Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، در بحبوحه سال 95 و همزمان با اوج گیری کشفیات کلان قاچاق کالا، فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف بزرگ قاچاق لاستیک در گمرک شهید رجایی بندر عباس خبر داد.
بر این اساس یک شرکتِ تا حدودی مطرح در حوزه تولید و واردات لاستیک اقدام به اظهار کائوچو و در نهایت واردات لاستیک و تایر سواری کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسیها نشان می‌داد  شرکت مذکور اقدام به قاچاق نزدیک به 70 کانتینر لاستیک کرده بود که جزییات ابتدایی آن در رسانه‌ها منتشر شد.

گفتنی است، کل این محموله 67 دستگاه کانتینر به ارزش 100 میلیارد ریال بوده که 31 دستگاه آن پیشتر وارد کشور شده بود. این قاچاقچیان با دستکاری و جعل اسناد گمرکی قصد داشتند این محموله را به عنوان کائوچو با تعرفه پنج درصد به جای لاستیک با تعرفه 20 تا 30 درصد وارد کنند.
فرمانده وقت انتظامی هرمزگان در این خصوص گفته بود: با همکاری مرجع قضایی پنج نفر از متهمان شناسایی و یک نفر از آنان که جاعل اصلی بود، دستگیر شد.
سردار ملکی همچنین با تشکر از مسئولان وقت گمرک شهید رجایی گفته بود: با رویکرد جدید گمرک هرمزگان و تعامل خوب با نیروی انتظامی، قاچاق کالا از مبادی قانونی کاهش یافته است.

در حالی که نزدیک به سه سال از کشف پرونده بزرگ قاچاق لاستیک از گمرک شهید رجایی می‌گذرد، لازم است جزییات  برخوردهای صورت گرفته با قاچاقیان اعلام شود.

در ادامه و در جدول زیر نحوه اظهار کالای  این شرکت که تایر سواری در کنار کائوچو اظهار شده بود قابل مشاهده است.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کوهستانی پزوه در اولین میز خدمت سال ۱۴۰۳ در اتاق بازرگانی اصفهان، گزارشی از برگزاری ۱۱ میز خدمت گمرک در سال گذشته در محل اتاق بازرگانی را ارائه کرد و اظهار داشت: میز گمرک به پیشنهاد گمرک اصفهان و از سال گذشته با هدف بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی آغاز شد و در پایان هر ماه ملاقات مردمی به صورت رودررو با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکل مراجعه کنندگان طولانی بودن زمان تخصیص ارز بوده است، تصریح کرد: اهم سایر مشکلات در خصوص تمدید مهلت ثبت سفارش، اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی و اعمال محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و بخشنامه‌های خلع الساعه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ما منتظر مردم جهت رفع مشکلات در اداره نمی‌مانیم و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در پارلمان بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنیم و روند کاهشی مراجعه کنندگان نشان دهنده افزایش رضایت مردم است.

کد خبر 6085018

دیگر خبرها

  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • سرانجام تابوی بزرگ مورایس شکسته شد
  • قاچاق ۴۰ تُن کود شیمیایی در گونی‌های گچ ساختمانی
  • کشف ۴۰ تن کود شیمیایی قاچاق