Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@17:54:57 GMT

۱۲ شهید در بمباران جنگنده‌های اسرائیلی در نوار غزه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۲۲۰

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، گردان‌های قدس، شاخه نظامی حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمار شهدا از ابتدای تشدید تنش که پس از ترور «بهاء أبوالعطا»، فرمانده بلندپایه حماس آغاز شده، به ۱۲ نفر رسیده است. 

کانال ۷ اسرائیل نیز از زخمی شدن ۴۱ صهیونیست خبر داد که ۲۳ مورد در به صورت متوسط زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط ۱۸ نفر نیز نگران کننده و وضعیت جسمی پنج نفر نیز وخیم است. 

حرکت قطارها بین دو شهر «بئر السبع» و «عسقلان» و نیز ایستگاه‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «اوفاکیم» متوقف شده و شورای «ماتی یهودا» در قدس از تأخیر ساعت شروع مدارس تا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی برای بررسی اوضاع خبر داد. 

گزارش‌ها امروز- چهارشنبه- حاکی از شنیدن صدای انفجار در خان یونس در جنوب نوار غزه است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که به دنبال پرتاب موشک و خمپاره از نوار غزه به شهرک‌های اسرائیلی آژیر خطر در شهرک‌های مجاور غزه به صدا درآمده است.

این رسانه‌ها تأکید کردند که سامانه گنبد آهنین توانسته با تعدادی از این موشک‌ها مقابله کند. 

منابع محلی غزه اعلام کردند که صدای انفجار در مرزهای نوار غزه به دنبال اصابت موشک‌ها به سامانه گنبد آهنین شنیده شده است. 

ارتش اسرائیل پیش از این اعلام کرد که ۲۲۰ خمپاره از عصر روز گذشته- سه شنبه- از سمت نوار غزه شلیک شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: غزه اسرائیل شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم

این مقام مسئول که نامش فاش نشده است در گفتگو با «العربی الجدید» افزود: نمی‌توانیم شمار اسیران زنده اسرائیلی را اعلام کنیم ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از آماری است که در رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: جنبش حماس به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر عالیرتبه اسرائیلی را در اختیار دارد که روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) از مقر‌های نظامی و برخی مقر‌های امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.

این عضو ارشد حماس در ادامه گفت: این اسیران در مکان‌هایی با حفاظت شدید و به دور از دسترس نظامیان اشغالگر نگهداری می‌شوند و دسترسی به آنها در هر شرایطی غیر ممکن است. بنیامین نتانیاهو و وزیران کابینه‌اش از ترس واکنش صهیونیست‌ها و برافروخته شدن آتش خشم نظامیان، اطلاعات اسیران خود را اعلام نمی‌کنند.

این مقام برجسته حماس، افزود: تنها راه آزادسازی اسیران اسرائیلی، مذاکرات جدی است که به آتش بس کامل و بازسازی نوار غزه منجر شود. عملیات مجدد رژیم صهیونیستی در شمال و مرکز نوار غزه پس از آنکه این مناطق را پاکسازی شده اعلام کرده بود، نشانه شکست این رژیم است.

این عضو حماس در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر وضعت مقاومت خوب است و در میدان به طور منظم عمل می‌کند، تصریح کرد: همچنین یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه و نه در تونل‌ها بلکه در میدان به فرماندهی خود ادامه می‌دهد و ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره حضور وی در مخفیگاه‌های زیر زمینی دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در دستیابی به اهداف تجاوز به نوار غزه است.

وی افزود: السنوار به مناطق درگیری سرکشی و با رزمندگان دیدار می‌کند و اوضاع مقاومت در نوار غزه را به اطلاع سران جنبش در داخل و خارج نوار غزه می‌رساند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا
  • قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری