Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@06:14:01 GMT

علمای شیعه و اهل تسنن از وحدت می گویند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۹۹۱۹

علمای شیعه و اهل تسنن از وحدت می گویند

یکی از زیباترین و والاترین واژه ها، واژه وحدت است. برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای عظام برای جوامع بشری به ارمغان آورد و گل بانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند.

خبرگزاری شبستان _ آشخانه؛ یکی از زیباترین و والاترین واژه ها، واژه وحدت و برادری است. برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای عظام برای جوامع بشری به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فرا خواند و بدین سان گل بانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند و دل و جان قرون و اعصار را نوازش داد و عطر دل انگیز آن، مسلمانان را مدهوش خویش ساخت. سنگ زیرین بنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاده شد و ارزش های متعالی اسلامی و برادری و اتحاد، جانشین ارزش های پوچ و خیالی جاهلی شد. مسلمانان نیز در پرتو عمل به این دعوت و حرکت در طریق وحدت، متحد و بر دشمنان چیره شدند و دیری نپایید که فتح و پیروزی را در آغوش کشیدند.

 

اخوت دینی و وحدت اسلامی

21 درصد جمعیت شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی را اهل تسنن تشکیل می دهند که سال های سال است با اخوت و مهربانی و بدون دغدغه و حاشیه در کنار برادران شیعه خود زندگی می کنند، ما به بهانه هفته وحدت به میان علما و مردم ترکمن این شهرستان و علمای شیعه رفتیم تا از اتحاد و همدلی بین خود بگویند.

 

یکی از علمای اهل تسنن گفت: اسلام به عنوان مکتب جامع و جاوید، همان گونه که عرصه دعوت خویش را به قوم و ملت خاصی محدود نکرده است، اتحاد امت اسلامی را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خویش قرار داده و عقد اخوت دینی را میان فرزندان امت اسلام جاری کرده است.

 

آخوند خوش نظر اظهارداشت: وحدت اسلامی که قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام محسوب می شود، از دیرباز دست خوش توطئه های دشمنان قرار گرفته است.

 

وی افزود: استعمارگران خارجی و ایادی داخلی آنان که قوّت خود را در ضعف جوامع اسلامی می جویند، برای غارت منابع و ثروت های ملل اسلامی، سعی در فرو ریختن جوّ اعتماد و فضای برادری حاکم میان ملل اسلامی داشته اند.

 

حیله های استکبار در اختلاف بین شیعه و سنی

امام جمعه شهر آشخانه گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی با توطئه های مختلف استکبار جهانی و ایادی فرومایه آن مواجه شد.

 

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده افزود:  حیله ها و توطئه های رنگارنگ دشمنان به منظور تضعیف انقلاب اسلامی و رهبری آن، یکی پس از دیگری به مرحله اجرا درآمد.

 

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین حیله های استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بود که با درایت و دوراندیشی امام راحل رحمه الله خنثی شد.

 

وی اظهارداشت: از آن زمان جلوه های راستین وحدت در پرتو رهبری های مصلح کبیر امام خمینی رحمه الله در نظام جمهوری اسلامی آغاز و تحقق یافت و امروز در امتداد رهبری های حکیمانه بزرگ مرد تاریخ، مقام معظم رهبری، پرچم پرافتخار توحید به اهتزاز درآمده است.

 

آخوند صفری، یکی دیگر از علمای اهل تسنن روستای خرتوت گفت: حضرت امام خمینی رحمه الله با تاکید بر اهمیت این عامل حیاتی، نقش استعمار در از بین بردن آن را چنین بازگو نموده اند: «علما و دانشمندان سراسر جهان، به ویژه علما و متفکران بزرگ اسلام، یک دل و یک جهت در راه نجات بشریت از سلطه ظالمانه این اقلیت حیله باز و توطئه گر... بپاخیزند».

 

امام جماعت مسجد امام علی (ع) شهر آشخانه هم گفت: آیات الهی و دستورات دینی باوجود اختلاف سلایق و بعضا مباحث فقهی بر این باور و اعتقاد راسخ پایبند است که با تکیه بر مشترکات دینی فراوان در برابر خناسان ملحد سودجو با اتحاد و یکدلی ایستاده و نقش دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

 

حجت الاسلام یحیی حسام اظهارداشت: مسلمانان جهان با تیزبینی وکیاست خاص خود که برگرفته از آموزه های دینی می باشد خوب می دانند امروز شیعه انگلیسی که محل ارتزاقشان آبشخور روباه مکار انگلیس خبیث است؛ همیشه تاریخ تفرقه افکنی در بین دول جهان و مذاهب و حکومت داری داشته و دارند.

 

وی افزود: شیعه و سنى باید خود را متعهد کنند که در راه نزدیک کردن فِرق اسلامى به یکدیگر بکوشند و از محبت و تعامل برادرانه با یکدیگر، حراست و پشتیبانى کنند.

 

وی ادامه داد: دشمنان خارجی و عوامل آگاه یا ناآگاه آنان هیچ گاه این وحدت را بر‌نتافته و همواره درصدد بوده‌اند با دامن زدن به اختلافات و تفرقه‌افکنی‌ها وحدت میان مسلمانان را خدشه‌دار کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مانه و سملقان چندین سال است که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، که مورد استقبال مسلمانان دیگر نقاط جهان نیز قرار گرفته، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد خجسته پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده تا به یمن این ایام خجسته، شاهد تحقق انسجام امّت و تاکید بر اصول مشترک و مورد اتفاق امت اسلامی باشیم و به همین مناسبت برنامه های محوری در روستاهای اهل تسنن بخش مانه و مرکزی شهرستان مانه و سملقان و همایش بزرگ علمای شیعه و سنی در محل حوزه علمیه بقیه الله شهر آشخانه با حضور مهمانان و سخنرانان کشوری هرساله برگزار می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل وحدت جشنواره تئاتر اصفهان کانون های مساجد هفته وحدت علمای شیعه و سنی مانه و سملقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده در مراسم گرامیداشت روز شهرستان اهر گفت: دوم اردیبهشت ماه بنام روز شهرستان اهر نامگذاری شده و این انتخاب بخاطر مقارن شدن سالروز تولد عالم فقید آیت الله العظمی شیخ حسین نجفی اهری است.

امام جمعه اهر با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: امروزه کشور ما به برکت وجود سپاه، دستاورد‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف به دست آورده که اخیراً هم پاسخ قاطعی که از لحاظ دفاعی و نظامی به رژیم منحوس صهیونیستی دادند این را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه، سند فرهنگی و مهم برای شهرستان است، گفت: امسال دوم الی نهم اردیبهشت ماه به عنوان عنوان هفته فرهنگی شهرستان اهر نامگذاری شده و در این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار خواهد شد.

حاجی زاده افزود: یکی از اهداف اصلی این مناسبت را گرامیداشت و معرفی بزرگان و عالمان شهرستان و همچنین تجلیل و نکوداشت شخصیت‌های علمی و فرهنگی و نخبگان است.

وی به اشاره به اینکه ارسباران منطقه عالم پرور است گفت: شیخ حسین نجفی اهری یکی از شخصیت‌های برجسته و صاحب رساله بود که نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی و مبارزه به رژیم پهلوی ایفا کرده و یک زندگی ساده و عارفانه‌ای داشت.

امام جمعه اهر گفت: زنده نگه داشتند یاد و خاطره علما موجب خواهد شد تا مردم و بویژه نسل جدید با سبک زندگی عالمان آشنا شوند و سبک زندگی اسلامی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در مراسم گرامیداشت روز شهرستان اهر گفت: علما چراغ هدایت بر روی زمین هستند و هر سرزمینی که در آن عالم باشد موجب رستگاری مردم خواهد بود.

سید محمود حسینی با بیان اینکه آیت الله نجفی اهری نمونه بارز اخلاق‌مداری و ولایتمداری بود افزود: آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری جزو عالمان تاثیرگذار منطقه ارسباران بود که به مخالفت با رژیم پهلوی پرداخت و مبارزه با رژیم پهلوی و اعتراضات و اعلامیه‌هایی که صادر کرد، موجب شد تا امام خمینی (ره) را آزاد کنند.

در پایان مراسم از چهره‌های ماندگار شهرستان اهر در حوزه‌های علمی و فرهنگی و مذهبی تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • آیت الله امامی کاشانی، آیت صدق و صفا
  • گرامیداشت روز شهرستان اهر