Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@03:59:23 GMT

اهداي جايزه جهاني ابن سينا در يونسکو

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۹۰۰

اهداي جايزه جهاني ابن سينا در يونسکو

خبرگزاری آریا- با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در یونسکو، جایزه جهانی ابن سینا، به افراد و گروه‌های فعال در زمینه اخلاق در علم اهداء می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر محمد غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان به منظور شرکت در مراسم اهدای پنجمین جایزه جهانی ابن سینا به پاریس سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم اهدای پنجمین جایزه جهانی ابن سینا روز پنج شنبه در محل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
این جایزه شامل مدال طلا و گواهی، یک هفته سفر علمی به ایران و 10 هزار دلار جایزه نقدی است که هر دو سال یکبار اهداء می‌شود. جایزه ابن سینا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران  به افراد و گروه‌های فعال در زمینه اخلاق در علم  اهداء می‌شود. هدف از اعطای این جایزه نشان دادن اهمیت اخلاق در علم، کمک به تفکر عمیق درباره این مسئله و جلب توجه محافل علمی، دانشمندان و افکار عمومی نسبت به آن است.
دکتر محمد غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری علاوه بر شرکت در مراسم اهدای پنجمین جایزه جهانی ابن سینا در میزگرد‌هایی علمی دیگر در محل یونسکو و دیدار با مقامات را در دستور کار دارد.
ابوعلی سینا (در زبان‌های لاتین مشهور به Avicenna) با نام کامل ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، دانشمند ایرانی قرن چهارم هجری است. او به عنوان یکی از بزرگترین پزشکان، فیلسوفان، منجمان و نویسندگان تاریخ شناخته می‌شود. دوران تحقیق و فعالیت این دانشمند به نام دوران طلایی اسلام شناخته می‌شود. ابن سینا را پدر علم مدرن پزشکی نیز می‌نامند.
ابوعلی سینا حدود 450 کتاب و مقاله دارد که 240 اثر آن حفظ شده‌اند. از این میان 150 کتاب در مورد فلسفه و 40 کتاب در مورد علم پزشکی هستند. کتاب شفا به‌عنوان دایرة‌المعارف علم و فلسفه و همچنین کتاب قانون به‌عنوان دایرةالمعارف علم پزشکی از یادگار‌های این دانشمند بزرگ هستند. کتاب قانون به عنوان مرجعی آموزشی در بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی جهان شناخته شده و تا سال 1650 میلادی تدریس شده است. ابن سینا علاوه بر فلسفه و پزشکی، در علوم بسیار دیگر از جمله نجوم، شیمی، جغرافیا، زمین‌شناسی، روانشناسی، الهیات، منطق، ریاضیات، فیزیک و حتی ادبیات و شعر نیز مقالاتی نوشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اهدا جایزه ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه ستاری نوید عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت، همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نحوه شرکت در این رویداد گفت: امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی فراهم شده که مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir و یا با مراجعه به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در این رویداد شرکت کنند.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان پرداختن به نقش محوری مردم را از مسائل اساسی در این رویداد برشمرد و افزود: با شناسایی ظرفیت‌ها در سطح استان و شهرستان این رویداد بومی‌سازی و با استفاده از ظرفیت کنشگران و دغدغه مندان از جمله اصحاب رسانه اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی محقق شود.

ستاری نوید، کاهش مستمر نرخ باروری و خطر سالخوردگی جمعیت و تأثیر این مساله بر روی اقتصاد کشور را علت اصلی تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و گفت: در ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعطای جایزه به برترین‌ها اعم از افراد و دستگاه‌ها برای نیل به اهداف قانون در نظر گرفته شده است و نکته مهم این است که تبیین موضوع ازدواج و فرزندآوری برای مردم ضروری است.

وی با اشاره به شاخص‌های تدوین شده برای هر گروه تخصصی در این رویداد افزود: در بخش رسانه برتر شاخص گستردگی و اثربخش بودن رسانه، برگزاری نشست‌ها و تعداد تولیدات رسانه‌ای از نوع یادداشت، مصاحبه، خبر و تولیدات چندرسانه‌ای اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: اطلاع رسانی گسترده نسبت به این رویداد نیازمند مشارکت مردم است و در حال حاضر گروه‌های مردمی با انگیزه و مؤثری برای کاهش سقط جنین و رفع مشکلات مادران دارای فرزند خردسال فعالیت دارند.

ستاری نوید، خلاقیت را در بخش فعالان رسانه‌ای حائز اهمیت دانست و افزود: نیازمند ذوق هنری و قدرت روایی هستیم که مردم به اهمیت این اتفاق برای خودشان آگاه شوند که رسانه‌ها در این راستا نقش بی‌بدیلی دارند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت به سایت ستاد جمعیت ارسال کنند و ۳۰ اردیبهشت اختتامیه رویداد برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: برداشتن موانع ازدواج از راه‌های تبیین گفتمان جوانی جمعیت و تحقق آن است.

کد خبر 6084830

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان