Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شهروز ساویز با بیان اینکه سامانه امحاء پلاسمایی پسماندهای خطرناک واحد علوم و تحقیقات یکی از تکنولوژی‌های نوین، پیشرفته و پاک در زمینه امحاء زباله‌ها و پسماندهای خطرناک و آلوده کننده محیط زیست است، گفت: تمامی اجزاء تشکیل دهنده این سامانه شامل کوره پلاسمایی، مشعل‌های پلاسمایی، سیستم منابع تغذیه الکتریکی، سیستم‌های خنک کننده، تصفیه گاز و تزریق، بومی و ساخت متخصصان واحد علوم و تحقیقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از مشعل‌های پلاسمایی به جای سوخت‌های فسیلی برای گرم کردن کوره در این سامانه آن را به یکی از پاکترین روش‌های امحاء زباله با امکان امحاء ۱۰۰ درصدی انواع زباله تبدیل کرده است. دمای کوره در سامانه پلاسمایی امحاء زباله واحد علوم و تحقیقات به حدود ۱۷۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که این نشان از تکنولوژی پیشرفته بکار برده شده در آن دارد.  

سرپرست مرکز تحقیقات فیزیک واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: پسماندها با حداقل دخالت انسانی از طریق سیستم تزریق پسماند وارد کوره شده و مواد حاصل از سوختن پسماندها به دو صورت گاز سنتزی و مواد مذاب از کوره خارج می‌شوند. در حال حاضر این سامانه توانایی امحاء زباله به میزان یک تن در روز را دارد که در صورت تعبیه این سامانه در ظرفیت‌های بالاتر، از گاز سنتزی خروجی از کوره می‌توان برای تولید آب گرم و بخار و به عبارتی دیگر تولید انرژی استفاده کرد. علاوه برآن مواد حاصل از امحاء که به صورت مذاب از انتهای کوره خارج می‌شوند امکان استفاده در صنایع ساختمانی را دارند.

وی با اشاره به درخواست‌های متعدد از سوی صنایع مختلف برای بکارگیری سامانه زباله سوز پلاسمایی واحد علوم و تحقیقات، اضافه کرد: پس از اجرای این سامانه بصورت پایلوت ۳ ماهه در بیمارستان فرهیختگان و کسب پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، می‌توان از آن برای سایر بیمارستان‌ها و مراکز دیگر نیز استفاده کرد.

ساویز ادامه داد: با توجه به تولید قطعات این دستگاه توسط متخصصان داخلی علاوه بر پایین بودن قیمت تمام شده آن نسبت به نمونه خارجی، تعمیر و نگهداری آن نیز کم هزینه و در دسترس است. این سامانه با توجه به امحاء کامل پسماندها بهترین جایگزین برای امحاء زباله های بیمارستانی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین مزیت‌های این سامانه نسبت به سایر روش‌های امحاء پسماندهای بیمارستانی، امحاء کامل پسماندهای شیمیایی و دارویی علاوه بر پسمانهای عفونی است. پسماندهای شیمیایی و دارویی در اکثر بیمارستان‌ها دپو می‌شوند.

کد خبر 4771021 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: پسماند واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش پزشکی علی خاکی صدیق دانشگاه پیام نور شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر مرکز سنجش آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی