Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@06:40:40 GMT

پیش بینی رکورد زنی بارش فوق سنگین برف تا ۲ متر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۷۰۳۵

پیش بینی رکورد زنی بارش فوق سنگین برف تا ۲ متر

خبرگزاری تسنیم: بررسی‌های انجام شده در نقشه‌های هواشناسی این نکته را نشان می‌دهد که از اوایل روز جمعه آینده روند کاهش دما در اغلب نقاط کشور بخصوص مناطق مرتفع آغاز و به دنبال آن بارش برف و باران تجربه می‌شود که این شرایط تا پایان هفته آینده نیز ادامه می‌یابد.

برهمین اساس و با توجه به افزایش رطوبت و برودت هوا در بیشتر نقاط ایران اغلب بارش‌های پاییزی به صورت برف بوده و بیشتر مسیر‌های روستایی و فرعی بخصوص در استان‌های گیلان و مازندران مسدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان سازمان هواشناسی براین باورند درصورتی که پیش‌بینی‌های انجام شده برای شرایط جوی کشورمان محقق شود مجموع بارش برف احتمالی ۱۰ روز آینده، رکورد بارش برف در پاییز سال ۱۳۹۰ را می‌شکند. به گفته کارشناسان نکته جالب توجه اینجاست که این بارش‌های سنگین برف پاییزی تنها داخل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران اتفاق خواهد افتاد و کشور‌های همسایه تقریبا منافعی از این بارش‌ها نخواهند داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: البرز هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع برف در گردنه تته بیش از ۵ متر است

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به حجم بیش از حد برف و ارتفاع بیشتر از ۵ متر در گردنه تته، تراشه برف و بازگشایی مسیر این گردنه با احتمال سقوط بهمن به طول خواهد انجامید.

وی بیان کرد: راهداران امسال در تمامی محورهای استان و مناطقی که در زمستان دچار بارش برف سنگین شد شبانه روز مشغول خدمت بودند و با تلاش خود به خودوهای گرفتار در برف کمک و زمینه برفروبی مسیر را فراهم می‌کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: اکنون نیز پس از بارش سنگین برف زمستانی در گردنه تته راهداران همچنان در این مسیر مشغول برفروبی و بازگشایی مسیر هستند.

کد خبر 6084501

دیگر خبرها

  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • سورپرایز جذاب آب و هوایی برای اردیبهشت
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • ارتفاع برف در گردنه تته بیش از ۵ متر است
  • ورود آب‌وهوای ایران به فاز لانیا از تابستان
  • احتمال حاکمیت «لانینا» بر ایران از تابستان
  • وقوع بارش های رگباری طی دو روز آینده در بیشتر نقاط کشور