Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@02:32:45 GMT

عبور از زلزله/خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۱۸۰

عبور از زلزله/خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی

تین نیوز مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از خسارت ۳۰۰ میلیارد تومان زلزله ۵.۹ ریشتری در این استان خبر داد.

ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت زلزله رخ داده در شهرهای میانه و بستان آباد آذربایجان شرقی اظهار داشت: همان طور که در خبرها آمده بود، براساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ساعت ۲:۱۷ بامداد روز ۱۷ آبان زلزله ای با بزرگای گشتاوری ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ ریشتر و موقعیت ۳۷,۷۳ درجه شمالی و ۴۷,۶۱ درجه شرقی در ترکمانچای میانه که در شهرستان‌های میانه و سراب از توابع استان آذربایجان شرقی است، به وقوع پیوست.

وی افزود: در این زلزله عمده خسارت در روستای ورنکش با ۲۸۰ خانوار بود که این روستا با ۷۰ درصد خانه های مسکونی روستایی بازسازی شده، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تخریب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد:‌عملیات آواربرداری در حال اجرا بوده و درخصوص اسکان اضطراری زلزله زدگان به تعداد ۱۵۰۰ خانوار اقدامات لازم انجام شده است. همچنین ساخت و مونتاژ اتاقک‌های ۱۲‌متری به تعداد ۵۰۰ واحد برای اسکان موقت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از امروز آغاز شده و در حال اقدام است.

وی افزود: از همان ابتدا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مشارکت همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی و همچنین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در کنار پیمانکاران طرف قرارداد با اداره کل و همچنین نمایندگی شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل و بخش خصوصی، اقدامات لازم در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت اعلامی ستاد بحران در خصوص شهرستان های ذکر شده به شرح زیر است:

شهرستان

تعداد جانباختگان

تعداد مجروحین

تعداد روستای آسیب دیده

تعداد واحدهای آسیب دیده

اماکن دامی خسارت دیده

خسارت وارده به زیرساخت های حمل و نقل جاده ای

تعداد ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین فعال در منطقه

بستری شده

سرپایی

تخریب ۱۰۰درصد

تخریب نسبی

اعتبار مورد نیاز

تعداد

مبلغ خسارت

میانه

۵

۱۲

۱۲۲

۶۱

۲۳۹۰

۱۳۴۶

۲۰۰۰

۲۲۰

۱۰

۱۲۰

۴۵

سراب

۰

۱۳

۱۰۰

۲۵

۷۷۹

۱۲۴۰

۹۰۰

۱۰۰

۳۸

۴۰

 

 

 

 

 

 

 

 

ارقام به میلیارد ریال

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دانشگاه تهران راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع زمین لرزه ای در دقایقی پیش در بخش مرزن آباد چالوس گفت: این بلای طبیعی طبق گزارش های دریافتی تاکنون خسارتی نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله سه ریشتری، ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در عرض جغرافیایی ۳۶.۴۰۵ و طول ۵۱.۳۲۰ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در بخش مرزن آباد چالوس رخ داده است.

حسینعلی محمدی شیر کلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه در مورد این زمین لرزه در گفت و گویی گفت: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی جانی و مالی ناشی از زلزله در این بخش از توابع شهرستان چالوس از سوی مسوولان محلی دریافت نشده است.

محمدی شیر کلایی اظهار کرد: با این وجود بررسی های کارشناسی از سوی نیروهای مدیریت بحران در منطقه ادامه دارد و چنانچه گزارشی از میزان خسارت های احتمالی برسد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه زمین لرزه بیش از سه ریشتری در زمان یاد شده پس لرزه هایی به همراه نداشت، اما نیروهای مدیریت بحران استان در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت وقوع خسارت بتوانند کمک رسانی به خسارت دیدگان احتمالی داشته باشند.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی و جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر در مسیر جاده پرتردد کرج چالوس محدوده کندوان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی