Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران گفت: این کنگره که برای نخستین بار خارج از تهران و در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

پروین محمدی/

 دبیر علمی بیست و نهمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران گفت: این کنگره که برای نخستین بار خارج از تهران و در مشهد مقدس برگزار می‌شود میزبان ۱۰ میهمان خارجی از اروپا و آمریکا و رؤسای انجمن‌های چشم‌پزشکی عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، گرجستان، عمان و هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار چشم‌پزشک داخلی از سراسر کشور خواهد بود که علاوه بر حضور در کنگره از زیارت حرم منور رضوی نیز برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدرضا صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: در رشته چشم‌پزشکی تشخیص و درمان بیماری‌ها دائم در حال تغییر است و ما نمی‌توانیم از روش‌های گذشته برای درمان بیمار استفاده کنیم، بلکه باید به‌روز باشیم؛ مثلاً برای درمان گلوکم که همیشه در حال تغییر است از آخرین متد و جدیدترین روش درمانی استفاده کنیم تا بیمار بینایی خود را از دست ندهد.

استاد دانشگاه و فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی با اشاره به اینکه علم پزشکی همیشه در حال تغییر است، افزود: هدف از برگزاری این کنگره ارائه تازه‌های تشخیصی، درمانی و علوم پایه چشم‌پزشکی به عنوان مهارت‌های کاربردی روز و آشنایی همه چشم‌پزشکان کشور با پیشرفته‌ترین و جدیدترین روش‌های درمانی است که براساس شرایط فعلی کشور قابل انجام است.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی چشم‌پزشکان با تازه‌های این رشته، اظهار کرد: تمام بیماری‌های تخصصی و فوق تخصصی چشم، بیماری‌های قرنیه، شبکیه، التهابات چشمی و تومورهای داخل چشمی، ترمیم و پلاستیک، استرابیسم، گلوکم، چشم پزشکی اطفال و... به عنوان محورهای اصلی کنگره بوده و تازه‌ترین دستاوردها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و همه چشم‌پزشکان با درمان‌های جدید بیماری‌های خاص چشم پزشکی با کیفیت لازم آشنا خواهند شد.

دکتر مرتضی مرتضوی، نماینده دبیر اجرایی کنگره نیز در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه پوستر الکترونیک، برگزاری دو کارگاه آموزشی برای گروه‌های پرستاری و اتاق عمل، برگزاری نمایشگاه تجهیزات چشم‌پزشکی با حضور ۶۰ شرکت تجاری داخلی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی، مشاهده اعمال جراحی پیشرفته چشم بیمارستان‌های خاتم الانبیا، مرکز چشم‌پزشکان توس و بیمارستان بینا در مجتمع سپید به طور زنده، نشست سالانه چشم‌پزشکان ایران، برنامه شب کنگره به منظور معرفی و قدردانی از پیشکسوتان و نمونه‌های چشم‌پزشکی و تقدیر از همکاران شاغل در مناطق محروم کشور از ویژگی‌های کنگره بوده و زیارت حرم امام رضا(ع)، تورهای ورزشی و گردشگری از برنامه‌های جنبی کنگره خواهد بود.

وی برگزاری این کنگره را در مشهد بسیار مثبت دانست و گفت: افزون بر بهره معنوی این کنگره برای شرکت کنندگان که با خانواده به مشهد می‌آیند و به حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می‌شوند، اسکان حدود ۲ هزار خانواده در پنج هتل مشهد نیز به نوعی سبب رونق کسب و کار در این شهر زیارتی خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چشم پزشکی کنگره چشم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه امسال ۲ ستاد اجرایی جداگانه برای برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت الله تهامی تشکیل می‌شود، گفت: تقویم اجرایی کنگره ملی ابن حسام خوسفی مشخص شده و در چهار بخش و سه سطح در تهران، بیرجند و خوسف اجرای برنامه داریم و کمیته‌های مربوطه باید در موعد مقرر نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

او افزود: کنگره ملی ابن حسام خوسف فرصتی برای انجام کار فرهنگی فاخر برای آشنایی نسل جوان نسبت به مفاخر و مشاهیر است که بدانند چه گنجینه‌های ارزشمندی در استان و کشور داریم.

قناعت در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان ضمن اینکه یک حرکت ریشه‌ای فرهنگی اصیل است، فرصتی نیز برای معرفی استان در سطح ملی است که آورده‌هایی (سرمایه‌گذاری) برای خراسان جنوبی خواهد داشت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ نیز بزرگداشت آیت الله محمد حسن تهامی همزمان با برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در دستور کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

 ارسال ۴۵۰ اثر برای شرکت در جشنواره تجسم هنر فجر

استاندار در پایان با بیان اینکه هر اقدام مرمتی و بهسازی برای مقبره ابن حسام خوسفی باید در قالب تدوین طرح جامع حسامیه صورت گیرد، تصریح کرد: دغدغه تأمین اعتبار نباید مانعی برای انجام این حرکت عظیم فرهنگی ارزشمند شود و اعتبار مورد نیاز از محل‌های مختلف تأمین خواهد شد.

برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی در چهار مرحله و در سه سطحی ملی، استانی و محلی برنامه ریزی شده و اختتامیه آن در ۲۸ آبان امسال در مرکز استان برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی در بیست و نهمین روز فروردین
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد