Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از ورود رئیس اقلیم کردستان عراق به بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه وارد بغداد. وی قرار است با مقامات عراقی در بغداد درباره اوضاع کشور به ویژه مسائل سیاسی بحث و تبادل نظر کند.

واکنش آمریکا به بیانیه مقتدر صدر

یک مسئول آمریکایی در واکنش به بیانیه مقتدی صدر که به آمریکا درباره دخالت در امور داخلی عراق هشدار داده بود، مدعی شد که واشنگتن به حاکمیت عراق پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش الحره، یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده بر خلاف ایران، به عراق شکوفا و قوی که آقای خودش باشد، پایبند است.

تماس تلفنی پامپئو با عبدالمهدی

دفتر نخست وزیری عراق از تماس تلفنی مایک پامپئو با عادل عبدالمهدی خبر داد. در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است عبدالمهدی در این گفت‌وگو بر تمایل جدی برای تقویت روابط دوجانبه و تقویت روابط عراق با همسایگان و دوستان و احترام به حاکمیت و استقلالش تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا هم بر اساس این بیانیه مدعی حمایت ایالات متحده از نخست وزیر و دولت عراق و تمایل برای تقویت روابط میان دو کشور بر اساس توافقنامه چارچوب راهبردی و کمک به عراق برای تقویت امنیت و ثبات و استقلال و  عدم دخالت در امور  داخلی‌اش شده است.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در نشست روز گذشته کابینه تصریح کرده بود که تظاهرات حادثه مهم و فرصت ارزشمندی برای انجام اصلاحات است.

وی خاطر نشان کرد فساد فقط طی چند ماه روی هم انباشته نشده بلکه از زمان‌های طولانی وجود داشته است. عبدالمهدی بر نیاز کشور به اصلاح قانون اساسی و اصلاح نظام انتخاباتی تاکید کرد.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسعود بارزانی مایک پامپئو عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشورها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

کد خبر 6085737

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد