Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:11:25 GMT

رشد ۶۳۶ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۲۲۵

رشد ۶۳۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ادامه روند صعودی خود در روز گذشته؛ آخرین روز کاری خود در هفته جاری را نیز با روند صعودی و رشد ۶۳۶ واحدی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس در ادامه روند صعودی خود در روز گذشته؛ امروز (چهارشنبه 22 آبان) آخرین روز کاری خود در هفته جاری را نیز با روند صعودی و رشد 636 واحدی آغاز کرد و با این رشد در جایگاه 307 هزار و 291 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو،  فباهنر - مس‌ شهيدباهنر و ونيرو - سرمايه‌گذاري‌نيرو جزو نمادهای پربیینده امروز صبح بورس بودند که در میان آنها 4 نماد وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو روند نزولی داشاتد.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس امروز صبح نمادهای پارس با 171 واحد، آپ با 55 واحد، کگل با 52 واحد و ومعادن با 47 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتندو در مقابل نمادهای فولاد با 60 واحد، وبملت با 54 واحد و خودرو با 50 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

شاخص کل فرابورس با رشد 21 واحدی صبح امروز (22 آبان) در ارتفاع 3 هزار و 943 واحدی قرار گرفت. نمادهای پربیینده صبح امروز فرابورس نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، دي - بانك دي، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، داوه - داروسازي آوه سينا، ماديرا - صنايع ماشين هاي اداري ايران و دتوليد - داروسازي توليد دارو بودند که در میان آنها 3 نماد ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و دتوليد - داروسازي توليد دارو روند نزولی را برای خود ثبت کردند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (سه شنبه 21 آبان) در ساعات ابتدایی چهارمین روز معاملاتی خود درهفته جاری با رشد 786 واحدی در جایگاه 304 هزار و 730 واحدی قرار گرفت و این روند صعودی تا پایان معاملات رو ادامه داشت تا جایی که شاخص کل با رشد 2711 واحدی در ارتفاع 306 هزار و 655 واحد ایستاد. بر اساس آمارهای معاملاتی روز گذشته قیمت «وزنی - ارزشی» با 726 واحد افزایش معادل 0.89 درصد به 82 هزار و 155 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1651 واحد رشد معادل 1.92 درصد به 87 هزار و 765 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1104 واحد افزایش معادل 1.92 درصد به 58 هزار و 684 واحد، شاخص آزاد شناور با 3904 واحد رشد، معادل 1.10 درصد به 357 هزار و 466 واحد، شاخص بازار اول با 1921 واحد صعود معادل 0.87 درصد به 222 هزار و 684 واحد و شاخص بازار دوم با 5734 واحد رشد معادل 0.93 درصد، به  624 هزار و 479 واحد رسیده بودند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای شبندر با 82 واحد، تاصیکو با 76 واحد، خودرو با 59 واحد، وپارس با 55 واحد، ونین با 50 واحد و آپ با 48 واحد صبح امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد حفاری با 37 واحد بود که بیشترین تاثیر منفی را صبح روز گذشته بر شاخص کل بورس داشت. نمادهای پربینده صبح روز گذشته بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، فباهنر - مس‌ شهيدباهنر، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران و خودرو - ايران‌ خودرو بودند که تنها 2 نماد فباهنر - مس‌ شهيدباهنر و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران در میان آنها روند نزولی داشتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا – سايپا، وپارس - بانك‌پارسيان‌، خودرو - ايران‌ خودرو و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتد که تنها نماد خساپا – سايپا روند نزولی داشت. همچنین در پایان معاملات روز گذشته نمادهای رمپنا با 179 واحد، شبندر با 161 واحد، فارس با 127 واحد، وصندوق با 94 واحد، وپاسار با 88 واحد، شتران با 84 واحد و وبملت با 78 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس در 307 هزار نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 628 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 12 هزار و 141 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد هفته کتاب و کتابخوانی شیراز خبرگزاری شبستان وحدت رفسنجان فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود