Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@18:52:09 GMT

گفتمان انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت در جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۲۱۷

گفتمان انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت در جهان اسلام است

محمدی، با اشاره به پشتوانه قوی دینی و اعتقادی که موجب اتحاد و همبستگی مسلمانان می شود، گفت: ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان، برنامه اصلی و راهبردی انقلاب اسلامی است.

«احمد محمدی» با تأکید بر ضرورت و اهمیت وحدت در چهان اسلام، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: یکی از مهم ترین و پایدارترین انگیزه هایی که موجب اتحاد افراد و اقوام مختلف و گوناگون می شود همین همبستگی و اتحاد است چون دلایل آن دینی و اعتقادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، افزود: یکی از گفتمان های انقلاب اسلامی که به عنوان پرچمداران محبان اهل بیت(علیهم السلام) این مهم را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده؛ ایجاد وحدت میان مسلمانان به عنوان یک برنامه اصلی و راهبردی انقلاب اسلامی است.

 

وی از ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) به عنوان فرصتی بسیار مغتنم برای توسعه و تقویت وحدت و انسجام بیش از پیش در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: رسول اکرم(ص)، قرآن کریم و اهل بیت(ع) محور وحدت هستند بر همین مبنا برنامه‌های مختلف و متنوعی را در هفته وحدت پیش‌بینی کردیم که در نقاط مختلف اهل سنت و تشیع استان کرمانشاه به اجرا درآمد.

 

محمدی، با بیان اینکه مهمترین برنامه این هفته برگزاری سی و یکمین همایش بزرگ وحدت اسلامی در استان کرمانشاه است، اظهار کرد: این همایش با حضور شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی، علما و روحانیون، مدیران مدارس علوم دینی، مدرسین، اعضای شوراهای افتا، روحانیت و ائمه محترم جمعه و جماعت و مسئولین استان و معتمدین شهر از اساتید محترم دانشگاهها، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.


وی با اشاره به حضور ۶۰۰ نفر در این همایش، ابراز کرد: این همایش برنامه بسیار باشکوهی است که فردا(چهارشنبه، ۲۲ آبان) با سخنرانی دکتر محمد حسن زمانی مسئول امور اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه قم و دبیر جریانات تکفیری برگزار خواهد شد.


دبیرستاد هفته وحدت استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه و ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه را از سخنرانان ویژه این مراسم اعلام کرد و گفت:  اجرای مولودی خوانی با حضور گروه مولودی خوانی از کردستان به سرپرستی شهرام منصوری و گروه تواشیح رایت الهدی به سرپرستی مسلم عالی از حضور هنرمندان شایسته اهل سنت و تشیع در این برنامه بهره برده ایم.

 

وی در پایان با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه و پیش بینی و اجرای۱۲برنامه شاخص در این هفته، خاطرنشان کرد: گردهمایی بزرگ وحدت اسلامی با موضوع «پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل بیت» با شکوه هر چه تمام تر در کرمانشاه برگزار خواهد شد.


 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت شیراز خبرگزاری شبستان شبستان یزد اردبیل رفسنجان وحدت در جهان اسلام هفته وحدت گفتمان انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، گسترش وحدت و همچنین آگاهی بخشی به امت اسلامی در مسائل مختلف جهان اسلام،خصوصا مسئله غزه را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات اسلامی باید تلاش خود را افزایش داده و  تمرکز بر گسترش و تقویت وحدت امت اسلامی کنند؛ طرح های حفظ و تقویت وحدت را بسترسازی کرده و آگاه سازی مناسبی انجام دهند.

وی افزود: در موضوع غزه ما شاهد یک پروپاگاندای قوی از سوی صهیونیست ها بودیم، آنان حقایق را می پوشاندند و از انتشار واقعیت جلوگیری می کردند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر دشمنان اسلام و امت اسلامی در فضای گستره تبادل اطلاعات و رسانه ای جهان پیوسته در تلاش هستند که بتوانند از مسائل ناچیزی که بصورت اختلافی بین مذاهب اسلامی وجود دارد در جهت ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان بهره کافی را ببرند.  

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: یکی از طرح های استکبار جهانی به خصوص استعمارگران، نفود و رخنه در پیکره اسلام بوده است؛ آنان از سالیان گذشته تاکنون روش ایجاد فاصله و دوری ملت ها از یکدیگر را در جهت نابودی امت ها بکارگرفته اند که اکنون در میان کشورهای عربی منطقه این مسئله به وضوح روشن است.

وی عنوان کرد: از اهداف استعمار جهانی تضعیف امت ها بوده و در نهایت آنان را از بین می برد، اختلافاتی که در بین مذاهب وجود دارد را می توان به دور از مسائلی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند در قالب مباحث علمی مطرح نمود.

وی در پایان تاکید کرد: امت های اسلامی ، ملت عزیز ایران و خصوصا رسانه های همسو باید هوشیاری را حفظ کنند و مواردی که محور مقاومت ، قدرت ایران عزیز و مشترکات بین مذاهب را پررنگ می کند را با انعکاس قوی تری به سمع و نظر جهانیان برساند زیرا دشمن وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته است و مسائلی که ارزشی ندارند را با بزرگ نمایی به نزاع و تفرقه هدایت می کند.
 
انتهای پیام/  
 
 

دیگر خبرها

  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است