Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@09:47:42 GMT

راهکارهای طب سنتی برای مقابله با آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۷۳۵۳

یک پژوهشگر طب سنتی ضمن بیان راهکارها غذایی برای مقابله با مضرات آلودگی هوا گفت: در هوای آلوده از مایعات و غذای سبک و همچنین بخور استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا یارقلی پژوهشگر طب سنتی درمورد راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا در فاز اول یک آلاینده گرم و خشک ایجاد می کند و تجمیع آلاینده ها نیز سرد و خشک است که در این موارد باید از تمامی غذاهایی که سرد و خشک است، دوری جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در مواقعی که هوا آلوده است ،غذاهای سنگین که معده توانایی هضم آنها را ندارد، نباید خورده شود. غذاهای لطیف مانند شیر، مایعات فراوان، تخم مرغ عسلی استفاده شود تا جلوی خشکی و سردی گرفته شود.   به گفته وی همچنین برای تنفس بهتر پوست آرایش غلط نباید کرد. از خوردن غذاهایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، موز زیاد، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این غذاها باعث می شود غلظت خون بدن بالا برود.   یارقلی گفت: برای اینکه آلودگی ضرری برای ما نداشته باشد بهتر است بیشتر آش ماست،آش دوغ و آش سبزیجات خورده شود اما آش رشته به دلیل سنگینی توصیه نمی شود. در مجموع هر چیزی که سرد و خشک است و بدن را غلیظ می کند، توصیه نمی شود.   پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه باید با آلودگی هوا مانند یک بیماری برخورد کنیم، یادآور شد: در این شرایط نیز مصرف مایعات، شیر، غذاهای سبک، آب سیب و هویج، سوپ هویج، سوپ سبزیجات توصیه می شود.   وی افزود: در ایام آلودگی شبها حتماً کلاه بر سر بگذارید و بخور بابونه و مرزنجوش استفاده کنید زیرا باعث می شود جلوی آلودگی هوا و سرماخوردگی گرفته شود.   یارقلی با اشاره به اینکه باید جلوی ضعیف شدن سیستم عمومی بدن گرفته شود، گفت: بچه ها به دلیل این که ضعیف تر هستند در زمان آلودگی نباید از خانه خارج شوند و البته در خانه نیز از همین هوا تنفس می کنند و برای رهایی از آلودگی، بخور سرد استفاده شود و غذای سنگین هم نخورند.   وی یادآور شد: همچنین به هموطنان توصیه می شود در روزهای آلوده حتی ورزش هم نکنند.   منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا توصیه به «شمارش گوسفند» برای بی‌خوابی واقعا مفید است؟

بسیاری از ما این توصیه معروف مبنی بر «شمارش گوسفند» برای مقابله با بی‌خوابی را در کودکی یا بزرگسالی شنیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، برای عده‌ای از ما نیز ممکن است این سوال پیش آمده باشد که چرا چنین توصیه‌ای مطرح می‌شود و یا ریشه آن به کجا بر می‌گردد؟ به عنوان مثال چرا به جای گوسفند توصیه به شمارش دیگر حیوانات مانند اسب، گاو و خرگوش صورت نمی‌گیرد؟

گفته می‌شود ریشه این توصیه به چوپان‌های قرون وسطی بر می‌گردد که برای چند هفته متوالی با انسان‌های دیگر تماسی نداشتند. آنها شب‌ها برای به خواب رفتن دست به شمارش گوسفندها می‌زدند تا خوابشان ببرد. با این حال صحت این روایت تائید نشده است.

در عین حال به قاطعیت می‌توان گفت که این ایده بسیار قدیمی است زیرا در کتابی از داستان‌های کوتاه که از قرن سیزدهم میلادی به جای مانده به آن اشاره شده است.

بررسی‌های دانشمندان نشان می‌دهد که تخیل و تلاش برای پرت کردن حواس می‌تواند به مقابله با بی‌خوابی کمک کند. شمارش گوسفند را هم می‌توان نوعی تخیل و تلاش برای حواس پرت کردن دانست. با این حال پژوهشی علمی در مورد تاثیر مستقیم آن بر مقابله با بی‌خوابی انجام نشده است.

کارشناسان به افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند توصیه می‌کنند که روش‌های مختلف ریلکسیشن و رسیدن به آرامش را امتحان کنند. فکر کردن به آنچه فرد را خوشحال می‌کند و بابت آن خرسند است نیز به رسیدن به آرامش و مقابله با بی‌خوابی کمک می‌کند.

یکی دیگر از راه‌های مقابله با بی‌خوابی اختصاص زمان مشخصی پیش از خواب به بررسی مشکلات و مسائل روزمره و پیدا کردن راه‌حل برای آنها است.

 از سوی دیگر به افرادی که مدتی طولانی در تختخواب از بی‌خوابی رنج می‌برند، توصیه می‌شود تا مدتی از تختخواب خود خارج شوند به کار دیگری مشغول شوند و سپس دوباره به تختخواب خود بازگردند. این کار به مغز کمک می‌کند تا محیط رختخواب و وضعیت افقی را با خواب و آرامش مرتبط بداند و به این ترتیب از بی‌خوابی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • از هوای تهران چه خبر؟
  • راه‌های مقابله با شیطان در کتاب «بررسی تقابل شیطان با نماز»
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های بندر امیرآباد
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • آیا توصیه به «شمارش گوسفند» برای بی‌خوابی واقعا مفید است؟
  • اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق شعار سال است
  • ۲۰۶۴ لیتر شیر در ایرانشهر توقیف شد