Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:37:07 GMT

فساد اقتصادی به عدالت و مردم سالاری آسیب می زند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۳۴۴

فساد اقتصادی به عدالت و مردم سالاری آسیب می زند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حکمت نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد در سمینار مشترک ایران و کره در خصوص «مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها برای مبارزه با فساد»، اظهار کرد: امروزه در نظام‌های حقوقی ارزش‌ها و اصول مشترکی وجود دارد که گاه این اصول مورد مخاطره قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقوق، عدالت پایه اول است و بعد از عدالت، مردم سالاری نیز ارزش مشترک جوامع است.

وی افزود: گرچه فساد اقتصادی در ابتدا بر اصل رقابت تاثیر می گذارد، اما در ادامه و در نهایت عدالت و مردم سالاری را نیز مخدوش می‌کند و با تغییرات گسترده دنیای معاصر، فساد نیز به مسئله‌ای جهانی تبدیل شده است و همه کشورها به دنبال حل این مسئله هستند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد در ادامه تصریح کرد: معاهده جهانی مبارزه با فساد بخشی از اقدامات جامعه جهانی برای حل مسئله فساد است که در آن به کشورها پیشنهاد می شود به دنبال راه حل‌های مشترک بر اساس تجربیات یکدیگر باشند و جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی نیز این مسیر را بر اساس نقاط مشترک خود که آموزه‌های اخلاقی و مسئولیت های اجتماعی بخشی از آن است، آغاز کرده‌اند.

کد خبر 4771197 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: فساد مالی وزارت دادگستری شورای شهر تهران زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا محسن هاشمی یوم الله 13 آبان دانش آموزان سازمان تامین اجتماعی نیروی انتظامی بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: پس از برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌ها اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر حاضر شدند که امضای تفاهم نامه و افتتاح دفتر نمایندگی و میز تخصصی اتاق ایران و آلمان از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر بود. 
سید مصطفی موسوی با اشاره به اعتبار و قدمت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: این اتاق به عنوان نخستین اتاق مشترک تاسیس شده در کشور به شمار می‌رود و تنها اتاق مشترک دارای اعضای رسمی از دو طرف و همچنین دارای نمایندگی از اتاق بازرگانی کشور هدف است.
وی افزود: سبقه و قدمت ارتباطات تجاری ایران و آلمان به چند دهه قبل بر می‌گردد و ارتباطات نزدیک بازرگانان این دو کشور سبب توسعه‌ی تعاملات اقتصادی در تاریخ روابط ایران و آلمان شده بود. توان و ظرفیت توسعه‌ی تبادلات بازرگانی میان فعالان اقتصادی ایران و کشور‌های اروپایی بسیار فراوان است که علیرغم تحریم‌ها در سال‌های اخیر، نیاز است برنامه ریزی و دیپلماسی اقتصادی مناسبی برای رونق و بازگشت تعاملات تجاری ایران و اروپا برداشته شود.
موسوی تصریح کرد: از این رو و با تعامل دو طرفه، بر آن شدیم با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک میان اتاق خرمشهر و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در ۶ ماده، زمینه و بستر آغاز رشد روابط و ارتباطات فعالان اقتصادی استان خوزستان با همتایان آلمانی فراهم شد.
وی به ایجاد دفتر نمایندگی و میز اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اعزام هیات‌های تجاری مشترک، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری همایش‌ها و سمینارها، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت‌های دو طرف در توسعه برنامه‌های متفاوت از مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه بود.
پس از بازدید هیئت اتاق ایران و آلمان از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه، دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در استان خوزستان در محل ساختمان اتاق خرمشهر افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • «هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال