Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویکا مازوی کومالو، سه‌شنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در شیراز افزود: هم‌اینک نیز در حال بازنگری ظرفیت‌های موجود برای تقویت روابط دو کشور هستیم.
او ادامه داد: انتظار ما انجام کار عملی و ملموس در روابط ایران و آفریقای جنوبی است و در جهت تامین نیازها و منافع مردم به ویژه تجار و بازرگانان دو کشور است و برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف استان فارس تصریح کرد: جاذبه‌های اقتصادی و فرهنگی این استان از جمله مواردی است که مورد توجه ما قرار گرفته و این موضوع را در قالب کمیسیون مشترک دنبال خواهیم کرد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران اظهار داشت: مردم آفریقای جنوبی هرگز حضور مردم ایران را در کنار خود در روزهای سخت گذشته فراموش نمی‌کنند و امروز نیز آگاهانه در کنار کشور و ملت ایران هستند.
وی، با اشاره به برگزاری چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در تهران (مهرماه امسال) افزود: در آن نشست مسائل مختلفی از سوی دو طرف مطرح و راهکارهایی در جهت گسترش همکاری‎ها بررسی شد.
ویکا مازوی کومالو افزود: در زمینه گردشگری در اثر تحریم‌ها هزینه سفر و گردشگری برای مردم دو کشور ایران و آفریقای جنوبی افزایش یافته و می‌کوشیم که این بخش را با برقراری روابط بین استان فارس و شهر شیراز با آفریقای جنوبی تقویت کنیم.
وی گفت: بخش معدن و حوزه سلامت نیز از بخش‌هایی است که می‌تواند موقعیت‌های خوبی را برای همکاری‌های دو طرف ایجاد کند.
او ادامه داد: آفریقای جنوبی بهترین فناوری‌ها و تجهیزات بخش معدن را دنیا در اختیار دارد که می‌توان از این پتانسیل و ظرفیت برای تقویت روابط و جذب سرمایه‌گذاری شرکت های آفریقایی در بخش معدن ایران و استان فارس استفاده کرد.
کشورهای همراه ایران در شرایط سخت شرکای تجاری ما خواهند بود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم با اشاره به وضع تحریم‌های سخت از سوی دشمنان بر علیه کشورمان گفت: قطعا کشور ایران از این دوران سخت  گذر خواهد کرد اما شرکای تجاری ما کشورهایی خواهند بود که در این دوران سخت در کنار ما قرار دارند.
جمال رازقی افزود: استان فارس پتانسیل‌های بسیاری در بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، پزشکی، علمی، گردشگری و معدن دارد به طوری که در بخش کشاورزی بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تن محصولات کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: تنوع معادن، برخورداری از ذخایر عظیم گاز و صنایع پتروشیمی، فعالیت ۷۰۰ واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان و وجود ۱۶ کارخانه سیمان از دیگر ظرفیت‌های موجود در این استان است.
او اظهار داشت: امسال شاهد صدور نخستین محموله سیمان از استان فارس به آفریقای جنوبی خواهیم بود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، با اشاره به روابط ایران و آفریقای جنوبی در ادوار مختلف گفت: با وجود روابط دوستانه‌ای که از دیرباز بین دو کشور حاکم بوده اما حجم مبادلات تجاری ما بسیار اندک است.
وی افزود: آماده توسعه همکاری‌های اقتصادی بین تجار و بازرگانان استان فارس با تجار و بازرگانان کشور آفریقای جنوبی هستیم و باور داریم که شرایط اقتصادی و تجاری کشور ایران هر روز امیدبخش‌تر می‌شود.
او گفت: باید برای بررسی و توسعه زمینه‌های همکاری اتاق بازرگانی فارس و آفریقای جنوبی و افزایش مبادلات دو طرف نسبت به برگزاری جلسه‌های مستمر اهتمام ویژه داشته باشیم و در همین جهت می‌کوشیم که امسال شاهد اعزام یک هیات اقتصادی از استان فارس به کشور آفریقای جنوبی باشیم و در مقابل پذیرای یک هیات اقتصادی از کشور آفریقای جنوبی در شیراز نیز باشیم.

برچسب‌ها سفارت آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی ایران آفریقای جنوبی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی ایران آفریقای جنوبی شیراز فارس سفارت آفریقای جنوبی اتاق بازرگانی ایران آفریقای جنوبی شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با مولوی بلال کریمی سفیر افغانستان در چین در قصر سپیدار دیدار کرد. 

بلال کریمی سفیر افغانستان به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان معلومات داده و گفت: دیپلمات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.

وی افزود مسئولین کشور چین، تلاش های طالبان در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرارمی دهند.

کریمی با بیان این که تامین امنیت، شفافیت و ثبات در کشور، سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است گفت: شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند و ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری کرده اند.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات طالبان با این کشور را مهم و به نفع هر دو کشور دانست.

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید ورزید و گفت: طالبان به تاجران هردو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی