Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، حسین شهدادی در حاشیه بازدید خبرنگاران از زیرساخت‌های بندر چابهار اظهار کرد: چابهار دارای دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی است که عمده توسعه در بندر شهید رجایی انجام و فاز اول آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت این بندر هم اکنون 8.5 میلیون تن است ادامه داد: اولویت ما در فعالیت‌های بندر چابهار ترانزیت و تامین کالای اساسی شرق کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران، کوتاهترین مسیر برای حمل و نقل دریایی و تامین کالای اساسی است.

معاون اقتصادی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه در طرح توسعه درافت (آبخور) بندر شهید بهشتی چابهار به 16.5 متر افزایش یافته است گفت: با این آبخور و اسکله 1700 متری هیچ محدودیتی برای پذیرش پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر نداریم.

شهداد در ادامه به آمارهایی از فعالیت‌های بندر چابهار اشاره کرد و افزود: طی 50 روز اخیر 340 هزار تن کالای اساسی وارد بندر شده که 80 درصد آن تخلیه و بارگیری شده است.

وی ظرفیت تخلیه روزانه بندر چابهار در کالای فله را 12 هزار تن، کالای کیسه‌ای 3500 تن و کانتینر را هر ساعت 32 باکس اعلام کرد و گفت: عمده کالای اساسی وارد شده به بندر چابهار شامل شکر، برنج و ذرت است.

معاون اقتصادی و بندری اداره کل بنادر و دریانوری سیستان و بلوچستان با اشاره به نصب 8 مکنده غلات با ظرفیت 600 تن در ساعت و همچنین چرثقیل‌های ساحلی با ظرفیت 80 تا 140 تن در بندر چابهار اظهار کرد: در حال حاضر میوه‌های خشک، حبوبات و سنگ‌های قیمتی افغانستان از طریق خط کشتیرانی منظم به سمت دو بندر هند حمل می‌شود.

شهداد را‌ه‌اندازی خط منظم کشتیرانی را عاملی برای افزایش صادرات میوه و تره‌بار و همچنین سیمان به هند عنوان کرد و یادآور شد: تا نیمه آبان امسال تخلیه و بارگیری بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که تخلیه و بارگیری کالا از 3 میلیون تن تا پایان سال عبور کند گفت: در صورت وجود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای امکان افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری به 5 میلیون تن نیز وجود دارد.

معاون اقتصادی و بندری اداره کل بنادر و دریانوری سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه ارزیابی شما از الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد چابهار چیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما عدم تسری قوانین مناطق آزاد به بنادر است. بندر چابهار یک منطقه عادی بوده و جزو مناطق ویژه اقتصادی آزاد محسوب نمی‌شود در صورتی که بندر چابهار به مناطق آزاد الحاق شود علاوه بر تسهیل تبادلات تجاری، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بندر استراتژیک خواهیم بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی با حضور در ویژه برنامه زنده تلویزیونی کیشانه با ساکنان و گردشگران کیش گفتگو کرد و به سوالات مردمی پاسخ داد.

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار