Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث دانشجو صبح چهارشنبه در نخستین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران با موضوع مدیریت پایدار و نوآورانه آب کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم  و با محوریت حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزود: همایش های علمی در صورتی مفید خواهند بود که خروجی عملیاتی و قابل قبول و نیز مسیری شفاف برای بهبود مصاف منابع آبی و استفاده از شیوه های مدرن کشاورزی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار ارتباط هر چه بیشتر ارگانهای مرتبط با بخش آب و دانشگاه شد و افزود: دانشگاه نیز باید در این خصوص با ارائه تحقیقات تصمیم ساز فعال تر عمل کند تا دیدگاه های علمی تری وارد حوزه حفاظت از منابع آب شود.

دانشجو با اشاره به بخشی از اقدامات این شرکت در زمینه لایروبی رودخانه و مسیل های استان عنوان کرد: در سال جاری حدود ۱۰۲ کیلومتر از رودخانه های استان در ۱۷ شهرستان استان لایروبی شده است، در حال حاضر نیز هزارکیلومتر از رودخانه های استان نیاز به لایروبی دارد که ازاین میزان ۱۴۰ کیلومتر در مسیرهای بحرانی هستند.

مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر لایروبی های انجام شده توسط ماشین آلات شرکت، از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه  نیز نزدیک به ۱۲۷ کیلومتر از مسیل های استان لایروبی شده است.

دانشجو با اشاره به لایروبی انهار و رودخانه های استان و نقش تاثیرگذار آن بر کاهش بحران سیل و طغیان در فصول بارندگی افزود: تنها ۴۰ درصد از رودخانه های استان لایروبی و بیش از ۳۰ کیلومتر آن نیز تا پایان سال لایروبی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی همچنین حجم فعلی آب مخازن سدهای استان ۹۱۳.۵ میلیون مترمکعب است عنوان کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۸۹.۵ میلیون مترمکعب بوده است که رشد ۳ درصدی را نشان می دهد.

دبیر علمی این کنگره نیز با بیان اینکه ۲۸۵ مقاله از طرف پژوهشگران به دبیرخانه کنگره ارسال و ۲۱۵ مقاله پس از داوری پذیرفته شد افزود:  ۴۰ مقاله از این تعداد به صورت شفاهی و ۱۷۵ مقاله هم به صورت پوستر در این کنگره ارائه می‌شود و پنج نشست تخصصی و ۹ کارگاه آموزشی نیز در حاشیه آن برگزار خواهد شد.

مجید منتصری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از مقالات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از کشورهای خارجی است، گفت: مقاله‌هایی از کشورهای مختلف ارسال شده است و اساتیدی نیز از کشورهای هلند، آمریکا، ترکیه و پاکستان در کنگره حضور می‌یابند و در پایان مقالات برتر در ۲ بخش پوستر و شفاهی معرفی و از نویسندگان آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

قائم مقام دانشگاه ارومیه و معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه هم در این آیین طی سخنانی کوتاه، بیان کرد: ارومیه دومین استان پرآب کشور است اما شرایط خاص جهان و کشور ایجاب می کند که از قطره قطره آب آن به صورت بهینه استفاده شود.

عبدالناصر نظریانی افزود: به ویژه در بخش کشاورزی با اصلاح شیوه‌های آبیاری باید عزم خود را برای جلوگیری از هدررفت آب جزم کنیم.

نخستین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران با موضوع مدیریت پایدار و نوآورانه آب کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم  و با محوریت حوضه آبریز دریاچه ارومیه به میزبانی دانشگاه ارومیه آغاز شد.

برگزاری پنج نشست تخصصی، ۹ کارگاه آموزشی، نشست مدیران گروه‌های مهندسی آب دانشگاه‌های سراسر کشور و برپایی نمایشگاه با حضور شرکت‌های مشاور، پیمانکار و تولیدکننده قطعات اندازه‌گیری و آبیاری و زهکشی از دیگر برنامه‌های اولین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران است.

کد خبر 4771128

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای آذربایجان غربی دریاچه ارومیه یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال

پیمان بهرامی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی در این استان توسط خودرو‌های گازسوز و دوگانه سوز مصرف می‌شود، گفت : مجموع جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی در استان ۷۸ باب است که از این تعداد ۳۵ باب جایگاه سی ان جی به صورت تک منظوره در این منطقه فعال است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی از آغاز این طرح در کرمانشاه تا کنون، ۱۱ هزار دستگاه خودرو عمومی در حوزه عملیاتی این منطقه گازسوز شده اند که این آمار نشان از استقبال شهروندان به استفاده از سوخت پاک و ارزان سی ان جی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به اینکه با راه اندازی یک جایگاه دیگر در منطقه کرمانشاه، شمار جایگاه‌های عرضه کننده سوخت مایع به ۱۲۸ باب رسید، افزود: مجتمع خدماتی رفاهی"سپهر" در زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حمیل به ایلام احداث شده است.

بهرامی با بیان اینکه این جایگاه که در یکی از مسیر‌های اصلی زوار کربلای معلی به سمت مرز مهران و خسروی قرار دارد، دارای ۲ سکوی بنزین و ۲ سکوی نفت گاز است، گفت: مخازن بنزین و نفتگاز جایگاه سپهر هرکدام ۴۵ هزار لیتر ظرفیت دارد و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه با احداث این جایگاه، شمار جایگاه‌های سوخت مایع و گازطبیعی این منطقه به ۱۶۵ باب جایگاه رسید، افزود: همچنین ۱۰ جایگاه سیار در مرز‌های استان در حال سوخت رسانی است که از این تعداد ۶ باب جایگاه در مرز پرویزخان، یک باب در شیخ صله، یک باب در سومار و یک باب در مرز شوشمی است بطوریکه جایگاه مستقر در مرز خسروی نیز با ظرفیت ۹۰ هزار لیتر در ایام اربعین فعال است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد