Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مدیران خودرو طرح جدید فروش اعتباری خودرو آریزو ۶ را ویژه فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم آغاز نموده است. براساس بخشنامه ذکرشده، متقاضیان میتوانند این محصول را با شرایط اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه خریداری نمایند.      

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: مدیران خودرو آریزو 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات

برخی از نمایشگاه‌داران خودرو، برای آنکه مالیات پرداخت نکنند، از خریداران خودرو می‌خواهند بخشی یا کل پول خودرو را به جای ریال، دلار بدهند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، شنیده‌ها و بررسی‌های میدانی روزنامه «ایران» نشان می‌دهد که برخی از نمایشگاه‌داران خودرو، برای آنکه مالیات پرداخت نکنند، از خریداران خودرو می‌خواهند که بخشی یا کل پول خودرو را به جای ریال، دلار بدهند. اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو نیز این موضوع را تأیید و عنوان کرده است این اتفاق از سوی نمایشگاه‌داران و دفاتر فروش خودرو که مجوز ندارند، رخ می‌دهد.

الزام به میدان آمدن نهادهای نظارتی
اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرده است که بیش از 80 نمایشگاه خودرو که مجوز و پروانه صنفی داشتند به خاطر مبحث مالیات و ناتوانی در پرداخت آن، مجموعه خود را تعطیل کردند. اسد کرمی، ‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به «ایران» گفت: نمایشگاه‌داران خودرو، منظور مجموعه‌هایی که پروانه صنفی دارند، معتمد مردم و خریداران خودرو هستند؛ لذا خیلی از افراد که قصد خرید خودرو دارند، پول را به حساب نمایشگاه‌دار واریز می‌کنند تا خودرو امانی از نمایشگاه‌دار خریداری کنند. لذا رفت و آمد پول این گمانه را ایجاد می‌کند که درآمد نمایشگاه‌دار از فروش خودرو بوده است و عملاً نمایشگاه‌داران مشمول مالیات سنگین می‌شوند، البته در مقابل نمایشگاه‌هایی که مجوز ندارند، با شیوه‌های دیگر جابه‌جایی پول را انجام می‌دهند و بعضاً سر مردم هم کلاه می‌گذارند. کرمی ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر وضعیت نمایشگاه‌ها و دفاتر فروش خودرو که مجوز ندارند، مشخص شود. اتحادیه از نظر قانونی نمی‌تواند واحدهای بدون مجوز را قلع و قمع کند اما قطعاً با همکاری نهادهای نظارتی بازار خودرو می‌توان واحدهای بدون مجوز را که در حال شناسایی هستند تعیین تکلیف کرد.

فرار مالیاتی و قول تخفیف خوب
حضور و تقویت نمایشگاه‌های غیرمجاز در دولت گذشته سبب شده است، ‌آنها روز به روز پا را فراتر گذاشته و عرصه خرید خودرو را بر مردم تنگ‌تر کنند. محمدحسین سبزواری از فعالان بازار خودرو درباره خرید و فروش خودرو با دلار در گفت‌و‌گو با «ایران» بیان داشت: از اواخر سال گذشته فروش خودرو با دلار در برخی از نمایشگاه‌های خودرو آغاز شده و توجیه نمایشگاه‌هایی که به این سمت رفته‌اند، فرار مالیاتی است. برخی از نمایشگاه‌داران برای آنکه خریداران را ترغیب کنند که دلار به جای ریال بدهند، قول تخفیف خوب هم می‌دهند، لذا چند وقتی است که شاهد بروز چنین اتفاق‌هایی در سطح شهر هستیم.

او تصریح کرد: فروش خودرو با ارز رایج کشورهای دیگر، اقدامی خلاف قانون است و هیچ فروشنده خودرویی نباید خریدار را ملزم به انجام چنین کاری کند،‌ بنابراین ضرورت دارد که اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، جلوی این اتفاق را بگیرند.
این فعال بازار خودرو با بیان اینکه فروش خودرو با دلار، بیشتر در نمایشگاه‌ها و دفاتر فروش خودرویی است که عرضه‌کننده خودروهای خارجی هستند، ‌اظهار داشت: اگر چنین امری باب شود، مردم در خرید خودرو با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهند شد و این امر باعث بر هم خوردن فضای بازار خودرو و حتی اقتصاد کشور می‌شود.
 
ویراژ دلار و سکه در معاملات کالایی
مراد نجاریان، ‌عضو اتاق بازرگانی ایران هم درباره اینکه چرا دلار وارد خرید و فروش خودرو شده است در گفت‌و‌گو با «ایران» ‌اظهار داشت: اول از همه باید تأکید کرد که چنین رویه‌ای معضل جدید برای اقتصاد کشور است. اگر قرار باشد هر صنف و شغلی برای فروش اجناس خود، ‌طلب دلار کند، اقتصاد کشور ضعیف‌تر خواهد شد.

او افزود: مهم‌ترین مشکلی که بازار ارز با آن روبه‌رو است، صف تقاضا برای خرید دلار است؛ باید مردم وضعیتی را که کشور به سبب تحریم در آن گرفتار است، ‌درک کنند و حس وطن‌پرستی داشته باشند به هیچ عنوان نباید برای حفظ ارزش پول خود، ‌به سمت خرید دلار بروند. اگر مردم جلوی این اتفاق را بگیرند، ‌دیگر نمایشگاه‌داران خودرو و سایر مشاغل، برای فروش کالا، از خریدار‌طلب دلار نمی‌کنند و در چنین شرایطی بازار به آرامش می‌رسد.

‌عضو اتاق بازرگانی ایران یادآورشد: همه ما به ریال حقوق دریافت می‌کنیم، به ریال محصول و کالای خود را در بازار داخلی به فروش می‌رسانیم و به ریال خدمات دریافت و ارائه می‌کنیم لذا دلار نباید در مسائل روزمره زندگی نقش‌آفرین باشد. در سطوح بالاتر مانند واردات مواد اولیه، صادرات، واردات کالاهای غیرنفتی و غیره، دلار و سایر ارزها اثرگذار است که در این خصوص دولت سیاست و راهکارهای مشخص خود را دارد. با آنکه خیلی‌ها این موضوع را می‌دانند اما همچنان برای خرید دلار و سکه از خود، تمایل نشان می‌دهند.

نجاریان بیان داشت: برای آنکه نقش دلار در اقتصاد ایران کمرنگ‌تر شود و فرصت‌ها از سودجویان گرفته شود، ‌توصیه‌ام به سیاستگذاران این است که همکاری و پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه را فعال کنند و فضایی ایجاد شود که به غیر از دلار، با سایر ارزها بتوان همکاری تجاری داشت. با کمرنگ شدن نقش دلار در فضای تجارت، مبادلات و حضور سایر ارزها می‌توان جایگاه دلار را متزلزل کرد و اقتصاد کشور را بهبود بخشید. این فعال اقتصادی تأکید کرد: مردم باید این را بدانند که با خرید دلار، به کاهش ارزش پول ملی کشور کمک می‌کنند و این خواسته بدخواهان جمهوری اسلامی ایران است. از همین رو ضرورت دارد که همه ما در هر صنف و شغلی کمک کنیم ارزش پول ملی کشور حفظ شود.
او تصریح کرد: نه تنها در حوزه خودرو، بلکه در سایر حوزه‌ها هم دیده شده که برای خرید و فروش انواع کالا، پای دلار و سکه به میان آمده است. این امر نشان می‌دهد که کشور با تقاضاهای غیرعرف روبه‌رو است؛ این اتفاق بشدت بر اقتصاد اثر می‌گذارد. اگر می‌خواهیم شرایط اقتصادی کشور دچار بهم ریختگی نشود، نباید این اقدام تورمی را انجام دهیم و این وظیفه ماست.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: سال‌جاری جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است؛ برای عبور از بحران‌ها و جلوگیری از افزایش نرخ تورم باید فعالیت‌ها را به سمت و سویی هدایت کرد که سوداگران امکان فعالیت نداشته باشند، بنابراین از مردم می‌خواهیم که به جای فعالیت‌های سوداگرانه و خرید و فروش کالا بر مبنای دلار با هدف کسب سود، ‌سرمایه‌های خود را به سمت تولید ببرند و همچنین سیاستگذاران تلاش کنند که سودجویان امکان فعالیت در نوسانات ارزی نداشته باشند و به بهانه‌های مختلف چون عدم پرداخت مالیات، درخواست‌های غیرمنطقی از خریداران برای معامله با دلار نکنند. باید در نظر داشت طی چند هفته اخیر درخواست‌های غیرعرفی فرصت‌طلبان باعث شده که تقاضای مردمی برای خرید دلار افزایش پیدا کند و به تبع آن شاهد افزایش نرخ ارز در بازار باشیم.

مصداق بارز سود‌جویی غیرمتعارف
رضا فراهانی، فعال بازار خودرو نسبت به فروش خودرو با دلار و سکه هشدار داد و به «ایران» گفت: این امر مصداق بارز سودجویی غیرمتعارف است. برخی از فعالان بازار خودرو به بهانه پرداخت نکردن مالیات به این سمت وسو رفته‌اند و حتی به مشتریان خود می‌گویند که اگر دلار پرداخت کنند، نوسان قیمت شامل حال آنها نخواهد شد.
فراهانی با تأکید بر اینکه تقاضا برای خرید ارز در بازار افزایش یافته است و این خریدها واقعی نیست، افزود: طی چند روز اخیر شاهد افزایش نرخ ارز در بازار بودیم، درست است که مسائل سیاسی بر نرخ ارز اثر می‌گذارد اما بخشی از تقاضاها برای خرید ارز در بازار، با هدف خرید خودرو است؛ نمایشگاه‌داران متوجه نیستند که با انجام درخواست این چنینی به خودشان و کشور ضرر می‌زنند.  وی تأکید کرد: وقتی تقاضا برای خرید ارز به صورت کاذب افزایش پیدا می‌کند به صورت مستقیم می‌تواند بر نرخ کالا و خدمات اثر بگذارد و انتظار تورمی ایجاد کند؛ این مقوله بر معیشت همه اثر منفی می‌گذارد؛ لذا اگر می‌خواهیم کمک کنیم نرخ تورم بالاتر نرود باید با توجه به شرایط کشور، اقدامات خود را پیش ببریم.

منبع: ایران آنلاین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • حراج ۳ محصول پرطرفدار ایران خودرو + جزییات
  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • شروع فروش ۳ خودروی لوکس از امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور
  • فروش یک خودروی نوظهور از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • تصمیم یک ناشر برای فروش قسطی آثارش
  • اوضاع این خودروساز خوب نیست
  • جزییات بیشتر از سانحه رانندگی خانواده کین؛ وقتی پرستار بچه‌ها در نقش یک ناجی ظاهر می‌شود!