Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@07:58:21 GMT

صاحب سرمایه‌ای عظیم که تکرار شدنی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۸۹۵۲

صاحب سرمایه‌ای عظیم که تکرار شدنی نیست

سابقه آشنایی ما با دکتر محمود گلزاری برمی گردد به دهه شصت، زمانی که اوسردبیر رشد معلم بود و من سردبیر رشد جوان. تصویری که همواره از او در ذهن من هست، کار و تلاش جدی و خستگی ناپذیر است. یا سه محور تعلیم , تعلم و مشاوره ؛ و این هر سه در چارچوب نظم و انظباتی مثال زدنی.

در آن سالها در رشته ای که او کار می کرد تعلیم دیدن و یاد گرفتن مسیری هموار و پا خورده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مشقت، جستجو، کشف و استخراج توام بود. مسیری روشن و مشخص، پیش‌رو نبود که رونده، آن را تند یا کند طی کند و به مقصد برسد. سیمای مبهمی از مقصد، قابل تصور بود. ولی راه رسیدن به آن ابتدا باید ساخته و بعد طی می‌شد؛ و در این راه، فراز و فرودها و کوه‌ها و دره‌ها موانع و مضیقه‌ها و پرتگاه‌ها و لغزشگاه‌ها و آزمون و خطاها کم نبود.

کسی مثل او که روان شناسی را با مبانی غربی آن در دانشگاه آموخته بود، باید با همت و تلاش و پیشتکار و وسواسی خستگی ناپذیر منابع مهجور و خاک خورده دینی را در این عرصه می‌کاوید و دریافت های پیشین خود را با یافته‌های جدید محک می زد و این هر دو را در بوته عمل می آزمود.

او و کاوشگران انگشت شماری چون او، در یک دست، آخرین یافته های علمی بشر در عرصه روان‌شناسی را داشتند و در دست دیگرمبانی و منابع دینی در این زمینه را و این هر دو را باید در عرصه عمل و تجربه می آزمودند؛ و برای برداشتن هر قدم باید از استحکام جای پا مطمئن می‌شدند. سپس به بررسی همه تبعات و جوانب می پرداختند و آنگاه محصول و ماحصل این همه را در اختیار رهروان پشت‌سر قرار می دادند. چه در فضای آموزشی و دانشگاهی و چه در قالب کتاب و مقاله .

دکتر محمود گلزاری اکنون بعد از چهار دهه صاحب سرمایه ای به این عظمت است. نه شخصیت هایی از این دست، تکرار شدنی هستند و نه شرایط و موقعیت هایی که در تکوین و شکل گیری آنها نقش داشتند.

خدا کند که قدرشان شناخته شود وحقی که بر گردن این ملت و مملکت دارند دانسته و فهمیده. خداوند به این عزیز طول عمر با عزت مرحمت فرماید و سایه اش را بر سر تلاشگران این عرصه مستدام بدارد. 

پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری در گروه نخبگان خبرآنلاین

کد خبر 1320608

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمود گلزاری سید مهدی شجاعی روانشناسی نخبگان خبرآنلاین باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران حسن روحانی رژیم صهیونیستی اسرائیل آلودگی هوا دونالد ترامپ باشگاه استقلال فلسطین خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در این دیدار گفت: ارتش با نگاه حضرت امام عظیم‌الشأن (ره) هویت جدید پیدا کرد. 

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: با صدور پیام تاریخی حضرت امام‌خمینی (ره)، روز ۲۹ فروردین‌ماه را به عنوان روز ارتش تعیین کردند و ارتش مکتبی بر اساس نگاه امام عظیم‌الشأن (ره) هویت جدید پیدا کرد.

او تصریح کرد : در ابتدای انقلاب‌اسلامی منافقین کوردل شعار انحلال ارتش می‌دادند تا قدرت مدافع مردم و کشور را برای مقاصد شوم و تجزیه‌طلبانه‌ی خود از بین ببرند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: عملیات تنبیهی «وعده صادق» تبلور ایمان، اعتقاد، علم و مقاومت در برابر تمام مستکبران جهان بود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: مسیر حرکت پهپاد‌ها و موشک‌ها با برنامه بسیار هوشمندانه از شهر‌های رژیم منحوس صهیونیستی گذشت تا بخشی از قدرت نظامی ایران‌اسلامی نمایان شود.

دیگر خبرها

  • تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • کسانی می خواهند گاو اردک بزاید
  • کسانی که می خواهند گاو اردک بزاید
  • عظیم تربن سیل کاجو در نیم قرن اخیر
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • (ویدئو) عبور تمساح عظیم‌الجثه از جاده