Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:44:15 GMT

راه‌اندازی واحد بازیافت زباله در شهرستان هشترود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۱۹۱

راه‌اندازی واحد بازیافت زباله در شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان امروز در جلسه پویش پاکسازی محیط زیست شهرستان هشترود که به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه امروزه انباشت زباله در محیط های عمومی خصوصا در نقاطی از طبیعت متاسفانه در کشور ما به یک معضل عمده تبدیل شده است گفت: ریشه بسیاری از این مسائل که در جامعه اتفاق می افتد فرهنگی بوده و راهکار فرهنگی نیز می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آسیب جدی و عمده در این زمینه را تخریب طبیعت و محیط زیست بواسطه زباله های پلاستیکی دانست که غیرقابل بازیافت و تجدیدناپذیر بوده و انباشت آن ها جلوه و سیمای نازیبایی به شهر، روستا، اماکن گردشگری، تفریحی و ... می دهد و افزود: بر این اساس جلسات کارگروه پاکسازی محیط در راستای ارائه راهکارهای اجرائی برای طرح پویش بهداشت یا پاکسازی محیط است که امروز این برنامه ها در سطح کشور به منظور حفاظت و صیانت از محیط زیست در حال انجام است.

فرماندار هشترود اظهار داشت: پاکسازی محیط بیش از آنکه نیازمند دستورالعمل، آئین نامه و ... باشد نیازمند فرهنگ صحیح حفاظت از محیط زیست است و در این راستا ضمن اینکه تمامی دستگاه ها مسئولیت دارند که اقدامات لازم در راستای کاهش زباله را در حوزه خود انجام دهند، لازم است مسئولین دستگاه ها با این مسئله به عنوان یک وظیفه انسانی و شهروندی خود برخورد کنند چراکه تمامی افراد جامعه در هر پست و مقامی که باشند در قبال جامعه خود مسئولیت دارند لذا بر همین اساس سه شنبه های اول هر ماه یک روز نمادین در راستای فرهنگ سازی در سطح جامعه تمامی مسئولین ادارات به همراه کارکنان و ... در یک حرکت جمعی نسبت به پاکسازی محیط شهر و منطقه خود اقدام کنند.

امینیان از اعضای کارگروه خواست تا از اقشار و گروه های تاثیرگذار در جامعه (روحانیون، ورزشکاران، هنرمندان، اساتید و ... ) جهت پیوستن به پویش بهداشت طبیعت دعوت بعمل آورند تا از ظرفیت این افراد در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست استفاده شود.

 وی با بیان اینکه در طول سالیان گذشته بسیاری از مسائل و مشکلات از طریق فرهنگ سازی اصلاح شده است گفت: این اصل اساسی (تولید زباله کم) باید در بین مردم نهادینه شود.

وی در همین زمین خاطرنشان کرد: روزانه در شهر هشترود ۱۸ تن زباله توسط شهرداری جمع آوری می شود اما در صورتیکه فرهنگ تولید زباله کم در بین مردم نهادینه شود بسیاری از مشکلات بدون نیاز به نهادهای دولتی مرتفع خواهند شد.

وی افزود: باید از پتانسیل و ظرفیت مردم در این زمینه استفاده کنیم و با آموزش خصوصا در مدارس برای دانش آموزان و با انتخاب سفیران بهداشت، سفیران محیط زیست و ... از بین آن ها عموم مردم را نسبت به این مسائل حساس کنیم یا با ترویج و گسترش سازمان های مردم نهاد، سمن ها و ... افرادی را که در این حوزه علاقه مند هستند شناسایی و سازماندهی کنیم چراکه این تجربه در جهان ثابت شده است که تنها زمانی می توانیم امیدوار به نتایج اهداف و برنامه های خود باشیم که خود مردم در انجام برنامه ها مشارکت فعال داشته باشند.

فرماندار هشترود همچنین با بیان این خبر که در هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی که طی روزهای گذشته به پایان رسید طرح بازیافت زباله و تبدیل آن به سوخت هیدروکربن توسط یکی نوآوران شهرستان ارائه شد و این طرح هم اکنون در مرحله تجاری سازی است، گفت: در صورت راه‌اندازی واحد بازیافت در شهرستان سالانه ظرفیت بازیافت ۳۰۰۰ تن زباله و تبدیل آن به سوخت هیدروکربن در شهرستان را خواهیم داشت.

کد خبر 4771001

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود زباله بازیافت یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست