Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@10:43:36 GMT

اردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۳۱۷

به گزارش فارس، «ضیف‌الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن تأکید کرد که تشدید حملات اسرائیل علیه نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه تنها به تشدید تنش و خشونت و تقویت افراطی‌گری در منطقه می‌انجامد.

وی افزود که حل مشکل نوار غزه در ایجاد افق سیاسی حقیقی برای بازگشت به میز مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین، رفع محاصره نوار غزه، حل سریع مشکلات انسانی و احترام به قوانین بین‌المللی، نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه اردنی«عمون»، سخنگوی وزارت خارجه اردن با اشاره به اینکه اسرائیل مسئول تشدید حملات و عواقب آن علیه نوار غزه است، از جامعه جهانی خواست تا برای توقف این تجاوزات دست به اقدام فوری زده و از ملت فلسطین حمایت بعمل آورند.

رژیم صهیونیستی دیروز (سه شنبه/۲۱ آبان) با هدف ترور دو عضو ارشد جهاد اسلامی دو حمله به غزه و دمشق انجام داد. در حمله به غزه به هدف خود رسید و «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان عالیرتبه شاخه نظامی جهاد اسلامی به شهادت رسید اما در حمله دوم به دمشق ناموفق بود و «اکرم العجوری» هدف این حمله آسیبی ندید و پسرش «معاذ» به شهادت رسید.

در پی این دو اقدام رژیم صهیونیستی، پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تل‌آویو شروع کننده بوده اما تمام‌کننده نخواهد بود.

رژیم صهیونیستی دیشب اعلام کرد، بیش از ۱۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. همچنین در حملات دیروز و دیشب رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود

«شهریار حیدری» نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مخرب اردن در عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی که آسمان خود را برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران در اختیار این رژیم قرار داد، اظهار کرد: انتظار آن است که کشورهای مسلمان منطقه از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت کنند. با وجود آنکه مردم اردن تمام قد از فلسطین حمایت می‌کنند اما حاکمیت اردن متفاوت از مردم خود بوده و کمتر در راستای حمایت از فلسطین اقدامی انجام داده است که همکاری اردن با رژیم صهیونیستی در عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم در همین چارچوب ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: اردن حداقل می‌توانست سکوت کند یا حتی می‌توانست از دفاع مشروع ایران مقابل رژیم صهیونیستی حمایت کند، اما با کمال تعجب و تأسف با رژیم صهیونیستی همراهی کرد که می‌توان گفت این کار را تحت تأثیر آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام داد.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه اقدام اردن علیه ایران مؤثر نبود اما نفس این اقدام بسیار مهم است؛ اردن با همراهی با رژیم صهیونیستی اشتباهی استراتژیک انجام داد.

حیدری گفت: البته بازخورد این اقدام حکومت اردن در میان مردم این کشور مشخص شد و مردم اردن همراهی این کشور با رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کردند؛ حتی کشورهایی نظیر لبنان، سوریه و عراق هم اقدام اردن در همراهی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اردن برای خوشایند رژیم صهیونیستی و آمریکا این کار را انجام داد؛ در واقع می‌توان گفت که حاکمیت اردن بیشتر برای حفظ خودش و نه برای مردمش، با رژیم صهیونیستی همراهی کرد.

حیدری در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک تنه نقش جهان اسلام را مقابل رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند؛ در حالی که کل کشورهای مسلمان باید نقش خود برای حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی را به خوبی انجام دهند.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار است که کشورهای جهان اسلام همراه مردم فلسطین باشند چراکه رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر جرم، جنایت و آدم‌کُشی زیادی در غزه داشته است و اگر اسرائیل گستاخ است و به خودش اجازه می‌دهد که به عملیات خود علیه غزه ادامه دهد، به این علت است که همه کشورهای اسلامی مقابل آن ایستادگی نکرده‌اند.

حیدری گفت: کشورهای اسلامی باید از بی توجهی و سکوت نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست بردارند و اقدام آن‌ها در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی نباید فقط در حد شعار باشد و باید در عمل هم در مقابل این رژیم بایستند.

کد خبر 6079697 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برادرزاده هنیه هم به شهادت رسید + فیلم
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی میرون/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • بمباران محل اسکان آوارگان فلسطینی در رفح و النصیرات
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود