Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@10:43:56 GMT

واکنش آیت الله اعرافی به وضعیت معیشتی طلاب

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۶۹۸

واکنش آیت الله اعرافی به وضعیت معیشتی طلاب

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست اما با تقویت حس طلبگی می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست مدیران مدارس سطح یک استان قم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، رشد جامع و متوازن طلاب را به وسیله مدیران مدارس علمیه‌ای دانست که دارای رویکرد جامعی باشند و افزود: رشد جامع و متوازن باید در همه ابعاد تربیتی، تهذیبی، علمی، آموزشی، مهارتی و پژوهشی طلاب صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تقویت روحیه انتخاب و انتخاب گری از راه‌های رشد و تعالی طلاب محسوب می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: باید شرایط به گونه‌ای شود که طلبه نه‌تنها در انتخاب استاد بلکه در انتخاب متن نیز اختیار لازم را داشته باشد که این مسئله تنها در یک نظام هوشمندانه آموزشی شکل می‌گیرد.

وی گفت: شناخت استعداد طلاب از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بتوان آن را به خوبی بکار گرفت.

آیت الله اعرافی، مشارکت و اعطای نقش به طلبه‌ها را یکی از راهکارها برای رشد و تعالی طلاب دانست و افزود: وجود ۱۰۰ ‌تا ۲۰۰ طلبه در مدرسه و شناسایی توانایی‌ها و ممیزی‌های متفاوت آنان کار ساده‌ای نیست.

وی تصریح کرد: رشد و تعالی طلاب از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور توجه به هویت طلبگی را یک رسالت مهم دانست و افزود: هنگامی‌که  رسالت طلبگی در طلبه تقویت شد راه و حرکت رو به جلو برای طلبه باز می‌شود.

وی اظهار داشت: معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست اما با تقویت حس طلبگی می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: توسعه کمی حوزه‌ها باید در بستر کیفی محقق شود حوزه ناصح و ناقد است/فعالیت حوزه در عرصه های جدید علوم انسانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حوزه های علمیه رشد رشد و تعالی شورای نگهبان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛

و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود. (آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران)

یکی از ضروریات دین مبین اسلام مسئله عفاف و پوشش اسلامی و حجاب است که قرن‌ها به‌ عنوان یک هنجار ارزشمند و فرهنگ متعالی در جامعه ایرانی وجود داشته است، حفظ و حراست از این فرهنگ دینی در همه زمان‌ها به‌ویژه در شرایط امروزی که دشمن از حربه‌ تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند، حقیقتا امری واجب و لازم است.

یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را به‌ زور وادار به دین‌داری کند، امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه وظیفه‌ خودشان را باید به بهترین نحو ممکن انجام بدهند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت و نظم اجتماعی کشور بوده و در بزنگاه‌های حساس همراه و حامی مردم بوده است، همچنان که در مقابل هنجارشکنی برخی افراد سهل‌انگار یا احیاناً بی‌بندوبار با اجرای «طرح نور»، بر حفظ کیان فرهنگی و عرضی کشور مبادرت ورزید.

پلیس انتظامی در کشور ما همچون خود نظام اسلامی مظلوم ولی مقتدر است و نباید در هیچ سطحی اقتدار پلیس زیر سؤال رود، نباید همه نگاه‌ها معطوف به پلیس باشد و برای اجرای این قانون باید همه مردم چه زن و مرد و چه مسئول و غیرمسئول، با پلیس همگام بوده و به میدان آیند و در اجرای هرچه بهتر طرح نور کمک کنند.

ما طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، این عملکرد مؤمنانه و مقتدرانه نیروهای خدوم انتظامی را ارج نهاده و از خداوند متعال برای آنان توفیق در این امر خطیر را مسألت می‌نماییم، همچنین خواستار و مطالبه‌گر استمرار و دوام این موضوع حیاتی و همراهی و هماهنگی‌ مردم در این موضوع بسیار مهم اجتماعی از سوی همه عوامل مرتبط قضایی و امنیتی و اجرایی هستیم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست