Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:26:15 GMT

گسست در مواضع مشترک ترامپ و نتانیاهو در قبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۵۷۰

گسست در مواضع مشترک ترامپ و نتانیاهو در قبال ایران

بلومبرگ در تحلیلی به سست شدن مواضع مشترک بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ و همچنین بی‌نتیجه ماندن اقدامات ترامپ در راستای سیاست‌های متاثر از رژیم صهیونیستی درباره ایران اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ در تحلیلی درباره ایجاد گسست در مواضع مشترک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر ایران ، به ویژه در زمینه اتهاماتشان علیه برنامه هسته‌ای ایران، نوشت: رژیم صهیونیستی به طور موثری در خانه و در واشنگتن بدون وجود یک رهبر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو و ترامپ هر دو در مشکلات قانونی و سیاسی‌ای گرفتار هستند که تمام توجه‌شان معطوف به آن شده است. هیچ‌یک از آن‌ها تمایل نداشته و یا توان پیدا کردن پاسخ‌های واقعی برای این وضعیت را ندارند.

بلومبرگ در ادامه می‌نویسد که نه رژیم صهیونیستی  و نه آمریکا، نمی‌توانند اقدامات ایران را نادیده بگیرند. اخیرا، به نظر می‌‎رسید که روابط میان این دو رهبر، باعث می‌شد که هیچ تهدیدی  بررسی نشده باقی نماند، اما، حالا این تنها استدلالی آرزومندانه است.

همچنین در این گزارش آمده است که اسرائیل تا زمانی که نتانیاهو نفوذ زیادی داشت، اوقات خوشی را با دولت ترامپ سپری کرده است. نتانیاهو کسی بود که بیش از هر مشاور آمریکایی، دونالد ترامپ را قانع کرد تا از توافق هسته‌ای که توسط باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا مذاکره شده بود، خارج شود. آمریکا این توافق را با برنامه‌ای دوازده موردی جایگزین کرد که هدف ممانعت از آن‌چه رفتار خصومت‌آمیز منطقه‌ای ایران خوانده شده، از هم پاشیدن ظرفیت هسته‌ای و متعادل کردن(یا تغییر) حکومت در تهران را به دنبال داشت. این برنامه، بازتاب دیدگاه نتانیاهو بود.

همچنین بر اساس گزارش بلومبرگ، تصمیم دونالد ترامپ برای «شکست دادن جمهوری اسلامی ایران» از سوی بسیاری از افراد در رژیم صهیونیستی ،از جمله شخص نتانیاهو، کم‎اهمیت تلقی شد. به نظر می‌رسید که دونالد ترامپ با اعمال تحریم‌هایی سخت بر ایران، کاملا در حال حمایت از این موضوع بود. اما تا کنون، این تحریم‌ها تاثیری را که تصور می‌شد از خود بر جای بگذارند، نداشته‌اند. هر چه باشد، این تحریم‌ها این  «جسارت» را به ایران دادند تا یک پهپاد[جاسوسی] آمریکا را ساقط کند.

بلومبرگ در ادامه این گزارش می‌نویسد: کارشناسان استراتژیک ارشد اسرائیل به نخست‌وزیر[نتانیاهو] هشدار دادند که عملکردش برای تکیه کردن به ترامپ عاقلانه نیست. آن‌ها می‌گفتند که بهتر است توافق هسته‌ای را پذیرفت. اگر نقص هم داشت، حداقل درجه‌ای از کنترل را برای برنامه هسته‌ای ایران ایجاد می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ نتانياهو برنامه هسته ای ایران تحریم های آمریکا روابط ایران و آمریکا رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد

به دنبال افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای مقامات تل آویو/ نتانیاهو خواستار اقدام وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت خود شد.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی افزایش نگرانی‌ها درخصوص احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای مقامات در تل آویو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از صدور این حکم علیه خود و دیگر مقامات این رژیم دست به دامن آمریکا و اروپایی‌ها شده است.

این شبکه به نقل از منابعی در دیوان بین‌المللی دادگستری، گزارش داد: صدور حکم بازداشت بدون چراغ سبز آمریکا رخ نمی‌دهد و به همین دلیل نتانیاهو از وزرای خارجه آمریکا و انگلیس کمک خواسته است.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز در این باره گزارش داد که نتانیاهو خواستار اقدام وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت وی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.

رژیم صهیونیستی نگران این است که ممکن است دیوان بین‌المللی دادگستری در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم، قرار بازداشت صادر کند. نتانیاهو از جمله کسانی است که ممکن است مشمول این اقدام از سوی دادگاه لاهه شود.

دیوان بین المللی دادگستری در روز‌های ۱۱ و ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۱ و ۲۲ دی ۱۴۰۲) در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

این برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه و علیه آن رای صادر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهر ماه (۱۴۰۲)، رژیم صهیونیستی برای تلافی این حمله غافلگیرکننده، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، بمباران‌های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی نوار غزه و پس از چندی یورش زمینی به این منطقه را آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی