Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همه دانش آموزان نمی توانند در موضوعات آموزشی موفق باشند ولی با تربیت مناسب همه دانش آموزان می توانند یک شهروند مطلوب باشند پس تربیت بر آموزش تقدم دارد.

علیمراد کرمی در گردهمایی مدیران مدارس منطقه دلوار، اظهار کرد: مدیر مدرسه توانمند باید مشکلات مدرسه را مدیریت کند و با وجود کمبودها در منابع مالی بتواند مدارس پویایی برای دانش آموزان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای داشتن مدرسه و دانش آموزان موفق باید مدیر کاربلدی باشد، تصریح کرد: مدیر بدون داشتن ظرفیت هایی همچون منابع مالی و انسانی باید نیازهای نامحدود را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال های اخیر منابع مالی، تجهیزاتی و انسانی کمتر شده است ولی مدیریت ها قوی تر شده است و مدیران با دست خالی نیز مدارس را به خوبی مدیریت می کنند.

به گزارش ایسنا، کرمی اجرای سند تحول بنیادین را یکی از الزامات مورد تاکید وزارت دانست و افزود: هدف اصلی سند، مدرسه محوری و دانش آموز محوری است و اگر این سند در مدارس به خوبی اجرا نشود هیچ سودی شامل حال آموزش و پرورش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین چشم انداز روشنی از آموزش و پرورش را ترسیم می کند یادآور شد: به همت همه همکاران در آموزش و پرورش استان، برش استانی سند تحول بنیادین تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تعدیل بحث تجهیزات در شرایط کنونی را بسیار مهم تلقی کرد و بیان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت های مالی، مدیران مدارس اگر تجهیزات اضافه ای دارند آن را از مدرسه همجوار خود مضایقه نکنند.

کرمی هدف اصلی آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: همه دانش آموزان نمی توانند در موضوعات آموزشی موفق باشند ولی با تربیت مناسب همه دانش آموزان می توانند یک شهروند مطلوب باشند پس تربیت بر آموزش تقدم دارد.

وی در پایان با اشاره به رتبه بندی معلمان گفت: با توجه به قول وزیر رتبه بندی معلمان تا پایان سال جاری اجرا می شود و اجرای حکم آن نیز از اول مهر خواهد بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان دارالعباده گفت: امیدآفرینی یکی از وظایف ما بین دانش آموزان است و باید به این باور برسیم که در حال ارتقا هستیم.

وی افزود: معلم باید امید بخش باشد و امیدآفرینی در جامعه از رساندن آب به تشنه در حال مرگ واجب‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه ریزی پنهان در مدارس، از هجوم موریانه به چوب مخرّب‌تر است که اگر این برنامه ریزی به بار نشست، تمام موفقیت‌های ما به شکست تبدیل می‌شود.

رحیمی نژاد ادامه داد: متاسفانه بیش از ۳۰ سال است که برنامه ریزی پنهان در مدارس به صورت نامحسوس اجرا شده و برخی آثار آن را شاهدیم.

وی خاطرنشان ساخت: نگاهی که توسط بعضی معلمان به دانش آموزان منتقل شده، موجب شده با وجود پیشرفت‌های ما در حوزه‌های مختلف، در مواردی شاهد ناامیدی دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باید به دنبال طرح و برنامه‌ای باشیم که نسل جدید به این باور برسند که ما در جامعه جهانی به صورت برجسته مطرح هستیم.

وی تاکید کرد که باید حرف دل دانش آموز را بشنویم و او را امیدوار کنیم، چراکه امید و سپس هویت برای ما واجب و اساس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به آسیب حضور پررنگ و چشمگیر معلمان زن در مقطع ابتدایی افزود: برای جلوگیری از انحراف فکری دانش آموزان در این مقطع باید فکری اساسی شود که یکسان سازی جنسیت در هر مدرسه یکی از راهکارهاست.

دیگر خبرها

  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • مدرسه تخصصی اتیسم تبریز و بلاتکلیفی ۱۰ساله
  • همه آنچه که در مدرسه تخصصی اتیسم تبریز می‌گذرد