Web Analytics Made Easy - Statcounter

مافی با اشاره به آلودگی هوای تهران و کلان شهرها گفت: حل این معضل عزم ملی می خواهد.

«پروانه مافی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث آلودگی هوای تهران گفت: این روزها هوای تهران یکی از آلوده ترین روزهای خود را طی چند سال اخیر سپری می کند و از حد مجاز و تحمل عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث مقابله با آلودگی هوای کلان شهرها باید اولویت تمامی دستگاه ها و نهادها باشد. ما معتقدیم شهرداری به تنهایی نمی تواند از پس این موضوع برآید و مقابله با آلودگی هوا یک عزم ملی می خواهد.

 

مافی با تاکید بر ضرورت حضور جدی همه دستگاه ها و بخش ها برای مقابله با آلودگی هوای تهران تصریح کرد: راهکارهای مختلفی برای مقابله با آلودگی هوا در سال های اخیر توسط متخصصان در این حوزه ارایه شده است اما ما باز هم تاکید داریم که اگر افراد و کارشناسانی اطلاعات علمی در این زمینه دارند به مسئولان امر ارایه دهند، گرچه ما باید از تجربیات سایر کشورها در بحث مقابله با آلودگی هوا استفاده کنیم که این هم عزمی برای اجرا می خواهد.

 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه ها باید با محوریت رییس جمهور در تمامی کلان شهرها به موضوع مقابله با آلودگی هوا ورود پیدا کنند و تدابیر ویژه در این زمینه اندیشیده شود.

 

وی تصریح کرد: در ماه های آبان و آذر ما با بحث آلودگی و وارونگی هوا روبرو هستیم که باید برای این دو ماه تدابیر ویژه ای اندیشیده شود. توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به استفاده از این وسایل باید اولویت دستگاه ها قرار گیرد البته موضوعی که در این راستا می تواند کمک موثری باشد، عدم ورود خودروهای شخصی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمارها و تحقیقات نشان می دهد که درصد بالایی از آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای شخصی است که اگر تدبیری برای مهار و کنترل این خودروها اندیشیده شود، قطعا می تواند در بحث حل معضل آلودگی هوا موثر باشد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت اصفهان خبرگزاری شبستان مسجد کانون های مساجد معضل آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا آلودگی هوای تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۵۵ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه پایش ۲۵ ابان با ۵۲، انقلاب ۶۱، پارک زمزم ۵۹، خرازی ۵۴، دانشگاه صنعتی اصفهان ۷۲، رهنان ۵۶، زینبیه ۶۲، سپاهان شهر وفرشادی ۵۳، قهجاورستان ۶۷، کاوه ۵۹، ولدان ۶۰ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق میرزا طاهر با ۳۴، فیض ۴۶ وشهر شاهین شهر با ۴۱ AQI در وضعیت پاک است.
ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق