Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی بحرالعلوم سه‌شنبه شب در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن در دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی برنامه پنج ساله‌ای در حوزه های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی برای گسترش فعالیت های قرآنی دارد.
وی افزود: در حوزه آموزش در ۲ بخش عمومی ویژه دانشجویان و تخصصی تربیت معلم قرآن برای اعتلای حافظان و قاریان، در حوزه تبلیغی برگزاری جشنواره های قرآن و عترت،  محافل و نمایشگاههای قرآنی و در حوزه پژوهش ۲ مجله تخصصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بحرالعلوم گفت: وزارت بهداشت از نخبگان قرآنی نیز در قالب جشنواره ها و اعطای امتیازات به فعالان،  قاریان و حافظان و تقدیر از برگزیدگان قرآنی حمایت می کند.  
وی با اشاره به فعالیت ۶۴ کانون قرآن و عترت و همین تعداد کانون های مذهبی در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، گفت: استفاده از بنیه دانشجویی برای پیشبرد فعالیت های قرآنی نتایچ مطلوبی داشته است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با  اشاره به مشکلات بودجه ای دانشگاه ها، افزود: بودجه فرهنگی دانشگاه در قالب آموزشی است و با وجود قول وزیر برای جداسازی بودجه فرهنگی و آموزشی، این وعده هنوز اجرایی نشده است.  
بحرالعلوم گفت: بودجه های رفاهی دانشگاه ها به دلیل هزینه بر بودن،  بودجه فرهنگی دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
 وی افزود: حمایت های بودجه ای از حوزه فرهنگی و قرآنی کافی و رضایتبخش نیست و نیازمند پیگیری بیشتر است.

برچسب‌ها اسفراین علوم پزشکی خراسان شمالی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین علوم پزشکی خراسان شمالی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اسفراین علوم پزشکی خراسان شمالی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌روابط عمومی دانشگاه مازندران اعلام کرد: نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت"حیات" ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان با محوریت سبک زندگی اسلامی با حضور ۱۳۰ دانشجوی دختر و پسر در دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

این دوره از مسابقات که با عنوان حیات (حس یک انتخاب تازه) و در راستای دومین کنگره گرامیداشت ۱۰ هزار شهید مازندران برگزار شد، شرکت‌کنندگان در بخش‌های حفظ آیات، حفظ سور منتخب، قرائت تقلیدی، اذان تقلیدی، عکاسی، گرافیک، پادکست، خوشنویسی، دعاخوانی و مداحی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این دوره از مسابقات، نفرات برتر اول و دوم هر رشته مشخص شد ند و به مسابقات سراسری راه می‌یابند.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور حجت‌الاسلام شریف‌تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام دکتر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، محمد بابایی معاون قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، امیر سادات کرمی مسوول بسیج دانشجویی سپاه کربلای استان و برخی مسوولان دانشگاه مازندران ، نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان معرفی و تجلیل شدند و همچنین از مادر شهید آرمان نعمتی از حافظان قرآن کریم نیز تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود: در این مسابقات، حبیب غفاری، داوود بهمنش، حمیدرضا فتاحی و مرتضی خرمی در بخش آقایان و زکیه براری، طیبه فرشتیان، سیده رقیه هاشمی، فریده آرامش و رقیه رضایی در بخش بانوان به داوری و قضاوت پرداختند.

نفرات برگزیده بخش آقایان:

 رشته قرائت تقلیدی: محمد علی نفطی، مصطفی فطن گنجی، حمزه احمدی

 رشته اذان تقلیدی: حسن میخچین، مسیح محمدی، ابوالفضل درویشی

 رشته دعاخوانی و مداحی: حسین خطیبی، ابوالفضل علیزاده ارمکی، عدنان مظلومی

 رشته حفظ سور منتخب: محمد حسن کاظمی، حسین همایون، امیرحسین حسین‌پور

  رشته حفظ آیات منتخب موضوعی: سیدمحمد حسینی، محمدامین افشار، محمدحسین جمشیدی

نفرات برگزیده بخش بانوان:

  رشته قرائت تقلیدی: فاطمه زهرا دانش‌خواه، سیده حنانه سادات محمدی، فاطمه رویگر

 و رشته حفظ آیات موضوعی: سیده زهرا حسینی معرفی شدند.

 

دیگر خبرها

  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی