Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدعلی دهقان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان، گفت: در این نمایشگاه کار‌های جالبی در حوزه‌های صنعتی، هنری، خدماتی و ... از سوی مراکز علمی کاربردی سراسر استان کرمان به نمایش گذاشته شده بود که نکته جالب و قابل توجه آن در این است که این اقدامات از سوی دانشجویان این مراکز بوده که نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و نیروی انسانی توانمند در استان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبر لزوم بومی‌سازی تولیدات تاکید کرد و افزود: باید طرح‌های دانشجویان که به مرحله تولید رسیده را به سمت تولید انبوه و بازاریابی سوق دهیم که در این راستا نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند موثر باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: بسیاری از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه ارایه شده قابلیت آن را دارند که به ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه انتقال داده شوند که قول مساعد می‌دهیم از سوی استانداری کرمان حمایت‌های لازم را در این راستا انجام دهیم.

دهقان از مورد حمایت قرار دادن مراکز نوآوری مراکز علمی کاربردی استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در راستای تقویت این کار، به دنبال اتصال مراکز نوآوری با صنایع و معین‌های اقتصادی استان کرمان خواهیم بود تا ایده‌های مطرح شده در مراکز نوآوری را به تولید انبوه برسانیم، ضمن آنکه صنایع و دستگاه‌های استان می‌توانند نیاز‌ها و مشکلات خودشان را به این مراکز ارائه دهند تا آن‌ها راه حل علمی و کاربردی برای رفع نواقص و مشکلات ارایه دهند.

همچنین محسن شمسی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در حاشیه بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان گفت: برای برگزاری نمایشگاه‌ها باید به دو مقوله کمی و کیفی توجه شود که در این نمایشگاه تا حدود زیادی این دو موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

او از اهمیت کارآفرینی در توسعه اشتغال بیان کرد: به دنبال آن هستیم که جایگاه کارآفرینان را ارتقاء دهیم و در این راستا و با توجه به ماموریت دانشگاه علمی کاربردی، برنامه ریزی‌های خوبی در سال جاری در دستور کار داریم، زیرا معتقدیم این کارآفرینان هستند که می‌توانند مشکل اشتغال کشور را رفع کنند.

پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان از تاریخ ۲۱ الی ۲۳ آبان ماه در مجموعه بازار موبایل ایران ۳ واقع در بلوار جمهوری اسلامی کرمان دایر است.

انتهای پیام/س

پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان اشتغال اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: در اکوسیستم و زیست بوم نوآوری کشور نیازمند ارتباط منطقی هستیم. مراکز نوآوری نسبت به شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری مزیت دارند.

وی با بیان اینکه  مراکز نوآوری تقاضا محور هستند و مسائل و تقاضای نهاد‌ها و مراکز را بررسی می‌کنند، افزود: اکنون پارک‌های علم و فناوری برای رفع مسائل متعدد مراکز نوآوری ایجاد کرده اند. به عنوان مثال پارک علم و فناوری کرمان و یزد، مرکز نوآوری پیرامون رفع مسائل معدنی ایجاد کرده اند. چند دانشگاه نیز بر اساس توانمندی اعضای هیات علمی شان به این مساله ورود پیدا کرده اند، اما آیا این مراکز تعاملی برقرار کرده و در راستای یکدیگر فعالیت دارند؟

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ما باید نگاه مدیریتی خوبی برای رفع مسائل اساسی و کلان کشور داشته باشیم. برای این هم‌افزایی باید با شبکه سازی این مجموعه‌ها از ظرفیت‌ها و اعتبارات مالیاتی قانون جهش تولید استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: تجارب جهانی نشان داده است دولت نقش مهمی در برقراری این مراکز نوآوری ایفا می‌کنند. اکنون ۴۹۰ مرکز نوآوری در کشور داریم که از میان آنها مراکز نوآوری پارکی و دانشگاهی فعالیت‌های مهمی ایفا می‌کنند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

دستیار معاون علمی رئیس جمهور یادآورشد: در حال حاضر گواهی صلاحیت مراکز نوآوری با توجه سابقه درخشان جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس و بازسازی به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی