Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی شهرداری همدان با حضور در جلسه صحن علنی شورای شهر گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه داد که برخی از این اقدامات مورد اعتراض شدید برخی از اعضا قرار گرفت. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، صحن علنی شورای شهر همدان صبح امروز با دو دستور کار ارائه گزارش توسط معاونت شهرسازی شهرداری همدان و همایش بین المللی راه ابریشم تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه فتحیان معاون شهردار همدان با تشریح اقدامات این معاونت اظهار داشت: در مرکز مطالعات معاونت 8 پروژه بزرگ و خوب طراحی شده است که می‌تواند سکوی پرتاب همدان در بخش‌های مختلف باشد.

روایت خبرنگار تسنیم از صحن شورای شهر همدان؛ ‌نگرانی اعضای شورا از ‌الحاق چند روستا به همدان‌مناقشه دنباله‌دار شهرداری و شورای شهر همدان بر سر به‌کارگیری 23 نفر نیروی جدیداتهام‌زنی‌ و عدم شفافیت چالش مستمر شورای شهر همدان

 

وی افزود:  انجام مطالعات پارک 235 هکتاری سداکباتان، پروژه پارک 100 هکتاری ولایت، با در نظر گرفتن لزوم کاشت گیاهان کم آب، احداث شهرک 100 هکتاری گردشگری با هدف افزایش سرانه فضای سبز همدان،کاهش میزان ساخت و ساز ویلا در مناطق جنوبی شهر و تبدیل همدان به یک باغ شهر بزرگ در کشور، احداث شهرک گردشگری به مساحت 200 هکتار در اراضی باغ میوه همدان، طراحی پارک آبی به مساحت 5 هکتار، ساخت باغ پرندگان در 5 هکتار، احداث مجموعه زمین تنیس در 48 هکتار  و تبدیل همدان به تنها مرکز استاندارد غرب کشور در بخش تنیس، انجام مطالعات ساماندهی ورودی‌های شهر همدان در مسیر تهران، ملایر و کرمانشاه، اجرای طرح جامع احیا و ایمنی بازار همدان و ایجاد گذرگاه فرهنگی از آرامگاه بوعلی سینا تا آرامگاه باباطاهر از جمله مهمترین اقدامات ما در معاونت شهرسازی شهرداری همدان به شمار می‌آید.

معاون شهرسازی شهرداری همدان با اشاره به اجرای طرح جداره سازی در پیاده اره بوعلی سینا به عنوان حلقه مفقوده این مجموعه، درباره طرح شهر دوستدار کودک نیز بیان کرد: همدان به عنوان پایلوت این طرح در کشور انتخاب شده است و ما تلاش می‌کنیم برای نخستین بار ضوابطی را برای این موضوع طراحی کنیم تا در سال‌های آینده اجرایی شود.

وی درباره اقدامات انجام شده از سوی این معاونت برای حفظ بافت دارای واجد ارزش نیز گفت: خوشبختانه دفتر مشترکی بین شهرداری و میراث فرهنگی ایجاد شده است تا براساس آن موقعیت‌های شهری و بافت‌های واقعی شهر مشخص شده و متناسب با آن ضوابطی طراحی شود تا راهنمای ما در انجام پروژه‌ها باشد.

فتحیان با اشاره به انجام مطالعات طرح حریم شهر همدان نیز ابراز کرد: با انجام این مطالعات و مشخص کردن حریم شهر همدان از معضلات بسیاری که ممکن است در آینده گریبان ما را بگیرد پیشگیری کرده‌ایم موضوع مهمی که در طرح جامع شهر مغفول مانده بود.

رضوان سلماسی نیز خطاب به معاون شهرسازی شهرداری همدان با تاکید برلزوم توجه به موضوع حفظ درختان هنگام صدور پروانه، خواستار ارزیابی اجتماعی پروژه‌های طراحی شده توسط معاونت شهرسازی همدان شد.  

نورالله زاده دیگر عضو شورا نیز از طولانی بودن روند صدور پروانه ساخت در شهرداری که سبب اعتراض مردم شده است گلایه کرد و اظهار داشت: درخواست مردم در این بخش مراجعه محور است یعنی مردم باید در تمام مراحل حضور داشته باشند و خودشان کارها را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: قرار بود از این پس تمام مکاتبات ما با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب غیر مکتوب شود  تا اینگونه مردم نیز به کار خود برسند موضوعی که محقق نشده است.

شهردار همدان در واکنش به اظهار نظر این عضو شورا نیز افزود: اینگونه که شما تعریف کرده و سیاه‌نمایی می‌کنید نیست چرا که روزانه هزار و 500 نفر به مناطق شهرداری همدان مراجعه می‌کنند در حالیکه تعداد کارشناسان ما به اندازه این مراجعات نیست.

نورالله زاده نیز بیان کرد: کسی قصد سیاه نمایی ندارد؛ قرار بود شما 5 میلیارد و 800 میلیون تومان برای خرید نرم افزار و ایجاد زیر ساخت‌های لازم در شهرداری هزینه کنید که تنها 290 میلیون تومان آن را هزینه کرده‌اید.

شهردار همدان در پاسخ به وی گفت: امسال 8 نرم افزار خریداری شده و در حال نصب هستند و تنها نرم افزار باقی مانده نرم افزار جامع شهرداری است  که معتقدم خرید آن نباید با عجله انجام شود چرا که ممکن است تبعات بدی برای ما داشته باشد.

کاووسی امید نیز نسبت به طولانی بودن مراحل صدور پروانه گلایه کرد که فتحیان در پاسخ به وی گفت: ما تا پایان امسال قول می‌دهیم زمان صدور پروانه برای مردم را به نصف کاهش دهیم موضوعی که می‌توانید در موعد مقرر از ما مطالبه کنید.

رحیمی فر نیز نسبت به عدم انجام مطالعات زیست محیطی درباره پارک سد اکباتان واکنش نشان داد و افزود: شما در این منطقه به دنبال ساخت ویلا و هتل  هستید که عملا خلاف قانون است.

وی با تاکید براینکه بالادست سد اکباتان نباید توسعه داده شود، بیان کرد: سد اکباتان تنها منبع آب شرب پایدار شهر محسوب می‌شود و باید حفظ شود.
این نظر رحیمی فر رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر با موافقت کاووسی امید و مولوی دو عضو دیگر شورای شهر قرار گرفت.

شهردار نیز در پاسخ به این نظر با بیان اینکه این راضی را منابع طبیعی در اختیار ما قرار داده و پیش از آن نیز آبیاری قطره‌ای را در این مکان اجرا کرده است، افزود: اگر با این طرح مخالفید چرا هنگام ارائه بودجه به آن رای دادید.

رحیمی فر درباره اقدام معاونت شهرسازی برای صدور پروانه در حریم پارک‌ها نیز هشدار داد و بیان کرد:  علاوه بر اینکه حریم فضای سبز باید رعایت شود ما اجازه نداریم به واحدهای ساختمانی مجوزه اکابه شدن را بدهیم هرچند شما با بردن پرونده به کمیسیون، مجوزش را اخذ کرده‌اید.

وی تصریح کرد: با این اقدام شما انبوه سازان شرایط خوبی پیدا می‌کنند چرا که هم نور واحدهای مسکونی را تامین کرده و هم می‌توانند به قیمت بیشتری این واحدها را به فروش برسانند.

هنگامی که اظهارات این عضو شورا مورد اعتراض شهردار همدان قرار گرفت کاووسی امید رئیس کمیسیون بودجه شورای شهرخطاب به صوفی گفت: حق با مهندس رحیمی فر است، مگر زبان بُر آمده است.

فتحیان نیز در پاسخ به این نکته اظهار داشت: پیش از این افراد ساکن در حریم پارک‌ها عموما از محوطه وسط پارک استفاده می‌کردند چرا که اطراف پارک به دلیل عدم اشراف خانه‌ها به منطقه و یا عدم وجود پنجره در این بخش امنیت لازم را نداشت .

این نظر فتحیان نسب با اعتراض شدید رحیمی فر همراه بود. وی اظهار داشت: نباید در این مسئله مصداقی حرف زد و باید منافع عموم مردم را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/742/ ت

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر

دهقان منشادی  شهردار اشکذر گفت: طرح ساخت یادمان شهید گمنام پارک بزرگ شهر با هندسه هشت ضلعی ترکیب و با ستون‌های مدور با الهام‌گیری از معماری ایرانی و اسلامی بوده که در شرایط فعلی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، اجرای طرح ساخت یادمان شهید گمنام پارک بزرگ شهر را جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام والای آنها دانست، ابراز امیدواری کرد؛ با ساخت یادمان شهید گمنام در پارک بزرگ شهر برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی در این محل اجرا خواهد شد.

شهردار اشکذر خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه شهرستان پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اردیبهشت ماه در پارک بزرگ شهر تشییع می‌شود که جزئیات برگزاری مراسم متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟