Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری سازان ملل، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به خبرهایی که در خصوص وضعیت بیماران مبتلا به ای بی (ضایعه پوستی پروانه ای) در ایران منتشر شده از آمریکا خواست تا به رای دیوان بین المللی دادگستری احترام بگذارد. 

وی در ادامه گفت: آمریکا و همه کشورها باید در این زمینه از تصمیم ‌های دیوان بین المللی دادگستری تبعیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحان حق در ادامه گفت: فرمان موقت ماه اکتبر ۲۰۱۸ دادگاه بین المللی دادگستری، آمریکا موظف است موانع ناشی از مقررات هشتم ماه مه درباره صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را به ایران برطرف کند اما اکنون شاهد آن هستیم که ۱۵ کودک مبتلا به بیماری پروانه‌ای به دلیل رنج‌های ناشی از توقف ارسال وسایل پانسمان زخم‌هایشان از سوی شرکت سوئدی متاثر از تحریم‌های آمریکا، جان خود را از دست داده اند. موضع دبیرکل درباره این مساله انسان دوستانه و همچنین نادیده گرفتن دستورات دادگاه بین المللی دادگستری از سوی یک عضو دائم شورای امنیت چیست؟

وی در پاسخ  به این پرسش گفت: ما همه کشورهای عضو سازمان ملل را تشویق می کنیم که از تصمیمات اتخاذ شده از سوی دادگاه بین المللی دادگستری پیروی کنند.

این اظهارات فرحان حق در واکنش به اظهاراتی است که مدیر انجمن مردم نهاد خانه بیماران پروانه ای در ۲۱ آبان ماه امسال ایراد کرده بود. 

وی از اثر تحریم‌ها سخن گفته و افزوده بود: پانسمان مپیلکس از سال ۹۵ توسط وزارت بهداشت برای کودکان ای بی تهیه می‌شد، ولی بعد از بازگشت دوباره تحریم‌ها، ما با عدم واردات پانسمان مپیلکس مواجه شدیم. ما با نهادهای مختلف رایزنی کردیم، اما نتوانستند پانسمان مورد نیاز را وارد کنند. در نهایت سعی کردیم خودمان به عنوان یک نهاد غیرسیاسی با شرکت تولیدکننده وارد مذاکره شویم. ما با شرکت سوئدی که تنها تولیدکننده این پانسمان در دنیا است، نامه‌نگاری کردیم. این شرکت سوئدی طی نامه‌ای رسما اعلام کرد که کشور شما در تحریم است و ما نمی‌توانیم سهمیه پانسمانتان را ارسال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها به طور مشخص دارو و پانسمان‌ بیماران ای بی را هدف گرفته‌ است، بیان کرد: برای تهیه پانسمان‌ها مشکل نقل و انتقال ارز نیست، بلکه آن شرکت سوئدی به طور مشخص از ارسال مپیلکس به ایران خودداری می‌کند. به خاطر عدم دسترسی کودکان ای بی به پانسمان مپیلکس، حداقل ۱۵ نفر به خاطر عفونت فوت کرده‌اند و ما این موضوع را به گوش مسئولان مربوطه، وزارت بهداشت و وزارت کشور رسانده‌ایم، ولی بیشتر از این کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. 

کد خبر 4771043

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تحریم اقتصادی ایران دارو ایالات متحده آمریکا بیماری پروانه ای ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین ایران دونالد ترامپ ترکیه روسیه لبنان عربستان سعودی برجام اتحادیه اروپا بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنشی مضحک مدعی شده که از گزارش‌ها در مورد تحریم یکی از گردان‌هایش بی اطلاع است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش‌ها در مورد احتمال تحریم یکی از گردان‌های ارتش توسط آمریکا مدعی شد که از گزارش‌ها در مورد اینکه آمریکا قصد تحریم گردان «نتسح یهودا» را دارد، بی اطلاع است.

واکنش مضحک ارتش رژیم در حالی است که بنیامین نتانیاهو شنبه شب در پاسخ به این گزارش بیان کرد:ن باید ارتش اسرائیل تحریم شود و با همه ابزارها در مخالفت با این اقدامات تلاش خواهیم کرد.

گردان نتسح یهودا که بر اساس گزارش اکسیوس، آمریکا می‌خواهد آن را تحریم کند، در حوادث خشونت آمیز و بحث برانگیز در کرانه باختری دخیل بوده است.

شورای حقوق بشر خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شد

روز شنبه تارنمای اکسیوس گزارش داد که در یک اقدام بی‌سابقه دولت بایدن تحریم‌ها علیه گردان نامبرده را برای نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه‌باختری اعلام خواهد کرد.

این گردان که بخشی از تیپ کفیر است و به طور عمده نیروهای آن یهودیان اولترا ارتدوکس هستند، در حال حاضر به غزه اعزام شدند.

پیشتر گردان نتسح یهودا به طور دائمی در کرانه باختری مستقر بود که اقدام‌های آنها از جمله منجر به جان باختن یک پیرمرد 78 ساله فلسطینی- آمریکایی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا