Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان طی سخنانی در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در مشهد برگزار شد با اشاره به بیانات امامین انقلاب اسلامی درباره شورای نگهبان، تصریح کرد: اگر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره شورای نگهبان را نگاه کنیم، این نهاد مقدس در کلام آن‌ها جایگاه بسیار مهم و رفیعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اهداف برگزاری همایش هیأت‌های نظارت، ادامه داد: همه می‌دانند که چه وظایفی بر عهده شورای نگهبان است، اما این همایش تأکیدی بر قانون و تبیین عنوان استصوابی و احراز صلاحیت در شورای نگهبان است.

صادقی‌مقدم اضافه کرد: اساس کار ما قانون است ولاغیر؛ قانون هم وظایف شورای نگهبان را تبیین کرده و بنده هم اخیراً در وزارت کشور عرض کردم که ما با هر کسی که در مقام بحث قانونی، دانشجویی، استادی و حتی طلبگی باشد، حاضریم درباره جایگاه شورا بحث کنیم چرا که این جایگاه کاملاً روشن و واضح است.

وی با بیان اینکه ما از موضوع احراز صلاحیت و نظارت استصوابی کوتاه نمی‌آیم چرا که وظیفه قانونی شورای نگهبان است، تأکید کرد: تدبیر حکیمانه‌ای بود که عزیزان در تدوین قانون اساسی داشتند و شورای نگهبان را تضمین‌کننده سلامت انقلاب و نظام برشمردند و این مطلب بسیار روشن و واضح است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای نگهبان رد صلاحیت انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

یه گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ محسن رضایی در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: پس از انقلاب، خلاءهای سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهادهای نظارتی و انتخاباتی برطرف گردید و همچنین خلاء بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع گردید؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

 

وی ادامه داد: تصدیگری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت و مجلس باید از نقش و مسئولیت تصدیگری دادن به وزارتخانه ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهند و همچنین اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکز زدایی داده شود.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار داشت: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک رسان باشد.

 

شایان ذکر است در جریان این سفر، دکتر محسن رضایی با حضرات آیات شب زنده دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار نمود.

دیگر خبرها

  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • شورای عالی امنیت ملی در جایگاه تراز
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند