Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@22:55:18 GMT

مهلت ده روزه برای بررسی مستندات جدید پرونده

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۸۰۴

مهلت ده روزه برای بررسی مستندات جدید پرونده

دومین جلسه دادگاه گندم های مفقودی گلستان با حضور متهم ردیف اول این پرونده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ در ابتدای جلسه امروز ، آق اویلی رادنیا در جایگاه قرار گرفت و پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی مزیدی ، از تخلف و  کسری گندم اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: با 75 سال سن و اموالی که دارم نیاز به این کار نداشتم و قصدم از حضور در کارخانه ایجاد اشتغال بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: من عضو هیئت مدیره بودم و فقط اسناد و مدارک را امضا می کردم  حتی برخی مواقع که نمی توانستم به کارخانه بیایم برگه سفید امضا می دادم .  مدیر اجرایی و مدیر داخلی کارخانه ( متهمان ردیف دوم و سوم پرونده) کارها را انجام می دادند . از اداره غله بپرسید اصلا من تا به حال به اداره غله رفته بودم ؟

در این بخش از سخنان متهم، قاضی خطاب به او گفت: به هر حال شما عضو هیئت مدیره بودید و با اداره غله قرارداد امضا کردید و در قراردادها و تعهدات مسئولیت را پذیرفتید و همان طور که سود کارخانه متوجه شماست ضرر و زیان آن هم متوجه شماست.و امروز باید در دادگاه پاسخگو باشید.

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم ردیف اول با تایید سخنان متهم بار دیگر اعلام کرد: موکلم بی گناه است و همان طور که به صراحت اعلام کرده اند اگر گندم ها کسری دارد من نمی دانم چه مقدار است و فقط چیزی که یادم می آید این است که می دیدم آرد از کارخانه خارج می شود و وقتی درباه آردها می پرسیدم می گفتند مجوزش را از غله می گیریم.

او ادامه داد: موکلم نمی داند  گندمی که خارج شده به کجا منتقل شده و این که از فروش این گندم ها به حساب موکلم پولی منتقل نشده است نشان می دهد ایشان اطلاعی نداشته اند و با توجه به این که در جلسات بازپرسی هم حضور پیدا کردند که نشان می دهد سوء نیتی نداشته اند تقاضای برائت برای موکلم را دارم.

در ادامه نماینده غله با اشاره به تحصیلات دانشگاهی متهم ردیف اول پرونده ، ادعای بی اطلاعی و جهل او از مسائل مالی و حسابداری کارخانه را رد کرد و گفت: همه چک ها و قراردادها به امضای آقای رادنیاست . یکی از فرزندان ایشان هم در قسمت باسکول کارخانه حضور داشتند و همه را رصد می کردند .

او با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار تن گندم امانی در سال 95 به کارخانه آرد در آسیاب شاهکوه به امانت سپرده شده بود گفت : بیش از 9 تن از گندم های امانی مفقود شده است.

نکته جالب در دادگاه امروز مشخص شدن سرنوشت یکی از دو متهم فراری این پرونده بود . وکیل این متهم امروز در دادگاه اعلام کرد در تماس تلفنی چند روز قبل همسر متهم ردیف سوم پرونده آقای ابوالحسن فاضلی متوجه شدم ایشان به اتهام پرونده دیگری در مشهد ، زندان هستند و در تماسی که با ایشان داشتم اسناد و مدارک جدیدی از پرونده را به بنده ارائه دادند که به استناد این مدارک همه 30 هزار تن گندمی که غله به این کارخانه امانی سپرده بود ، تحویل شده است و کسری وجود ندارد.

وکیل متهمان در ادامه بار دیگر با اصرار بر نقص کارشناسی گفت: اداره غله  تنها به سیستم مانیتورینگ خود استناد می کند در حالیکه اسناد ، مدارک و فاکتورهایی که در اسناد کارخانه وجود دارد باید بررسی شود و همان طور که در جلسه اول  از دادگاه خواستیم تقاضای کارشناسی دوباره و بررسی اسناد و مدارک جدید را دارم.

قاضی مزیدی در پاسخ به این بخش از سخنان وکیل گفت: شما در سه سال گذشته که وکیل متهمان بودید چرا تا کنون مدارک و مستندات خود را ارائه نکردید؟  چرا تا الان از این که یکی از متهمان فراری در زندان هستند به دادگاه اعلام نکردید در حالیکه شما موظف بودید به دادگاه اطلاع دهید کنید حتی جلسه قبل هم شما این موضوع را در دادگاه اعلام نکردید.

وکیل متهمان این بار با اصلاح سخنان خود گفت: دیروز همسر موکلش با او تماس گرفته و آدرس محل نگهداری اسناد و مدارک را اعلام کرده است.

او گفت: بار دیگر از دادگاه تقاضا دارم به ما فرصت دهند تا اسنادی که با تازگی به ما رسیده بررسی و به دادگاه ارائه دهیم.

در پایان این جلسه قاضی حجت الاسلام مزیدی قاضی پرونده با توجه به درخواست وکیل متهمان مهلت کارشناسی ده روزه برای بررسی دقیق مستندات جدید ارائه شده در گرفت.

 

بیشتر بخوانید: غیبت متهمان پرونده در دادگاه/ جای خالی نظارت اداره غله برخی دستگاه ها فقط با تعداد محدودی کارشناس در ارتباطند/ باید انحصار در حوزه به کارگیری کارشناسان شکسته شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایجاد اشتغال چک کارشناسی مشهد هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه

تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه

دیگر خبرها

  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟