Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان سینمایی ایران و معاون وزیر فرهنگ روسیه در موزه سینمای ایران با یکدیگر دیدار کردند. تاریخ انتشار: 11:38 - 22 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۴۸۰

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در این دیدار‏ پاول استپانف، معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه به همراه مدیر برنامه روز‌های فرهنگی روسیه در ایران، رایزن فرهنگی روسیه در ایران، رییس بنیاد همکاری‏‌های فرهنگی برون‏مرزی روسیه، هاشمی معاون فرهنگی و محمدعلی کیانی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشورِ حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی خود از این دیدار گفت: با وجودی که برنامه‌‏های مهمی در روسیه داشتم، ترجیح دادم آن‌ها را لغو کرده و به ایران بیایم، چرا که همکاری‌های فرهنگی با ایران برای ما از اهمیت فوق‏العاده‌‏ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده واکنش حسین انتظامی به اظهارات اردوغان  اینجا کلیک کنید.

وی با اشاره به برنامه‏هایی که برای سال ۲۰۲۰ در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ کرده بود، افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه، اجرای یک تئاتر عروسکی با همکاری تالار رودکی، و همکاری هنرمندان موسیقی روسیه با ارکستر سمفونیک تهران برای خلق آثاری فاخر است.

وی همچنین به تمایل روسیه برای دعوت از هنرمندان ایرانی در همایش بین‏‌المللی فرهنگ سبز در سن‌‏پترزبورگ، در سال ۲۰۲۰، اشاره کرده و بر لزوم و اهمیت برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه در سال ۲۰۲۱ تاکید نمود.

حسین انتظامی رییس سازمان امور سینمایی نیز ضمن خوش‌‏آمدگویی با اشاره به تاکید و دستور عمومی حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها در حوزه‏های مختلف از جمله فرهنگی، از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش همکاری‏‌های فرهنگی با روسیه صحبت کرد و از تمامی پیشنهادات طرف روسی استقبال نمود.

وی بویژه بر لزوم برگزاری هفته‏‌های فرهنگی در دو کشور و توسعه مبادلات آموزشی میان دو طرف تاکید کرد. همچنین از آمادگی و تمایل ایران برای انجام پروژه‏های مشترک سینمایی در چارچوب تهیه و تشکیل پلتفورمی مشترک برای انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای این کار، صحبت کرد.

حسین انتظامی در این دیدار از طرح تاسیس بنیاد همکاری‏‌های فرهنگی خزر نیز سخن گفت و این طرح را زمینه خوبی برای همکاری‌های گسترده و مشترک با روسیه معرفی کرد.

در این دیدار روح‌‏الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره‏‌ها و همکاری‌های بین‌‏الملل و رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌‏الملل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس سازمان سینمایی ایران موزه سینمای ایران حسین انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است

استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.

به گزارش صداوسیما، علیرضا فخاری در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نماد‌های دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی‌های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود