Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:23:04 GMT

سندروم داون در کودکان منجر به آرتروز می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۶۷۱۹

سندروم داون در کودکان منجر به آرتروز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، از هر ۱۰۰۰ کودک، تقریبا یک کودک مبتلا به برخی از انواع آتروز مزمن می شود. این اختلالات می توانند بر کودکان در هر سنی تاثیر گذارند اگرچه به ندرت در شش ماه اول زندگی رخ می دهد. سندروم داون مشکلی است که در آن، فرد دارای یک کروموزوم اضافی با شماره ۲۱ است که بر نحوه رشد بدن و مغز تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرتروپاتی سندروم داون (آرتروز مرتبط با سندروم داون) در مقایسه با آرتروز معمولی نوجوانان، مشکلی شایع و روبه افزایش است و عمدتا دیر تشخیص داده می شود. در این مطالعه کودکان مبتلا به سندروم داون تحت غربالگری عضلانی اسکلتی قرار گرفتند. نتایج بررسی ها نشان داد به ازای هر ۱۰۰۰ کودک مبتلا به سندروم داون، ۲۰ کودک دچار آرتروز هستند. محققان تاکید دارند کودکان مبتلا به سندروم داون باید از لحاظ مشکلات و بیماری های التهابی تحت نظر باشند تا در صورت ابتلا به آرتروز زودتر تشخیص داده شوند. کد خبر 4770861

منبع: مهر

کلیدواژه: سندروم داون آرتروز کودکان وزارت بهداشت سرطان دارو سازمان بیمه سلامت ارتودنسی درمان ناباروری جامعه پزشکی سعید نمکی بیماری های کودکان دیابت ناباروری بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در نوار غزه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده اند.

براساس گزارش القدس العربی، راسل طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، طبق بیانیه سازمانش افزود: هزاران نفر (به بیماری) مبتلا شده‌اند و هزاران نفر در آستانه قحطی هستند.

نهاد زنان سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا به شهادت می‌رسد. این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند و ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای گذاشته‌اند.

تس اینگرام، سخنگوی یونیسف که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که آنچه او را متعجب کرده تعداد کودکان زخمی است که دیده است. او در این خصوص افزود که این کودکان را نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت آنها و مکان‌هایی که زندگی می‌کنند، دیده است.

در همین راستا پیش از این می جولان، نماینده زن کنست رژیم صهیونیستی گفت: هر کودک فلسطینی هشتاد سال دیگر به نوه های خود خواهد گفت که یهودیان با ما چه کردند. من شخصا به کشتن نوزادان و ویرانی غزه افتخار می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • ژن عامل پارکینسون شناسایی شد
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا