Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار شیروانیان با تأکید بر لزوم بزرگداشت روز حماسه و ایثار اصفهان گفت: روز ۲۵ آبان از روز‌های کم‌نظیر تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و ثبت این روز در تقویم ملی باید مورد مطالبه همگان قرار گیرد.

سردار «مجتبی شیروانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با اشاره به روز ۲۵ آبان، سالروز حماسه مردم اصفهان اظهار داشت: روز ۲۵ آبان، یک واقعه تاریخی است که اگر نگوییم در سطح جهان، در سطح ایران بی‌نظیر است چراکه در این روز ۳۷۰ شهید عملیات محرم، بر روی دستان مردم اصفهان تشییع شدند؛ صف شهدا از عمارت عالی‌قاپو آغاز و انتهای این صف به گلستان شهدا رسید به طوریکه از در گلستان شهدا، مردم در حال دفن شهدا بودند و هنوز از عمارت عالی‌قاپو شهدا در حال تشییع بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت این روز در پیامی فرمودند «در کجای جهان، مثل اصفهان سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ شهید تشییع شوند و در همان روز نیز از این شهر برای پشتیبانی از جبهه‌ها اعزام نیرو داشته باشند.» همچنین رهبر انقلاب در دیداری که در سال ۹۱ با مردم اصفهان داشتند به این واقعه تاریخی پرداختند.

 

وی با تأکید بر لزوم گرامی‌داشت این روز افزود: این روز باید هم در سطح کشور و هم در سطح استان گرامی‌ داشته شود، ثبت این روز تاریخی در تقویم ملی باید مورد مطالبه قرار گیرد که این موضوع هم در جلسات شورای اداری استان و هم در جلسات مختلف مطرح شده و رسانه‌ها نیز باید به‌طور جدی و ویژه به این موضوع بپردازند.

 

وی پیرامون برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت سالروز حماسه مردم اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلی برای گرامیداشت روز حماسه و ایثار اصفهان در نظر گرفته‌شده که از آن جمله می‌توان به ویژه‌برنامه بزرگداشت روز حماسه اصفهان که  صبح روز ۲۵ آبان در گلستان شهدا اصفهان برگزار خواهد شد، ویژه‌برنامه دیگری که در محل پل خواجو عصر روز ۲۵ آبان به همت شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد، روایتگری عملیات محرم در ویژه‌برنامه «پلاک» در عصر روز پنجشنبه ۲۳ آبان در گلستان شهدا، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های روز جمعه ۲۴ آبان به موضوع روز حماسه و بزرگداشت روز حماسه و ایثار اصفهان و... اشاره کرد.

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت خبرگزاری شبستان رفسنجان کانون های مساجد وحدت روز اصفهان 25 آبان روز حماسه و ایثار اصفهان ایثار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و همچنین جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن هستند.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در برمی‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرمستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: مکان طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از ایجاد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی