Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@16:26:04 GMT

روایت رئیس سابق فدراسیون از یک ماجرای جنجالی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۷۹۳۵

روایت رئیس سابق فدراسیون از یک ماجرای جنجالی

ساعت 24-چند سالی است به دلیل تشدید تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا، فدراسیون فوتبال ایران برای گرفتن پول‌های بین المللی خود با مشکلات زیادی روبروست.

اخیرا فدراسیون بار دیگر در نامه‌ای از فیفا درخواست کرد تا راه حلی برای انتقال پول ایران پیدا کنند. در حالی که فیفا می‌گوید سیاست از ورزش جداست اما خود اسیر یک بازی سیاسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ با فشار بر روی فدراسیون جهانی تلاش کرده تا مانع از انتقال پول های ایران شود. در حالی که تک تک دلارهای ایران صرف پیشرفت فوتبال خواهد شد، آمریکا به این بهانه که شاید از پول استفاده های دیگری هم شود، مانع از انتقالش می‌شود.

اما از گذشته تا امروز ایران چطور پول‌های خود را دریافت کرده است؟ در این باره گفت و گویی با علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال داشتیم که او گفت در برهه‌های مختلف شکل دریافت پول متفاوت بوده است. او در این باره می گوید: «من نزدیک به 8 سال رئیس فدراسیون فوتبال بودم. حدودا سه سال هم نایب رئیس اول بودم. ببینید تحریم ها کم و زیاد بود. آن اوایل تحریم‌ها به این شدت نبود. ما از یک بانکی پول ها را می گرفتیم. وقتی تحریم ها بیشتر شد کمی برای دریافت پول به مشکل خوردیم. فیفا می گفت ما پول را به هیچ واسطه‌ای نمی‌دهیم و باید مستقیم به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود. ما حتی گفتیم پول را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهید. از آنها راحت ‌تر می‌توانیم پولمان را بگیریم ولی فیفا مخالفت کرد. آنها می گفتند فقط باید در بانک های سوئیس حساب داشته باشید. الان هم می گویند باید در سوئیس حساب داشته باشید. خیلی هم سخت می گیرند. می گویند باید حساب هم به اسم فدراسیون فوتبال ایران باشد. به همین خاطر الان واقعا انتقال پول مشکل دارد.»

او اضافه می کند: «البته چند باری فیفا توانست پول را به حساب مربیان ما بریزد. مثلا ما به کی روش بدهکار بودیم و نمی شد به خاطر تحریم ها پولش را بدهیم. فیفا توانست مستقیم پول را برای ایشان واریز کند. یک بخشی هم بابت جریمه‌های باشگاهها می دادیم. مثلا یادم هست باشگاه راه آهن جریمه شده بود. ما پول را در تهران از این باشگاه گرفتیم و به فیفا گفتیم از حساب ما پول را بدهد. پول شکایت چند مربی و بازیکن از باشگاهها را هم همینطور پرداخت کردیم تا یک جورهایی پول کامل به دستمان رسیده باشد.»

در طول حضور کفاشیان در فدراسیون، یک بار هم آمریکا یک میلیون دلار ایران را بلوکه کرد. در حالی که خیلی ها تصور می کنند پول هنوز در اختیار خزانه‌داری آمریکاست، کفاشیان می گوید: «نه بابا پول را فدراسیون فوتبال گرفت و خرج کرد!» او ادامه می دهد: «آن موقع از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا یک وکیل گرفتیم تا بتوانیم پول را زنده کنیم. همه می گفتند دنبالش نروید چون آمریکا آن را نمی دهد. وکیلی که جذب کار شد واقعا زبده بود و موفق شد پول را بگیرد ولی شرط کرده بود اگر آن را بگیرد 500 هزار دلار دستمزد می خواهد. ما هم گفتیم نصف پول را بگیریم خیلی بهتر از آن است که اصلا نگیریم. این بود که وکیل کار را انجام داد و پول را گرفت. البته دیگر در دوره من نبود و فدراسیون آقای تاج آن را دریافت کرد.»

او در پاسخ به این سوال که الان راه گرفتن پول ها چیست؟ می گوید: «باید فدراسیون و فیفا یک راهی پیدا کنند. یکسری ارتباطات بانکی هست که می شود از طریق آنها جابجایی پول را داشت. یادم هست قبلا یک بانک خصوصی برای ما حسابی درست کرده بوده و ما از همان طریق پول می گرفتیم.»

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حبس دوساله برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر بوسه جنجالی

شادی جنجالی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بعد از قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان این کشور در جام جهانی برای او تاوان زیادی به دنبال داشت.

 به نقل از رادیو کوبی اسپانیا، دادستانی کل برای لوئیس روبیالس به دلیل بوسیدن اجباری و بدون توافق جنی هرموسو، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا ۲ سال و ۶ ماه زندان درخواست کرده است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا باید ۶۰ هزار یورو هم به این بازیکن غرامت بدهد.

پیش از این هم فیفا رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا را ۳ سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرده بود

tags # اسپانیا ، فوتبال سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • حبس دوساله برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر بوسه جنجالی
  • ۲ سال و نیم زندان به خاطر بوسه جنجالی آقای رئیس
  • ۲ سال و ۶ ماه حبس برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر شادی جنجالی
  • ۲ سال و ۶ ماه زندان به خاطر شادی جنجالی
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال چیست؟
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!