Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:17:08 GMT

بسیج پیگیر نگرش‌های یک جناح سیاسی خاص نباشد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۶۹۷

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی فراجناحی، پیگیر نگرش‌های یک جناح سیاسی خاص نباشد، گفت: البته ضروری است این نهاد از ارزش‌ها، اندیشه‌ها و مواضع بنیادین خود نیز پاسداری و با جدیت این اهداف را دنبال کند اما نباید پیگیر نگرش های یک نهاد خاص باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سلیمی در مراسم معرفی رییس بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج اساتید در دانشگاه، گفت: خوشبختانه در این سال‌ها نه‌تنها این نهاد و تشکل به وجود آمد، بلکه فعالیت‌های جدی و نقش‌آفرینی‌های مهمی در زمینه‌های مختلف در دانشگاه ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بابیان این‌که آغاز به کار بسیج اساتید در دانشگاه علامه طباطبائی از حدود ۶ سال پیش با رویکرد بسیار مثبت استادان مواجه شد، اظهار کرد: در آغاز این فعالیت حدود ۴۴۰ عضو هیات علمی داشتیم که از این تعداد۱۴۰ نفر از استادان به این تشکل ملحق شدند و فعالیت‌های بسیار مثبت و دامنه‌داری را آغاز کردند، به طوری که تشکیل حلقه‌های اندیشه، جلسات نقد، کانون‌های تفکر و پیگیری مطالبات مختلف گسترش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: عملکرد این نهاد در سال های اخیر به‌گونه‌ای بود که ذهنیت مثبتی در مدیریت و در جامعه استادان دانشگاه به این نهاد ایجاد شد.

 وی همچنین با اشاره به اهداف والای بسیج در دانشگاه ها افزود: نکته‌ای که برای ما مهم است این‌که بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی فراجناحی، پیگیر نگرش‌های یک جناح سیاسی خاص نباشد و البته از ارزش‌ها، اندیشه‌ها و مواضع بنیادین خود نیز پاسداری و با جدیت این اهداف را دنبال کنند، که خوشبختانه در این سال‌ها این مهم در بسیج تداوم داشته است.

سلیمی اضافه کرد: این شأنیت و بزرگ‌منشی، نگاه سازنده و فراجناحی سبب شد که در مورد این تشکل به عنوان یک تشکل متفاوت قضاوت نشود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام حمایت و همراهی با بسیج اساتید دانشگاه تأکید کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلات سعی کردیم تا امکانات لازم را برای فعالیت‌های مورد نیاز این تشکل فراهم کنیم و امیدواریم برکات آن را از این پس شاهد باشیم.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در دوره جدید بتوانیم با حفظ جایگاه رفیع دوره گذشته، باانگیزه، برنامه‌ریزی و نشاط جوانی ایشان، دور جدیدی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج را داشته باشیم.

سلیمی در پایان تصریح کرد: خود را بخش و همراه بسیج می‌دانیم و امیدواریم که این دوره نیز دوره درخشانی از فعالیت‌های این نهاد باشد و این جایگاه را رفیع‌تر از گذشته ارتقا دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی بسيج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری "کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" آذربایجان غربی گفت: با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد شهید در نظر داریم تشکل‌های جامعه ایثارگری را تقویت کرده و افزایش دهیم و در حال حاضر پنج تشکل ایثارگری در استان فعال است.

 حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: آذربایجان غربی از استان‌های برجسته در انجام فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند.

وی از انجام تمهیدات برای برگزاری کنگره استانی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهداست و تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، گفت: این کنگره با دستور رییس جمهور آغاز شده و در تمامی استان‌ها هم یادواره استانی تعریف و پیشتر در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، افزود: وظیفه امروز ما در برابر شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

"کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" قرار است در تیرماه سال جاری برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟ نمی‌شود؟
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب