادامه داد سخن گفتن از رزمایشی است که اهمیت فراوانی در روابط بین المللی برای اسرائیل دارد و لغو آن ضربه کوبنده ای به اسرائیل وارد خواهد کرد آن هم پس از آنکه دو سال برای برگزاری آن مقدمه چینی شده و هزینه های سنگینی هم صرف آن شده است.

هاآرتص نوشت نیروی هوایی در این رزمایش شرکت دارد، وی به نظر می رسد این نیروها به سبب حوادث امنیتی(تجاوز نظامی به غزه) منتقل خواهند شد.

 انتهای پیام/

     R36361/P/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقازاده‌ای که به جای ترکیه و قطر از غزه سردرآورد!/ شهادت فرزندان اسماعیل هنیه و بطلان خط تبلیغات ضد مقاومتی تل‌آویو

انتشار خبر شهادت ۶ تن از فرزندان و نوه‌های رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خودروی حامل آنها در غزه، آن هم در روز عید فطر، واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است. اسماعیل هنیه در نخستین واکنش، شهادت فرزندانش در اردوگاه الشاطئ را افتخاری برای خود دانسته و گفت: ما با این درد‌ها و خون‌ها امید، آینده و آزادی را برای آرمان و امت خود می‌سازیم. خانواده‌های فلسطینی بهای سنگینی را با شهادت فرزندانشان دادند و من هم یکی از آنها هستم. وی با یادآوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه افزود: دشمن گمان می‌کند با هدف قرار دادن فرزندان رهبران حماس می‌تواند عزم و اراده ملت را درهم بشکند. ما عقب نمی‌نشینیم، با کشتن فرزندان، کودکان و نوه‌هایم چیزی تغییر نخواهد کرد.

اقدام شنیع سردمداران جنگ طلب رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن غیرنظامیان و از جمله فرزندان اسماعیل هنیه صدای انتقاد محافل داخلی رژیم صهیونیستی را درآورده و همه، این جنایت را در چارچوب تلاش‌های ناکام اشغالگران برای تسلیم کردن مقاومت دانستند. وبسایت روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در گزارشی با اشاره به فرسایشی شدن جنگ غزه اعلام کرده بود که حتی دست زدن به چنین ترور‌هایی تصویر کلی جنگ را تغییر نمی‌دهد؛ واقعیت آن است که از بیش از ۶ ماه قبل تاکنون که جنگ شروع شده، شکست اسرائیل در آن با شدت بیشتری ادامه دارد. هاآرتص هم با بیان اینکه ترور فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه توسط اشغالگران باعث افزایش محبوبیت حماس و رهبری آن خواهد شد در سرمقاله خود نوشت که حماس در جریان مذاکرات موضع خود را تغییر نخواهد داد، همانطور که فشار نظامی به آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه منجر نشد.

تبعات آقازاده‌گی!

جنایت اخیر اشغالگران از یک منظر دیگر هم قابل توجه هست و نتایجی بر خلاف انتظار صهیونیست‌ها پدید آورد. پیشتر برخی مدعی بودند رهبران مقاومت بیرون از غزه در حال خوش گذرانی بوده و این مردم فلسطین هستند که هزینه و تاوان جنگ را می‌دهند، موضوعی که بویژه از سوی رسانه‌های صهیونیست با هدف دور کردن مردم از حماس تبلیغ می‌شد، اما شهادت سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه این خط توطئه را خنثی کرد.

بطور نمونه شبکه العربیه سعودی چندی پیش با دروغ پراکنی و انتشار اخبار گزارشی مسموم و گمراه‌کننده مدعی شده بود که هنیه برای فرزندانش در ترکیه «یک امپراطوری تجاری» به راه انداخته و به نقل از یک شبکه خبری اسرائیلی نوشت؛ در حالی که ساکنان نوار غزه در محاصره و زیر آتش جنگ اسرائیل هستند، رهبران جنبش حماس و فرزندانشان از جمله حازم اسماعیل هنیه در ترکیه و قطر در عیش و نوش زندگی می‌کنند!

با این حال ارتش رژیم صهیونیستی در روز عید فطر که مردم غزه پس از یک ماه روزه‌داری در شرایط جنگ و محاصره، آن را جشن گرفته بودند، «حازم، امیر و محمد» سه پسر و همچنین سه نوه رئیس دفتر سیاسی حماس را به شهادت رساند. اعضای خانواده هنیه جزو ۱۲۵ فلسطینی بودند که در روز عید فطر به شهادت رسیدند. پس از شهادت فرزندان هنیه در غزه، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌گویی صهیونیست‌ها اشاره کرده و واکنش باصلابت هنیه هنگام شنیدن خبر شهادت اعضای خانواده‌اش را تحسین کردند. طبق گفته رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده وی تاکنون در حملات اشغالگران به شهادت رسیده اند.

خودزنی صهیونیست‌ها

دروغ پراکنی اسرائیلی علیه هنیه در حالی است که «یائیر» پسر نتانیاهو در بحبوحه جنگ در فلوریدای آمریکا اقامت داشت و در حال خوش‌گذرانی بود؛ موضوعی که صدای صهیونیست‌ها را درآورد. روزنامه دیلی‌میل حدود یک ماه پس از جنگ علیه غزه نوشت: در حالی که برای ۳۶۰ هزار سرباز ذخیره جهت حضور در پادگان‌ها فراخوان داده شده، پسر ۳۲ ساله نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ماه آوریل، در فلوریدا به سر می‌برد.

محسن پاک آیین کارشناس مسائل غرب آسیا، یکی از تاثیرات جنایت اشغالگران را همین زیر سوال بردن پروپاگاندای دشمن علیه رهبران مقاومت خوانده و با بیان اینکه حماقت رژیم صهیونیستی در دست زدن به ترور فرزندان اسماعیل هنیه، نوعی خودکشی محسوب می‌شود، گفت: پس از شکست‌های که اسرائیل طی شش ماه اخیر از مقاومت در نوار غزه متحمل شده، امروز مقامات تل آویو برای عدم پاسخگویی به ناتوانی‌هایی خود در داخل سرزمین‌های اشغالی و حتی در عرصه بین المللی به خود زنی روی آورده اند که ترور فرزندان اسماعیل هنیه دومین انتحاری است که رژیم صهیونیستی پس از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دو هفته اخیر انجام داده است.

وی تصریح کرد: تلاش رژیم برای پیش بردن ترور‌ها در شرایط جنگی به معنای شکست در میدان جنگ تعبیر می‌شود چرا که تل آویو با دو هدف اصلی؛ ضربه زدن به محور مقاومت و حماس به طور همزمان و جبران شکست در جنگ علیه غزه و نیاز به دستاوردسازی، به ترور روی آورده است. غافل از اینکه این اقدامات تروریستی کاملأ رژیم صهیونیستی را از اهداف خود دور می‌کند.

مصمم‌تر شدن مردم برای مقاومت

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی با خروج از شهر غزه، در عرصه میدانی شکست خورده و حتی مردم در سرزمین‌های اشغالی هیچ امیدی به آینده این جنگ ندارند. در عرصه جهانی هم افکار عمومی و مجامع بین المللی مخالف سیاست‌های جنگ طلبانه نتانیاهو هستند و صهیونیست‌ها منزوی شده اند.

پاک آیین با اشاره به خنثی شدن توطئه صهیونیست‌ها علیه رهبران مقاومت بعد جنایت مذکور، گفت: هنیه شخصیتی است که همواره در بین مردمدارای محبوبیت و احترام بوده و با اتقاقی که برای فرزندان وی در اردوگاه «الشاطی» در غرب شهر غزه اتفاق افتاد جایگاه وی در بین مردم ارتقاع یافت و مشخص شد هنیه تنها در میدان فرماندهی نمی‌کند بلکه در جنگ فرزندان و نوه‌های خود را فدای ملت فلسطین می‌نماید، همین امر باعث مصمم‌تر شدن مردم برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

تقویت جایگاه مقاومت

علیرضا تقوی نیا دیگر کارشناس مسائل بین الملل، در باره تبعات حمله اخیر معتقد است: اسرائیل پس از ناکامی در غزه، به مرحله سردرگمی رسیده بطوریکه ترور فرزندان اسماعیل هنیه نه تنها هیچ دست آوردی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت بلکه به ضرر اسرائیل تمام خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرزندان هنیه هیچ گونه دخالتی در مبارزات حماس نداشتند، اما ترور آنها باعث بهبود جایگاه حماس در عرصه تبلیغاتی شد چراکه در طی ماه‌های گذشته رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند رهبران حماس به همراه خانواده و فرزندان خود در کشور‌های قطر و ترکیه خوش گذرانی می‌کنند، اما در مقابل کودکان فلسطینی سپر آنها در برابر اسرائیل شده اند.

این تحلیگر مسائل بین الملل در پاسخ به این پرسش که رژیم صهیونیستی از ترور فرزندان هنیه، به دنبال کسب چه رویکردی در آینده می‌باشد، گفت: تل آویو به مسئولان حماس می‌خواهد فشار بیاورد که هیچ خط قرمزی برای حذف شما و خانواده هایتان برای اسرائیل وجود ندارد و نباید در میز مذاکرات از خود سرسختی نشان دهید، این در حالی است که مقامات و رهبران حماس همواره تاکید دارند اگر خانواده‌های آنها مورد هدف قرار بگیرند هیچ خللی در مواضع آنها در مسئله حمایت از مردم غزه ایجاد نخواهد شد.

تقوی نیا اظهار داشت: بر خلاف تبلیغات و تخریب‌هایی که اسرائیل در ابتدای نبرد طوفان الاقصی برای عدم حضور خانواده‌های رهبران حماس به خصوص فرزندان اسماعیل هنیه در غزه داشت، اما ترور فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس در اردوگاه «الشاطی» در غرب شهر غزه؛ نشان داد که آنها همانند دیگر مردم در شهر غزه در شرایط سختی و رنج زندگی می‌کردند و حتی در معرض کشتار و گرسنگی قرار داشتند. در واقع هیچ فاصله‌ای بین آنها و مردم وجود ندارد، در غم‌ها و مصیبت‌ها با یکدیگر شریک هستند واین مهمترین عامل وحدت و انسجام میان مقاومت و مردم فلسطین است.

منبع: قدس آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • وحشت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی/ باید هوشیار باشیم!
  • لحظه به لحظه از حمله ایران به تل آویو / واکنش قالیباف درباره تنبیه رژیم صهیونیستی
  • لحظه به لحظه از حمله پاسخ ایران به تل آویو / واکنش قالیباف درباره تنبیه رژیم صهیونیستی
  • وحشت در رژیم صهیونیستی/ هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد
  • وحشت در رژیم صهیونیستی؛ هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد
  • وحشت در تل آویو از واکنش ایران؛ لرزه بر لانه عنکبوت/ وساطت حامیان اسرائیل و هشدارهای ایران
  • واکنش معاون امنیتی وزیر کشور به یک پیامک جعلی؛ رژیم صهیونیستی دست به هر اقدامی می زند
  • وحشت در تل آویو از واکنش ایران؛ لرزه بر لانه عنکبوت
  • رایزنی «کامرون» و «گانتس» درباره واکنش ایران به تجاوزگری رژیم اسرائیل
  • آقازاده‌ای که به جای ترکیه و قطر از غزه سردرآورد!/ شهادت فرزندان اسماعیل هنیه و بطلان خط تبلیغات ضد مقاومتی تل‌آویو