Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقرزاده با اشاره به اهمیت پرداختن به آموزش و پرورش در صداو سیمای گیلان، گفت: با توجه به اهمیت سوادآموزی، داستان سریال پرمخاطب «جایزه» شبکه باران به سمت این موضوع هدایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدباقر باقرزاده» شب گذشته (سه‌شنبه، 21 آبان) در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: بلیغ‌ترین ‌و کاراترین ابزاری که می‌تواند در اشاعه پیام کمک ‌کننده باشد، زبان هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه اخبار آموزش و پرورش برای صدا و سیما مهم است، تصریح کرد: به همین دلیل آموزش و پرورش در بهره‌مندی از ساعات خبری و برنامه‌ای شبکه باران، بعد از نماینده ولی‌فقیه در گیلان و استاندار، رتبه سوم را دارد.

 

وی با بیان اینکه پرداختن به مباحث آموزش و پرورش و سوادآموزی باعث افتخار صدا و سیمای مرکز گیلان است، افزود: با توجه به اهمیت سوادآموزی، داستان سریال پرمخاطب جایزه شبکه باران به سمت این موضوع هدایت می‌شود.

 

باقرزاده با اشاره به اینکه همه اعزام‌های راهیان نور استان گیلان توسط صدا و سیمای مرکز گیلان پوشش داده می‌شود، گفت: صدا و سیمای گیلان نه به عنوان پیوست بلکه به عنوان متن اصلی در کنار آموزش و پرورش است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان به اهمیت پوشش رسانه‌ای برگزاری المپیادهای ورزشی و جشنواره‌ فیلم رشد در گیلان اشاره و اذعان کرد: افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره فیلم رشد گیلان را به صورت زنده پخش می‌کنیم.

 

در ادامه جلسه، «حمید آقاجانی» با اشاره به اینکه 60 هزار و 42 دانش‌آموز گیلانی در 900 مدرسه غیردولتی گیلان مشغول تحصیل هستند، گفت: 10 هزار و 737 نیروی کار در این مدارس فعالیت می‌کنند که هشت هزار و 806 نفر آنها نیروی آزاد با تحصیلات تکمیلی هستند.

 

رییس مدارس غیردولتی و اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: شهرستان رشت 45 درصد مدارس غیردولتی گیلان و 35 درصد جمعیت دانش‌آموز در بخش غیردولتی را دارد.

 

وی اذعان کرد: در حال حاضر نرخ جذب دانش‌آموزان مدارس غیردولتی گیلان، 16 درصد است.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز وحدت اردبیل رفسنجان سریال جایزه صدا و سیمای مرکز گیلان شورای آموزش و پرورش گیلان باقرزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در جلسه علنی مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را طی نامه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مرجع سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است.

همچنین مطابق این قانون، وزرات آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکزی آموزشی غیر دولتی شده و این مراکز باید همه فعالیت های خود اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تداد پرسنل و دانش آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن، هزینه ها و ... را در سامانه مذکور اعلام و وزارت آموزش و پرورش آن را بررسی و ارزیابی کند.

سامانه مدارس غیر دولتی به سامانه سازمان تأمین اجتماعی متصل شده و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به صورت برخط پرداخت می شود.

رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود