Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@03:56:43 GMT

موسوی: ایران همواره بر مذاکره سیاسی تاکید داشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۳۴۹

موسوی: ایران همواره بر مذاکره سیاسی تاکید داشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران از همه توان خود برای ایجاد فضای گفتگو بین کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارات یک مسئول اماراتی مبنی بر عدم تمایل این کشور بر تشدید بحران و حل مشکلات بر اساس گفتگو و اجتناب از وقوع جنگ در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره بر اهمیت گفتگو و مذاکره سیاسی به‌عنوان یگانه راه‌حل مشکلات و مسائل منطقه تاکید داشته و از همه توان خود برای ایجاد فضای گفتگو بین کشورهای منطقه استفاده و در این عرصه پیش قدم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سید عباس موسوی: گام چهارم براساس بندهای پنجم و ششم برجام است واکنش موسوی به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس

وی افزود: پیشنهاد تشکیل «مجمع گفتگوهای منطقه‌ای»  و «پیمان عدم تجاوز»  و همچنین نهایتا رونمایی از «پویش صلح هرمز»  در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط رئیس جمهور اسلامی ایران در این چارچوب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ارائه «پویش صلح هرمز» به سران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و عراق گفت: این طرح بر امنیت مشترک ما و کشورهای همسایه مبتنی بر پایبندی به اصول مشترک ازجمله خودداری از تهدید به استفاده از زور، حل بحران‌ها به شکل مسالمت آمیز، احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها تاکید دارد.

موسوی با تصریح  این نکته که جمهوری اسلامی ایران معتقد است با آغاز این فرایند ضمن احترام به اختلاف‌نظرها، منافع مشترک همه کشورهای منطقه تأمین می‌شود،تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است کشورهای منطقه با پذیرش پویش صلح هرمز و شروع گفتگوهای جامع و فراگیر منطقه‌ای،  ریشه اختلافات در این منطقه را بخشکانند و در راستای حل بحران‌های منطقه گام‌های عملی، جدی و موثر بردارند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان سید عباس موسوی وزارت امور خارجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود

به گزارش خبرآنلاین، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش‌بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو مواضع ایران در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ایران ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل‌کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان این که ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفت‌وگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود کشورش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان طرف‌ها در خصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895634

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
  • امیرعبداللهیان: اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • اسرائیل از خویشتنداری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود