Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@10:29:53 GMT

پخت اسپاگتی در فر به شیوه‌ای آسان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۴۰۴

پخت اسپاگتی در فر به شیوه‌ای آسان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اسپاگتی در فر یک پاستای کسرول پنیری وجترین است که درست کردن آن بسیار آسان است و تنها به یک ظرف مناسب فر نیاز دارد تا یک غذای راحت و خوشمزه را برای کل خانواده فراهم کند. ضمن اینکه در این روش از شر کثیف کاری‌های مربوط به درست کردن پاستا راحت می‌شوید. این اسپاگتی همانقدر خوشمزه است که اسپاگتی‌های معمولی هستند و حتی بیشتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپاگتی یکی از غذا‌های سریع و راحت است که اغلب اوقات وقتی که کسی زمان زیادی برای غذا پختن ندارد، از این غذا استفاده می‌کند. من در گذشته دوستی داشتم که به شدت عاشق اسپاگتی بود و البته خودش یک اسپاگتی پز قهار بود که زمان نزدیک به ناهار، تازه شروع به پختن غذا می‌کرد و همیشه می‌گفت همه گاز‌ها بالا!

و البته بر عکس او من در گذشته پختن پاستا را دوست نداشتم، چون به نظرم غذای اعصاب خردکنی بود و اگر چه امروز به نظرم غذای راحتی به نظر می‌آید، اما باز هم گاهی همان حس به سراغم می‌آید. من همیشه به دنبال روش‌های راحت‌تر برای پختن اسپاگتی می‌گردم. یکی از روش‌های راحت‌تر که اتفاقا مواد مغذی غذا را بهتر حفظ می‌کرد روش پخت پاستای دمپختی بود که در مورد پاستا راتاتوئی انجام دادکه به این روش هم باید مواد پخته می‌شدند. در اینجا شما هیچ کاری انجام نمی‌دهید و فقط همه چیز را ترکیب می‌کنید.

بعضی افراد از فر برای پاستا به این صورت استفاده می‌کنند که ابتدا پاستا را می‌پزند سپس آن را با سس مخلوط کرده و در ظرف پیرکس قرار می‌دهند، روی آن پنیر ریخته و در فر قرار می‌دهند تا دم کرده و پنیر هم برشته شود. در اینجا ما نیازی به پختن و آبکش کردن پاستا نداریم بلکه اگر بتوانیم تنها با مقداری روغن زیتون، سس پاستا و آب آن را در یک ظرف بپزیم خیلی خوب خواهد بود. مهم‌ترین بخش این ماجرا پخت کل مواد تنها در یک ظرف است.

مواد لازم

اسپاگتی: ۴۵۰ گرم روغن زیتون: ۱/۴ پیمانه سیر: ۳ حبه پیاز: ۱/۲ یک عدد، خلالی خیلی نازک (حدود ۱ پیمانه) ادویه ایتالیایی: ۱ قاشق غذاخوری نمک: ۱ قاشق غذاخوری گوجه نگینی شده: ۴۰۰ گرم فلفل دلمه سبز: ۱/۲ پیمانه خلال شده فلفل دلمه قرمز: ۱/۲ پیمانه خلال شده آب: ۳ پیمانه سس مارینارا: ۲ پیمانه ریحان: ۲ شاخه + مقداری برای تزئین پنیر موزارلا: ۲ پیمانه پنیر پارمزان رنده شده: مقداری برای سرو

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس روشن کنید.

۲. پاستای خشک و خام را داخل ظرفی با ابعاد ۲۲ در ۳۳ سانت بریزید. روغن زیتون، پیاز، ادویه ایتالیایی و نمک را اضافه کنید. با استفاده از دستان‌تان به آرامی مواد را به طور یکسان و لابلای اسپاگتی‌ها پخش کنید.

۳. گوجه، فلفل‌های دلمه‌ای سبز و قرمز، آب، سس مارینارا و ریحان را روی اسپاگتی بریزید و دوباره با استفاده از دست آن را به طور یکسان پخش کنید و اسپاگتی را با سس و سبزیجات پوشش دهید.

۴. پنیر موزارلا را روی سطح اسپاگتی ریخته و با آن روی پاستا را پوشش دهید.

۵. آن را بدون گذاشتن هیچ پوششی داخل فر بگذارید و به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزید یا تا زمانی که روی آن قهوه‌ای شده و حباب بزند.

۶. آن را از فر درآورید و با ریحان تازه و پنیر پارمزان تزئین کرده و سرو کنید.

ترفند‌های پختن اسپاگتی در فر

اسپاگتی را با روغن زیتون پوشش دهید. از آنجایی که اسپاگتی قبل از گذاشتن در ظرف فر، پخته نشده است بنابراین لازم است که روی آن مقداری روغن زیتون بریزید تا در حین پختن در فر از چسبندگی آن جلوگیری شود. قبل از گذاشتن در فر نمک بزنید. معمولا موقع پخت عادی پاستا نمک به آب اضافه می‌شود؛ در اینجا هم از همین ایده استفاده می‌شود. نمک را دقیقا در شروع کار به پاستا اضافه کنید. آب پاستا باید کافی باشد. این غذا در یک ظرف پخته می‌شود و بنابراین باید مقدار آب دقیق باشد. ترفند خاصی برای اینکار وجود ندارد، اما در کل هر ۱۰۰ گرم پاستا، حدودا ۱ پیمانه استفاده می‌شود. من دوست دارم کمی شل‌تر باشد بنابراین از ۵ پیمانه آب برای ۴۵۰ گرم پاستا استفاده می‌کنم. همانند روش برنج دمپخت در اینجا هم باید مطمئن شوید که مایع کافی روی پاستا را گرفته است. روی ظرف را با چیزی نپوشانید. ممکن است به نظر برسد، چون پنیر ریخته‌اید حتما باید درب ظرف را ببندید تا پنیر نسوزد و پاستا خشک نشود، اما نیازی به انجام این کار نیست؛ و من در عوض خلاف آن را توصیه می‌کنم، چون پنیر حباب خواهد زد و برشته خواهد شد بدون اینکه بسوزد.

چگونه اسپاگتی در فر را تغییر دهیم

چیز خوبی که در مورد این غذا می‌توان ذکر کرد این است که بدون اندازه‌گیری دقیق می‌توان آن را تغییر داد. شما می‌توانید هر چیزی را که در دست دارید، استفاده کنید و روی آن پنیر رنده شده بریزید. در اینجا چند روش جالب برای شما آورده شده است:

افزودن گوشت: این دستور با موادی درست شده که در مجموع جزو دستورالعمل‌های وجترین رده بندی می‌شود. اما شما می‌توانید مقداری گوشت چرخ کرده گوساله، بوقلمون یا مرغ اضافه کنید. می‌توانید آن‌ها را در ماهیتابه سرخ کنید یا از مقدار اضافی مانده در یخچال استفاده کنید. سبزیجات بیشتری استفاده کنید. در اینجا فقط از پیاز و فلفل دلمه‌ای استفاده شده است، اما قارچ هم برای این دستورالعمل خیلی خوب است و همچنین اسفناج، کدو سبز، بادمجان یا حتی زیتون. سس را تغییر دهید. در عوض سس مارینارار می‌توانید از سس آلفردو خامه‌ای یا حتی سس پستور استفاده کنید. سبزیجات معطر را داخل مخلوط بریزید. من از ادویه ایتالیایی و ریحان استفاده کردم، اما شما می‌توانید از اورگانوی تازه، رزماری یا شوید و یا کاری و فلفل هم استفاده کنید.

نکات مهم

اضافی غذا را می‌توان در ظرفی دردار ریختن و در یخچال نگهداری کرد. بهترین زمان برای نگهداری این غذا ۴ یا ۵ روز در یخچال است. اگر بخواهید این غذا را بعدا درست کنید می‌توانید قبل از پختن در فر آن را پلاستیک کشیده و در فریزر نگهداری کنید. برای استفاده مجدد آن را از شب قبل در یخچال بگذارید تا ذوب شود. اسپاگتی پخته را هم می‌توان به مدت نهایتا ۳ ماه در فریزر نگهداری کرد. این پاستا خودش به تنهایی یک غذای عالی است، اما برای لذت بردن بیشتر از آن می‌توان مقداری سالاد تازه یا سبزیجات برشته هم همراه آن سرو کرد. همچنین می‌توان آن را با نان سیر هم میل کرد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی اسپاگتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دسترسی آسان به شیرخشک نوزادان از طریق سامانه تیتک

بهادر صیدمحمدیان با اشاره به اینکه تا پیش از این امکان جست‌وجوی انواع شیرخشک‌های رژیمی در سامانه تیتک وجود داشت، اظهار کرد: اخیرا امکان جست و جوی انواع شیرخشک معمولی نوزادان نیز در این سامانه مهیا شده است و افراد با استفاده از آن، براحتی می‌توانند شیرخشک مورد نیاز خود را استعلام و تهیه کنند.

وی در این رابطه تصریح کرد: به منظور سهولت در دسترسی افراد به شیرخشک مصرفی نوزادان، با استفاده از اپلیکیشن تیتک و یا مراجعه به سایت ttac.ir از قسمت نرم افزار‌های تلفن همراه، یا با دانلود اپلیکیشن و یا استفاده از نسخه وب، در قسمت کمبود شیرخشک، نام شیرخشک مورد نظر را به صورت لاتین یا فارسی وارد و با مشخص کردن محدوده مدنظر، شیرخشک خود را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: ایسنا

سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • آشپزی آسان، سریع و لذیذ: تخم مرغ را این طوری بپزید!
  • روشی خلاقانه برای تیز کردن چاقو با کمک باتری قلمی ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • تجربه خریدی آسان و لذت‌بخش از داروخانه آنلاین زیوش
  • جزئیات دسترسی آسان به شیرخشک نوزادان از طریق سامانه تیتک
  • طرز تهیه توپک نارگیلی، یک شیرینی شیک و خوشمزه برای عید نوروز 
  • گلایه مردم از شیوه اجرای طرح کالابرگ فجرانه 
  • معرفی 3 گیاه برای نگهداری آسان در آپارتمان
  • صادرات بیش از چهار میلیون کیلوگرم فراورده‌های خام دامی از لرستان
  • آسان‌ترین و دشوارترین مسیر قهرمانی فصل
  • تصویر خیره‌کننده از لحظه «اسپاگتی شدن» یک ستاره توسط سیاهچاله‌ای با جرم یک میلیون برابر خورشید