Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هر چند که افراد دارای پر اشتهایی عصبی [1] می توانند زیاد غذا بخورند و ورزش سنگینی انجام بدهند، ولی ممکن است که این افراد دارای وزن زیاد، وزن نرمال، وزن کم یا حتی چاقی باشند.

نکته اول اگر مواد مخدر مصرف می کنید، یا افسردگی و اضطراب دارید، ممکن است مشکلات اشتهایی داشته باشید، لذا نیاز است با انواع روش درمان مواد مخدر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نکته دومی که باید مورد توجه قرار داد، عبارت از این مورد می باشد که کمبود وزن آنها مشابه با کمبود وزن مشاهده شده در افراد دارای بی اشتهایی عصبی نمی باشد.

افراد دارای پر اشتهایی عصبی، به صورت مکرری غذا می خورند، و در طول زمان هایی که غذا می خورند ممکن است که غذای زیادی را در یک فاصله زمانی کوتاه بخورند و در اغلب موارد هزاران کالری مصرف می کنند که در شکر ها، کربوهیدارت ها و غذاهای چرب وجود دارد. همچنین آنها می توانند به صورت سریع غذای خودشان را بخورند و در برخی مواقع غذای زیادی را حتی بدون مزه کردن می بلعند.

در اغلب موارد، مصرف غذای بیش از حد آنها فقط در زمانی متوقف می شود که یک فرد دیگری در کار وی اختلال ایجاد کند یا در حال خواب باشند و یا اینکه معده آنها در نتیجه انبساط یافتن بیش از حد، آسیب دیده باشد.

در طول مصرف غذای بیش از حد، این افراد ممکن است احساس تنهایی کنند که در وضعیت غیر قابل کنترلی قرار دارند.

بعد از مصرف غذای بیش از حد، عواملی از قبیل درد معده ای و ترس از افزایش وزن، عبارت از رایج ترین دلایل موجود برا استفاده افراد دارای پر اشتهایی عصبی از قی کردن و ضد یبوست (ملین) می باشد. معمولا این چرخه چند روز در طول هفته تکرار می شود، یا در موارد بحرانی، در طول یک روز چند بار تکرار می شود.

به دلیل اینکه افراد دارای پر اشتهایی عصبی، پرخوری خودشان را تقریبا در تمامی زمان ها مخفی می کنند، اکثر افراد نسبت به زمان هایی که یک عضو از خانواده یا دوستان شان دچار پر اشتهایی عصبی می شود، مطلع نمی شوند.

به دلیل اینکه این افراد دچار لاغری شدیدی نمی شوند، ممکن است که رفتار های آنها مورد توجه افراد نزدیک به خودشان قرار نگیرد.

ولی پر اشتهایی عصبی دارای علائمی است که با استفاده از آنها قابل شناسایی می باشد:

التهاب مزمن و گلو دردغده بزاقی درگردن و زیر فک متورم می شود؛ صورت و لب ها پف دار می شوند و باعث می شود که صورت فرد مشابه با سنجاب راه راه شود.از بین رفتن مینای دندان؛ دندان ها در نتیجه قرار گرفتن در معرض اسید های معده، تجزیه می شوند.قی کرن مداوم باعث می شود که اختلال رفلاکس مری و معده ای ایجاد شود.سوء استفاده از ملین منجر به بروز بی التهابی می شود که در نهایت مشکلات روده ای را به وجود می آورد.ادار آور ها (قرص های ادرار آور) منجر به ایجاد مشکلات کلیوی می شوند. آب زدایی شدید در نتیجه پاکسای سیال ها

پرخوری در موارد محدود و به صورت بالقوه می تواند به عوارض مرگ آور منتهی شود که شامل پاره شدن مری، سوراخ شدن معده و بی نظمی قلبی منجر شود.

اختلال پر خوری بیش از حد[2]

افراد دچار شده به اختلال پر خوری بیش از حد، موارد ضمنی مربوط به غذا خوردن بیش از حدی را تجربه می کنند به نحوی که آنها، مقدار زیادی غذا را در دوره های کوتاه تری مصرف می کنند و احساس می کنند که در این مواقع بر روی خودشان کنترل ندارند.

بر خلاف افراد داری پر اشتهایی عصبی، افراد دچار شده به اختلال پر خوری بیش از حد تلاش نمی کنند که با تحریک کردن استفراغ و یا با استفاده از روش های نا ایمن همانند روزه داری یا سوء استفاده از ملین ها، غذاهای مصرف شده را از بین ببرند. آنها به صورت شدیدی پرخوری می کنند و این امر می تواند منجر به بروز پیامد های سلامتی جدی شود که از جمله این موارد می توان به چاقی شدید، دیابت ها، افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد.

اختلال پرخوری بیش از حد شامل پرخوری مکرر در طول دوره های زمانی مشخص (حداقل یک بار در هفته و به مدت سه ماه) می باشد که بدون هیچ نوع کنترل همراه می باشد و حداقل سه مورد از موارد بیان شده در زیر هم همراه با آن بروز می کنند:

غذا خوردن سریع تر از حالت عادی غذا خوردن تا زمانی که فرد احساس کند معده اش پر شده است و این حالت منجر به ایجاد ناراحتی شود.خوردن مقادیر زیادی از غذا، زمانی که هیچ نوع احساس فیزیکی گرسنگی نمی کند.غذا خوردن در تنهایی، به دلیل اینکه به دلیل خوردن غذای بیش از حد احساس خجالت می کند.احساس تنفر نسبت به یک شخص، و افسرده شدن یا گناه کار دانستن خود بعد از آن

همچنین اختلال پرخوری بیش از حد منجر به بروز اختلال و ناراحتی قابل توجهی می شود.

درمان پرخوری عصبی

اختلال های تغذیه ای به صورت مشخصی نشان می دهند که ارتباط نزدیکی ما بین سلامت فیزیکی و عاطفی وجود دارد. اولین قدم در درمان بی اشتهایی عصبی عبارت از کمک به بیماران برای برگشت به سطح وزن نرمال و سالم می باشد؛ در مورد افراد دچار شده به اختال پر خوری عصبی، ایجاد اختلال در چرخه پر خوری – پاک سازی یک عامل کلیدی می باشد. برای افراد دچار شده با اختلال پرخوری بیش از حد، کمک به آنها برای متوقف کرن و جلوگیری از پرخوری اهمیت زیادی دارد.

با این وجود، برگشتن یک شخص به وضعیت وزن نرمال یا تمام کردن سریع چرخه پر خوری – پاک سازی، منجر به ممانعت ازشناسایی مشکلات عاطفی مربوطه ای می شود که این مشکلات به بروز رفتار های تغذیه ای غیر نرمال منجر می شوند یا آن را به وجود می آورند. روان شناسی به افراد دچار شده به اختلال های تغذیه ای کمک می کند تا تفکرات، احساسات و رفتار هایی را که منجر به تحریک اختلال های آنها می شود را شناسایی کنند. علاوه بر این، اثبات شده است که برخی از داروها می تواند در پروسه درمانی مفید باشد.

به دلیل اینکه مشکلات فیزیکی جدی در نتیجه این بیماری ایجاد می شوند، به همین دلیل نکته مهمی که در برنامه درمانی افراد دارای اختلال پر خوری عصبی، کم اشتهایی عصبی یا پر خوری بیش از حد باید رعایت شود، شامل شدن مراقبت پزشکی عمومی، مدیریت تغذیه ای و مشاوره تغذیه ای در این برنامه ها می باشد. این موارد منجر به ایجاد مجدد بهزیستی فیزیکی و روش های تغذیه ای سالم می شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به دفاتر برتر مرکز مشاوره کانون مشاوران ایران مراجعه کنید.

منبع: کانون مشاوران ایران

[1] Bulimia Nervosa

[2] Binge Eating Disorder

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسام‌الدین حسینی عصر سه شنبه در بازدید سرزده از کمپ ترک اعتیاد شهرستان دیلم، افزود: دستگاه‌هایی که طبق قانون مکلف به ارائه خدمات به کمپ‌های ترک اعتیاد هستند به وظایف خود عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیلم افزود: طی مکاتبه‌ای رسمی موارد و تکالیف قانونی را به دستگاه‌های موصوف اعلام می‌کنیم و با ترک‌فعل در این خصوص به‌شدت برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: مدیران صرفاً برای تهیه گزارش به کمپ ترک اعتیاد و سایر مراکز خدمات رسان مراجعه نکنند بلکه هر بازدید باید مؤثر و مشکل زدا از این مجموعه و مددجویان آن باشد.

وی ضمن تشکر از مسئول کمپ و رئیس بهزیستی شهرستان دیلم تاکید کرد: بهزیستی باید ضمن ارائه خدمات به مدد جویان پس از دوره درمان نظارت ویژه و مستمر بر اشتغال این افراد داشته باشد.

کد خبر 6080376

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد