Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@15:47:52 GMT

کاهش ۵۵ درصدی خودکشی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۵۴۸

کاهش ۵۵ درصدی خودکشی در خراسان شمالی

خراسان شمالی- مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۵۵ درصد کاهش خودکشی ارجاع شده به بهزیستی در خراسان شمالی را داشتیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی با تاکید بر تلاش بسیار مسئولان بخش اورژانس سازمان اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد خودکشی های ارجاع شده به بهزیستی به ۶۳۷ مورد رسید اما با برنامه های فشرده و تاثیر گذار توانستیم این آمار را در سال ۹۷ به ۲۷۳ مورد برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عموم اقدامات به خودکشی در بین سنین ۱۹ تا ۲۴ سال و در ساعات ۷ بعدازظهر تا ۱۲ شب بوده است.

قربانی با اشاره به اینکه اغلب اقدام به خودکشی ها با استفاده دارو بوده تصریح کرد: بیشتر افرادی که دست به خودکشی زده‌اند، فاقد سابقه بوده و این موضوع نشاندهنده این است که باید افراد مستعد شناسایی شوند و مورد نظارت و آموزش قرار گیرند.

وی در خصوص علل خودکشی نیز گفت: به ترتیب درگیری با خانواده، اختلافات زناشویی و مشکل با جنس مخالف بیشترین علل اقدام به خودکشی ارجاع شده به بهزیستی محسوب می‌شود.

وی علل کاهش خودکشی در استان را نیز راه اندازی اورژانس اجتماعی فاروج و راز و جرگلان و همچنین کارگاه آگاه سازی افراد جهت پیشگیری از افکار خودکشی برشمرد و از کمک ۵۰ میلیون تومانی استانداری برای این موضوع قدردانی کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: آمار کاهش خودکشی ارجاع شده به بهزیستی در بین بانوان ۵۸ درصد و در بین مردان ۵۳ درصد است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاهش خودکشی خراسان شمالی کارگاه آگاه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار جام جم ، با اشاره به اینکه وضعیت آب موجود در سدهای استان مناسب نیست و باید به مدیریت مصرف توجه ویژه داشت، افزود: میزان بارندگی در سال آبی جاری ۳۱ درصد افزایش یافت و طبق آمار ایستگاه‌های این شرکت در سال آبی جاری حدود ۱۸۶ میلی متر بارندگی ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت. وی ادامه داد: اما میزان بارندگی‌های انجام شده نسبت به دوره آماری بلند مدت روند کاهشی داشته است و از سوی دیگر طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان دمای هوا دو درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. مرتضوی اظهار کرد: در واقع هر یک درجه افزایش دما، مصارف را به صورت تصاعدی بالا می‌برد و کاهش میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره بلند مدت و افزایش دما سبب می‌شود تا مصرف کنندگان در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به زحمت بیفتند. وی با بیان اینکه حجم مخازن سدهای استان ۲۲۲ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: در این موقع از سال در سال گذشته سدهای استان ۵۴ میلیون متر مکعب آب وجود داشت که هم اکنون به ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده که با کاهش هفت درصدی مواجه هستیم. به گفته این مقام مسئول، ۵۰ درصد از حجم سد شیرین دره، ۴۶ درصد از حجم سد چندیر، ۴۲ درصد از حجم سد گلول، ۱۱ درصد از حجم سد بیدواز و ۶ درصد از حجم سد بارزو دارای آب است. وی ادامه داد: طی ۲۸ روز گذشته ۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده‌ که بیشترین آب وارد شده به سد شیرین دره با مقدار ۶ میلیون متر مکعب بوده است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود ۳۰ درصدی داشت
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی