Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به همین دلیل، بد نیست به این سوال‌ها پاسخ دهید آخرین باری که از خودتان سلفی گرفتید، چه زمانی بود؟ آیا از نتیجه راضی بودید؟ واقعیت این است که این روزها گرفتن عکس به کمک دوربین جلویی گوشی‌ها به صورت سلفی، بسیار فراگیر شده است و دیگر کوچک و بزرگ نمی‌شناسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، فراگیر شدن این موضوع، البته تاثیرات خاص خود را هم به دنبال دارد؛ تاثیراتی که گاهی اوقات چندان خوب نیستند و حتی می‌توانند هزینه‌های زیادی را به فرد تحمیل ‌کنند!

   نتایج جالب مطالعات درباره تاثیرات سلفی‌گرفتن

مطالعات درباره تاثیرات سلفی گرفتن تایید کننده دو دسته عوارض ناشی از این سبک عکس گرفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته اول عوارض، زمانی بروز می‌کند که افراد عادت به گرفتن سلفی دارند. این عکس‌ها حتی زمانی که به اشتراک هم گذاشته نمی‌شوند، خود دردسرهایی را می‌توانند ایجاد کنند. اما دسته دوم عوارض زمانی از راه می‌رسند که افراد عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می گذارند و بازخورد دریافت می‌کنند. شاید با خواندن این که صرف سلفی گرفتن و نگاه به آن مسئله‌ساز است، تعجب کرده باشید اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

   فاصله دوربین را دست کم نگیرید!

مطالعه‌ای که در دانشگاه پزشکی نیوجرسی انجام و نتایج آن در سال 2018 منتشر شد، نشان می‌دهد فاصله دوربین تا صورت ما در زمان عکاسی، نقش تعیین کننده‌ای در اندازه بینی ما دارد!  طبق این مطالعه زمانی که فاصله دوربین تا صورت حدود 30 سانتی‌متر است(مشابه زمان سلفی گرفتن) در مقایسه با زمانی که فاصله دوربین تا صورت یک و نیم متر است، افراد اندازه بینی را حدود 30 درصد بزرگ‌تر می بینند. این بدان معناست که وقتی افراد عادت به گرفتن سلفی و تماشای عکس‌های خود دارند، آرام آرام نظرشان درباره اندازه بینی‌شان تغییر می کند و ممکن است به این نتیجه برسند که بینی بزرگی دارند! این موضوع می‌تواند یکی از دلایل تمایل افراد برای انجام اعمال جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن آن باشد. اما این همه داستان نیست. بخش دوم عوارض، زمانی خود را نشان می‌دهد که افراد عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

   خوش سلفی شدن، انگیزه 55 درصد متقاضیان جراحی‌زیبایی!

بازخوردهای افراد در خصوص عکس‌های دیگران، موضوعی است که می‌تواند فشار روانی زیادی را به صاحب عکس وارد کند. این روزها خوش سلفی بودن یکی از معیارهایی است که برخی افراد، به ویژه نوجوانان و جوانان، برای کسب آن تلاش می‌کنند. نظرسنجی‌ که سال 2017 از جراحان زیبایی و پلاستیک آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد جراحان انگیزه حدود 55 درصد متقاضیان جراحی‌های زیبایی را خوب افتادن در سلفی ارزیابی کرده‌اند، در حالی که در سال 2016، انگیزه تنها حدود 13 درصد متقاضیان برای انجام عمل‌های زیبایی، کسب چنین معیاری بوده است. همزمانی این افزایش تقاضا با کاهش سن متقاضیان، زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود اما باز هم این تمام داستان نیست!

   این فیلترهای پردردسر!

این روزها تمایل به استفاده از ویرایش عکس و استفاده از فیلترهای متنوع اپلیکیشن‌ها به شدت افزایش یافته است. هر چند بسیاری از ما ممکن است تصور کنیم می‌توانیم عکس‌های ویرایش شده را تشخیص دهیم اما بررسی‌های پژوهشگران در دانشگاه واریک انگلستان نشان می‌دهد تنها حدود 60 تا 65 درصد دستکاری در عکس‌ها توسط افراد شناسایی می شود و بقیه را افراد نمی‌توانند متوجه شوند. این موضوع از چند منظر اهمیت دارد. اول افرادی که عکس‌های ویرایش نشده خود را به اشتراک می‌گذارند، در غالب اوقات، خود را پر نقص‌تر ارزیابی می‌کنند؛ بدون این‌که متوجه حجم واقعی دستکاری عکس‌های دیگران شوند. نکته دوم این‌که دیده شده افرادی که عکس‌های ویرایش شده زیادی در فضای مجازی دارند، نگرانی و فشار زیادی را بابت این که دیگران متوجه شوند آن‌ها آن قدرها هم زیبا یا متناسب نیستند، تحمل می‌کنند. بنابراین استفاده از فیلترهای متنوع فضاهایی چون اینستاگرام و اسنپ‌چت موضوع دیگری است که سلامت روان برخی افراد را نشانه گرفته است. با استفاده از این فیلترها، افراد گاهی اوقات به عکس‌هایی دسترسی پیدا می‌کنند که در واقعیت یا امکان‌پذیر نیستند یا رسیدن به آن چهره‌ها مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است. یکی از محبوب‌ترین جلوه‌ها در این فیلترها بزرگ کردن چشم‌هاست. تغییر دیگر که البته این روزها بسیاری از دوربین‌های جلوی گوشی‌ها نیز به آن مجهز هستند، صاف نشان دادن پوست صورت است. استفاده زیاد از این فیلترها باعث افزایش تقاضا برای برخی فرایندهای زیبایی مانند استفاده از فیلرها، تزریق بوتاکس و کشیدن پوست شده است. این افزایش تقاضا البته می‌تواند به استفاده نابه‌جا از این روش‌ها منجر شود.

   نکته‌ پایانی، خطاب به والدین

درست است که سلفی گرفتن می‌تواند عوارض خاص خود را داشته باشد اما به هر صورت همچنان این سبک عکس گرفتن، سبک محبوب عکاسی بسیاری از افراد و به ویژه نوجوانان و جوانان است. اگر فرزندی دارید که نگران او در این زمینه هستید، توجه داشته باشید که سرزنش او بابت این رفتار، تنها باعث تشدید عوارض در او می‌شود. پس در عوض این کار، سعی کنید ارتباط خود را با او افزایش دهید و او را تشویق کنید تا درباره این موضوع بیشتر اطلاع کسب کند. آگاهی از عوارض می‌تواند به استفاده بهتر منجر شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دوربین سلفی بگیران جراحی زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و... اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

خواص ریواس؛ این قسمت از ریواس سمی است | با ریواس چه خوراکی‌هایی درست کنیم؟ | طرز تهیه خورش ریواس

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

کد خبر 845137 برچسب‌ها خواص مواد غذایی خبر مهم گیاه دارویی

دیگر خبرها

  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌