Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@19:31:45 GMT

آثار نمایشگاه بیشتر زمینه مذهبی و انقلابی دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۰۸۷

آثار نمایشگاه بیشتر زمینه مذهبی و انقلابی دارد

استاد هنرهای تجسمی گفت: آثار نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با موضوعات مذهبی و انقلابی با ترکیبی از نگارگری، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و کلاسیک خلق شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از نگاره‌ها و مجسمه‌های مینا صدری و حسین عصمتی به همراه بازنمایی تابلوی نقاشی رنگ و روغن «حج» اثری از عبدالحمید قدیریان عصر روز گذشته ۲۱ آبان ماه در گالری ابوالفضل عالی و نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عصمتی در آیین بازگشایی نمایشگاه مشترک«نگارگری و مجسمه» با اشاره به کمیت و کیفیت آثار خود گفت: این نمایشگاه ترکیبی از تعدادی آثار نگارگری و مجسمه است که شامل 25 اثر نگارگری و 14 مجسمه برنزی است. تقریبا نیمی از آثار نمایشگاه اثر خانم صدری و نیم دیگر متعلق به بنده است.

 

عصمتی در مورد آثار نگارگری این نمایشگاه گفت: برخی از آثار نگارگری این نمایشگاه مشترک با تکنیک آبرنگ و بخش دیگر با تکنیک اکریلیک تولید شده است. اکثر آثاری که از من در نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» به نمایش گذاشته شده است با تکنیک اکریلیک خلق شده‌اند.

 

وی در خصوص آثار نگارگری خود افزود: این آثار ترکیبی از نگارگری و نقاشی قهوه‌خانه‌ای است و کمی هم به از نقاشی کلاسیک بهره برده است.

 

عصمتی در مورد موضوع آثار خود در این نمایشگاه گفت: بیشتر آثار مذهبی یا به مباحث روز انقلاب می‌پردازد. به عنوان مثال یکی از آثار با پرداختن به شهید حججی خلق شده است. همچنین اثری با عنوان «یلان ایرانی» در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که چندی پیش در حوزه هنری از آن رونمایی شد.

 

این استاد هنرمند در مورد تابلو نقاشی «یلان ایرانی» گفت: این اثر به بیان نمادین از درگیری نیروهای مقاومت با داعش می‌پردازد. در این اثر سعی کردم این درگیری را با تلفیقی از داستان‌های شاهنامه به تصویر بکشم. به این ترتیب یک داستان از شاهنامه انتخاب کردم که به جنگ رستم با دیو سیاه مربوط می‌شود و آن را با نشانه‌ها و نمادهایی که در اثر آوردم به درگیری ایرانی‌ها با داعشی‌ها شباهت دادم.

 

عصمتی در مورد مجسمه‌های خود در این نمایشگاه گفت: برای ساخت مجسمه‌های نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» از ویژگی‌های آثار نگارگری استفاده کردیم. این موضوع در آثار کاملا مشهود و قابل لمس است. بی‌شک مخاطب هنگام تماشای این مجسمه‌ها آثار نگارگری را به خاطر خواهد آورد.

 

وی افزود: برخی از مجسمه‌ها نیز از آثار طراحی و نقاشی‌های قدیمی ایران همچون رضا عباسی الهام گرفته و به حجم تبدیل شده است. برخی آثار هم ترکیبی از تجربه‌های شخصی خودمان است که در قالب حجم خود را نشان می‌دهد.

 

عصمتی در پایان با اشاره به اهمیت پرداخت هنرمندان به موضوعات مورد نیاز نسل جوان گفت: بی‌شک جوانان به تجربه‌اندوزی و یادگیری نیاز دارند. یکی از راه‌های یادگیری و افزایش تجربه آنها، آگاهی از تاریخ و گذشته کشور است. در برخی آثار این نمایشگاه هم با پرداختن به شهدا و به نوعی زنده داشتن و یادآوری تاریخ معاصر کشور سعی کردیم توجه نسل جوان را بیشتر به سمت آنچه در قالب هنر نیاز دارد جلب کنیم.

 

گفتنی است، همزمان با برپایی این نمایشگاه تابلوی نقاشی رنگ و روغن «حج» اثری از عبدالحمید قدیریان که در سال 1367 خلق شده است در نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بازنمایی شد.

 

نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از نگاره‌ها و مجسمه‌های مینا صدری و حسین عصمتی از ۲۲ آبان تا ۱۳ آذر در گالری ابولفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ از ساعت ۹ الی ۱۸ همه روزه غیر از روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز مساجد اصفهان نگارگری و مجسمه حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این نمایشگاه هنرمندان تجسمی در حرکتی بشردوستانه درآمدحاصل از فروش آثار این نمایشگاه را جهت حمایت از کودکان غزه اختصاص خواهند داد.
سومین نمایشگاه «ماه دوم» در اردیبهشت ۱۴۰۳ با مشارکت هنرمندان مطرح و نمایش منتخبی از آثار ۳۰ هنرمند معاصر شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از: ناصر اویسی/ رضا بانگیز/ اردشیر بروجنی/ بهمن بروجنی/صادق بریرانی/ طا‌ها بهبهانی/صادق تبریزی/ بهنام جلالی جعفری/ هادی جمالی/مهدی حسینی/ ابراهیم حقیقی/ مصطفی خزایی/کامبیز درمبخش/محمدعلی سعیدی/ هوشنگ سیحون/ پرویز شاپور/ منیژه صحی/ امیر شاهرخ فر یوسفی/ منصور قندریز/ عباس کیارستمی/ مارکو گریگوریان/ مرتضی گودرزی دیباج / حسین محجوبی / اردشیر محصص/ ایراندخت محصص/ بهمن محصص/ مرتضی ممیز/ بهداد نجفی اسدالهی/ احمد نصرالهی/ رضا هدایت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی