Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@11:09:24 GMT

پیش‌بینی یک فعال اقتصادی از آینده دلار

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۵۸۳۳

پیش‌بینی یک فعال اقتصادی از آینده دلار

خبرآنلاین: ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی در پاسخ به این پرسش که آرامشی که به خصوص در ۶، ۷ماه اخیر در بازار ارز کشور وجود داشته، توانسته بخش تولید را به آرامش برساند؟ اظهار داشت: ثبات نرخ ارز مقوله و مولفه مهمی برای صنعت بوده است. ما یک کالا را برای تولید با نرخ x وارد می‌کردیم و بعد از چند این قیمت به شدت افزایش پیدا می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی در هر صورت دچار نقصان و زیان می‌شدیم.

وی افزود: آرامش بازار جزو انتظارات و مطالباتی است که همه مردم دارند و به طور قطع با تثبیت نرخ ارز، ثبات در بازار نیز حکمفرما می‌شود. بر این اساس، آرامش بازار ارز تاثیر خود را تا حدی روی بازارهای دیگر گذاشته است.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که شما پیش‌بینی‌ای از وضعیت آتی بازار ارز دارید؟ عنوان کرد: تنظیم‌کننده مناسبات مالی و ارزی در کشور بانک مرکزی است. بانک مرکزی در حال حاضر بازار ارز را مدیریت می‌کند و در شرایطی که قرار داریم، هیجانات ۲۰ هزار تومان کم شده است.

روغنی‌گلپایگانی تصریح کرد: قیمت ارز تابع عرضه و تقاضا است. در حال حاضر که در دوران تحریم قرار داریم و فروش نفت نیز به طور جدی کاهش پیدا کرده، به طور طبیعی انتظار کاهش نرخ ارز را نباید داشته باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار ارز قیمت دلار فعال اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند

فردین آقابزرگی اظهار داشت: اصل ۴۴ قانون اساسی به‌عنوان محور گفتمانی شعار سال در سه دهه اخیر مغفول مانده است. امیدوارم در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای تحقق جهش تولید ایجاد شود.

به گزارش نود اقتصادی، وی گفت: بر اساس برخی برآورد‌ها ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که بخش مهمی از این عدد قابلیت جذب در بخش‌های مختلف اقتصاد را دارد، بر این اساس یکی دیگر از محور‌های مغفول مشارکت مردمی در اقتصاد نگاه ویژه به سرمایه ایرانیان خارج از کشور است.

آقابزرگی افزود: همان‌طور که در سخنان رهبری اشاره شد و از نواقص سال ۱۴۰۲ برشمرده شد، وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور بود. به هر حال هدف‌گذاری سال ۱۴۰۳ این‌گونه است که با شفاف‌سازی و روان‌سازی و جلب اعتماد منابع بخش خصوصی را به‌سمت تولید و صنعت هدایت کنیم.

دیگر خبرها

  • کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند
  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳