Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:53:44 GMT

آغاز برداشت سماق در درسجین ابهر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۱۳۳

آغاز برداشت سماق در درسجین ابهر

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  حاجی خانی، مسئول زراعت جهاد کشاورزی ابهر گفت: کشت سماق در این روستا ۸۰ ساله شد.
او افزود: ۶۰۰ درختچه سماق در ۳ هزار مترمربع کاشته شده است که به طور متوسط هر درخت ۲۰ کیلو محصول دارد.   حاجی خانی گفت: هم اکنون یک خانواده ۱۰ نفره درسجینی مشغول کشت وتوسعه این محصول غذایی ودارویی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر کیلو سماق در زنجان و ابهر ۵۰ هزارتومان خرید وفروش می‌شود، اما درصورت ارسال به تهران ارزش دوبرابری پیدا می‌کند.   انتهای پیام/ن کشت سماق در درسجین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از ۳ هزار هکتار اراضی آبی بوشهر، گفت: پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود کیهان صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر سطح زیر کشت گندم در شهرستان بوشهر را 18 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت 15 هزار هکتار اراضی آن به‌صورت دیم است که به سبب کاهش بارندگی در فصل زمستان و پاییز گذشته محصول این اراضی از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه محصول 15 هزار هکتار اراضی گندم دیم شهرستان بوشهر به‌صورت 100 درصد خسارت دیده است گفت: از 3 هزار هکتار اراضی تحت پوشش کشت گندم آبی اکنون عملیات برداشت آن آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره برداشت بین 1.5 تا 1.7 تن در هر هکتار اراضی گندم آبی اضافه کرد: در 3 هزار هکتار تحت پوشش گندم آبی بوشهر پیش‌بینی تولید 4 هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است.

کیهان سطح کشت جو آبی را 110 هکتار دانست و بیان کرد: 50 هکتار این اراضی در منطقه چاهکوتاه بوشهر و مابقی در منطقه حله قرار دارد که عملکرد برداشت در هر هکتار به میزان 2 تن شده است.

وی اضافه کرد: برداشت غلات در بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد.

.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز در ابهر
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد