Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) پیش از سفر به آمریکا در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و گفت که آنکارا همچنان مایل به همکاری با روسیه و آمریکا در شمال سوریه است.

اخبار بین‌الملل-به نوشته خبرگزاری تی آر تی ترکیه، اردوغان همچنین گفت که موضوع سازمان «گولن» یکی دیگر از مسائلی است که او در سفر به آمریکا در خصوص آن رایزنی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که همپیمانان ترکیه باید به مسئولیت‌های خویش در قبال داعش عمل کنند و او در آمریکا با مسئولان این کشور درباره «منطقه امن» بحث و گفت‌و‌گو خواهد کرد و واشنگتن به وعده‌های خود در قبال عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد سوریه عمل نکرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص ادامه داد: «اقدامات تروریستی «فرهاد عبدی شاهین» ملقب به «مظلوم کوبانی» را با اسناد به مسئولان آمریکایی توضیح خواهیم داد و خواهیم گفت که ارتباط با این فرد اشتباه است.»

وزارت دادگستری ترکیه سوم آبان ماه گذشته طی ارسال نامه رسمی به دادستانی کل ایالات متحده، درخواست کرد «مظلوم کوبانی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوری به محض ورود به خاک آمریکا توسط این کشور بازداشت و به آنکارا تحویل داده شود.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه ترکیه همچنان از سوی گروههای تروریستی هدف قرار می‌گیرد، گفت که آنکارا راغب به ادامه هماهنگی با آمریکا و روسیه در شمال سوریه است اما این دو کشور نتوانسته‌اند شمال سوریه را از «تروریست‌ها» پاکسازی کنند.

او سپس به کشورهای اروپایی پرداخت و گفت که در نشست ناتو در سوم  چهارم ماه دسامبر در لندن با رهبران اروپایی دیدار خواهد کرد و ترکیه به بازگرداندن تروریست‌های داعش به کشورهایشان ادامه خواهد داد و برای ترکیه مهم نیست که این کشورها آنها را پذیرش می‌کنند یا نه.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هفته گذشته هشدار داد که آنکارا بازگرداندن اعضای داعش به کشورهایشان را روز دوشنبه حتی در صورت لغو شهروندی‌اشان نیز آغاز خواهد کرد.

روز دوشنبه (دیروز) مقامات ترکیه‌ایگفتند که یک تروریست آمریکایی اخراج شده و هفت تروریست آلمانی نیز در مرکز دیپورت هستند و ۲۳ آبان اخراج می‌شوند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه سوریه واشنگتن نشست ناتو لندن رجب طیب اردوغان آمریکا مظلوم کوبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان